Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault Fluence klíma. Mi...

Renault Fluence klíma. Mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés
Az autóban mechanikus klíma van. A kompresszor jó fel van töltve. A behúzómágnes és a nyomásszabályzó szelep cserélve lett korábban. Az autó klímája működött kb márciusig, kifejezetten hideget fújt, nem volt vele probléma. Kb 2 hónapja egyik pillanatról a másikra nem húz be, nem hallható a behúzómágnes kattanása. A belső visszajelző működik, a hűtőventilátor beindul, viszont a kuplung nem zár össze. Rámértem a vezetékre és elég furcsa dolgot tapasztaltam, nem állandó 12v mérhető a vezetéken, hanem 0-12v között ugrál periódikusan. Ami még érdekes, hogyha leállítom a kocsit és kiveszem a kulcsot akkor is folytatja tovább, kb 10 percig. Próbáltam kimérni, hogy az autóban van-e klíma vezérlő relé,de nem találtam, szerintem az ECU vezérli. Esetleg van valakinek ötlete?
máj. 14. 16:34
 1/5 anonim ***** válasza:
Lehet egy vezeték is kontakt hibás. Főleg hogy ilyen anomáliák jellemzőek a franciákra.
máj. 14. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
18%
A hiba a Renault Fluence.
máj. 14. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Biztosan van reléje, de nem hinném, hogy az a gond. A feszültségingadozás kb. milyen periódusú? Mert régebben voltak olyan autók, amikben a klíma nem folyamatosan ment, hanem ki-be kapcsolgatta a kompresszort. Persze ha pl. 5 másodpercenként ingadozik 0-ról 12V-ra és vissza, akkor biztos nem erről van szó.


Gáz esetleg lehet elszökött belőle, bizonyos nyomás alatt a kompresszor nem kapcsol be. A nyomás viszont változik a hőmérséklettel, a hőmérséklet pedig változik, ha bekapcsol a kompresszor. Lehet épp a határon táncol a nyomás és a bekapcsolt/kikapcsolt állapot között pont annyit változik a hőmérséklet által a nyomás, hogy ki-be kapcsolgat miatta a kompresszor.


Hirtelen ennyi jutott eszembe.

máj. 14. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
kb 1 másodpercenként ingadozik
máj. 15. 00:08
 5/5 A kérdező kommentje:
Biztos, hogy nagy áramú kapcsoló vezéri a tekercset, elvileg 20A relé viszi ugyanezt a kompresszort a Daciákban. Ott van külön vezérlő relé a motortérben, de itt a Renault esetében nem tudok róla. Ki kellene mérni, hogy a vezeték pontosan hova megy , melyik csatlakozóba, de ehhez még nem volt időm.
máj. 15. 00:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!