Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 20 évnél fiatalabb benzines...

A 20 évnél fiatalabb benzines autók többsége is betegágy a korábbi egyszerű szívóbenzinekhez képest?

Figyelt kérdés
Változtatható szelepvezérlés és a többi "okosságból" kifolyólag, plusz esetleges típushibák. Mondhatni hogy ezekhez képest megbízhatóbb egy turbódízel?

2023. júl. 17. 13:07
 1/3 anonim ***** válasza:
89%

Mi ez a régi jó dolgokból nem maradt semmi siránkozás ma az ezredik kérdésben is? Bevezették a netet az Arany alkony nyugdíjasotthonba?


..

2023. júl. 17. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Nincs olyan hogy "ezekhez képest megbízhatóbb egy turbódízel", meg egyéb általánosítások. Az megállapítható hogy a 90-es, korai 2000-es években jutott oda az autóipar, hogy még nem voltak szigorú környezetvédelmi szabályozások amik megkövetelték volna a downsizing trendet és az ebből adódó extra technológiákat, tehát ott tartós technikákat tudtunk nagy részben gyártani. Murphy törvénye szerint ami tönkre tud menni az tönkre is fog, ebben igazat lehet adni.


Nagy részben. De azért ez sem feltétlen igaz. Első körben akkor még átlagban sokkal több idő alatt ment bele magas futásteljesítmény az autókba mint ma, tehát időben tovább is bírták, de ha megnézed a ma még élő akkori autók többségét, azért 200 ezer alatt van a legtöbb, de 300 ezernél többet nagyon-nagyon ritkán futottak. Mai autókba pár év alatt beleraknak ennyit néhányan, és mennek még tovább.


Ott van még az is, hogy a modern turbómotorok, közvetlen befecskendezéses motorok stb. onnan kapják a rossz hírnevüket, hogy amikor megjelentek a 2000-es évek közepe-végén tömegesen, akkor bizony gyerekcipőben járt még ez a technológia, és emiatt volt is velük gond, korai TSI/TFSI motorok, Prince motor és a többi. Rontott még az összképen, hogy a gyártók valamilyen okból egyre nagyvonalúbb szervizintervallumokat adtak meg az új autókra és adnak a mai napig, olajcserére, vezérléscserére és akármi egyébre elkezdtek valótlan periódusokat megadni, aminek a következménye a korán elkopott-meghibásodott motor lett. Amennyiben ezeket a csereperiódusokat nem a gyár túl nagyvonalú irányadásai szerint értelmezed, hanem szépen cseréltetsz mindent idejében, akkor a legtöbb bonyolult mai motor röhögve elmegy neked 300 ezret - a legtöbb 90-es, 2000-es évekbeli autó sosem látott ilyen számokat.


Végül pedig nézzük meg, hogy azért a "korábbi egyszerű szívóbenzinesek" esetében lehet hogy a motorral nem, de más dolgokkal elég nagy gondok tudtak lenni. Korrózióvédelem akkor még meg sem közelítette a mai szintet tehát egy utcán tárolt autó akár 10 év után eljutott oda hogy már komoly lakatosmunkát igényelt vagy mehetett a bontóba, biztonságtechnika sehol nem volt hiszen a 2000-es években jött csak az EuroNCAP és társai, illetve mondjuk 25 éve egy 2 literes benzinmotortól a 120-150 lóerő volt egy teljesen átlagos érték amihez fogyasztott 8-10 litert, ma megkapod a teljesítményt és akár még nagyobb nyomatékot egy 1,2 literes turbómotortól is, ami eszik 6 litert.

2023. júl. 17. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Szívóból is volt szar, és modern turbósból is van tartós, ez az általánosítás egy jó nagy faxság.
2023. júl. 17. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!