Telekom telefon garancia ?
másfél éve előfizetésre vettem egy telefont, ami meghibásodott egypik pillanatról a másikra. Nem esett le, nem tört szét. Ha beviszem a telekomhoz, akkor kell valamilyen számla a telefonról? Sajnos nem találom. A dobozában nincs benne.
Előre is köszönöm a választ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
fel tudja mutatni a jótállási jegyet. Ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számla szükséges.
telekom oldalan
de elmesz ahol vetted
ha online vetted nem volt digitalis nyoma? e-mail pl. Amit nem toroltel...
szoval ahol vetted megbeszeled veluk, hiszen digitalis nyoma kell legyen mindennek
es IMEI szam telefonban van
amugy dobozaban semmi papir nincs
mert a jotalas az nem szamla szokott lenni hanem egy masik papir (persze szamla is ugyanugy hasznalhato altalaban ha az nincs meg... de ha egyik sem)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Így van, nem adnak már papírt. Már az 5-6 évvel ezelőtti telefonomhoz is az online fiókomban volt minden papír.
A megrendeléskor azonnal meg is jelennek. Ott van a garipapír is!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A garancia pongyola fogalom. Jótállás és szavatosság van.
Jótállásból van törvény
által kötelezően biztosítandó és önkéntes. Előbbi a forgalmazót terheli és a jogszabály határozza meg az időtartamát (a telefon értékétől függően, de minimum 2 év), utóbbit meg a gyártó adhatja.
A törvény által kötelezően nyújtandó jótálláshoz a forgalmazónak kötelessége jótállási jegyet kiállítania:
"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát."
Ennek hiányában viszont a vásárláskor kiállított nyugta vagy számla is elegendő lehet:
"4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."
Ha nem találnád a készülékhez adott számlát/jótállási jegyet, azt általában elküldik e-mailben, vagy megtalálható a Telekom-fiókodban - ahogy az a Telekom oldalán szerepel:
"Mi a teendő, ha az online vásárolt készülék, vagy tartozék meghibásodott?
Az online vásárolt termékekre is ugyanazok a jótállási feltételek vonatkoznak, mintha a készüléket üzletünkben vásároltad volna.
Ha készüléked rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy kötelező jótállási időn belül lehetőséged van díjmentes javításra. A jótállási igény a készülék dobozában található vagy a Telekom Fiókba feltöltött jótállási jeggyel vagy a készülék számlájával érvényesíthető közvetlenül a gyártói márkaszervizben vagy Telekom üzletekben."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!