Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Repülőgép fejjel lefelé ?

Repülőgép fejjel lefelé ?

Figyelt kérdés

TV ben szoktam nézni a légikatasztrófákról szóló sorozatot. És feltűnt egy dolog.

Nagy és kis utasszállítóknál is ha elszakad a emelkedést/süllyedést vezérlő egyik kábel és emiatt csak lefelé lehet nyomni, akkor a pilóták miért nem fordítják el a gépet 180 fokkal hogy fejjel lefelé legyenek? Hiszen ha a gép lebólintani tud csak (Boeing max hiba) akkor az pont emelkedést jelentene.

Tudom hogy az utasszállító pilóták nincsenek erre kiképezve és a szárnyak profilja is felhajtóerő helyett lehajtóerőt generálna, de talán a motorok teljesítménye ellensúlyozná ezt mint a műrepülőknél.

Fizikailag képes lenne erre egy nem műrepülő repülőgép?



máj. 18. 11:01
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem nagyon van ilyenkor idő a hátára fordítani a gépet. Meg hát ha eleve rossz a kormányzás, akkor meg pláne nehéz lenne. És ahogy mondod, ezeket a gépeket nem arra tervezték hogy háton repüljenek velük. Nem alkalmas maga a gép sem arra hogy háto repüljön, sőt egy átlag utasszállító gépnek kb 45 fokos bendöntés a maximum. Egy műrepülőt teljesen az oldalára fordítva is lehet repülni, mert azoknak a törzse is úgy van kiképetve hogy keletkezik azon is bőven felhajtóerő. Egy cső alakú utasszállító komolyan veszít a magasságából ha nagyon be van döntve. Az üzemanyag ellátás sincs biztosítva hátra fordítva, leállnának a hajtóművek. Az utasok is komolyan megsérülnének ilyen esetben.

Meg ott a probléma, hogy hogyan szállnak le vele? Háton sehogy, ahhoz vissza kellene fordítani hasra, de akkor meg lezuhannak nem?

A két lezhant boeing-nél vastagon benne voltak a pilóták. Sokatmondó hogy hol és kik estek le velük.

máj. 18. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

"felhajtóerő helyett lehajtóerőt generálna, de talán a motorok teljesítménye ellensúlyozná"


Közel sem. Műrepülőgéppel nehéz kalkulálni, mert azok légcsavarosak és a teljesítményt nem lehet tolóerővel összehasonlítani, úgyhogy hasonlítsuk inkább vadászgéphez.


Egy vadászrepülőgép, legyen például egy F/A 18E, 21 tonna és ha odagyújt az utánégetőnek, akkor 98kN tolóerőt produkál, ez tonnánként4.6 kN.


Egy utasszállító gép, mint például egy Boeing 787 maximum felszállósúlya 230 tonna és 300kN tolóerő, azaz tonnánként 1.3kN.


Sokkal kisebb a súlyhoz viszonyított tolóereje egy utasszállítónak és akkor még azt is vegyük hozzá, hogy egy vadászgép milliószor agilisabb, ami elengedhetetlen az inverz repüléshez.

máj. 18. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

"Az utasok is komolyan megsérülnének ilyen esetben."

Így van. De csak két lehetőseg van: a teljesen biztos halál vagy az hogy beüti a fejét a mennyezetbe.. Én inkább ez utóbbit választanám, és te?


"azok légcsavarosak"

A 6-10 utast szállítani képes kis utasszállítók is azok.

A nagyok meg az utazósebességük 2-3 szorosával zuhantak becsapódás előtt. Még egy sima egyenes lap is szárnyként funkcionálna ekkora sebességen. A motorok felszállóteljesítménye is sokszorosa az utazóteljesítményhez képest. Ekkor a hatásfok és a gazdaságosság másodlagos.


Nem leszállni kell fejjel lefelé hanem időt és magasságot nyerni, esetleg sebességet veszteni vízbecsapódás előtt. Más az életbenmaradás esélye egy 300km/h és egy 50km/h vízbecsapódásnak.

máj. 18. 13:33
 4/6 A kérdező kommentje:

"vastagon benne voltak a pilóták"


Nem voltak hibásak. A Boeing Max flotta világszerte tiltott volt majd két évig emiatt. Egy szoftverhiba miatt egy érzékelőhiba ilyen katasztrófát okozott többször és az autotrim földbe vezette a gépet...

máj. 18. 13:42
 5/6 anonim ***** válasza:
Hát én nem vagyok benne biztos, hogy átesés nélkül képes lenne egy nagyobb utasszállító inverz "állásba" fordulni...
máj. 18. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"Nem voltak hibásak"

De. Súlyos szabálytalanságokat vétettek.

Az MCAS megszivatott más személyzetet is, de ők tudták kezelni a helyzetet. Csak pont a távolkáletei banánköztársaság silány személyzete állt bele a földbe.

máj. 19. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!