Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Objektív rendezvény fotózáshoz?

Objektív rendezvény fotózáshoz?

Figyelt kérdés
A bolondballagásunkon fogok fotózni az iskolában, és a canon 250d-s gépemhez van egy 18-55mm kit obim, egy 50 mm 1.8as obim, meg tudnek kolcson kerni egy 75-300as obit is. Ezek kozul melyiket ajanlanatok? Tobbnyire delelott, max 2-3ig fog tartani, tehat nem sotetrol beszelunk, bent is viszonylag fenyes az epulet. A 18-55 obim nem csinal olyan szep elmosast, az 50essel nem tudok zoomolni, a 75-300rol pedig rossz kepminoseget hallottam. Szerintetek melyiket vigyem? Az is bennevan hogy akar kettot elviszek egyszerre

ápr. 11. 16:55
 1/3 anonim ***** válasza:
A 18-55-est vinném, Ha teljesen kinyitod teljesen a rekeszt lehet azokkal is szép elmosódást csinálni.
ápr. 11. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Minden attól függ, hogy milyen helyzetben, milyen távolságról és milyen képeket akarsz csinálni, mennyire ismered a gépet, mennyire szoktál hasonló helyzetekben fotózni.


Az objektív cserélgetés rengeteg időt és bonyodalmat tud okozni, főleg, ha valaki nincs kellően hozzászokva. A megfelelő objektív megválasztása is rutint igényel, de még akkor is nagyon könnyen előfordul, hogy mindig rossz objektív van fent és ezért lemaradsz dolgokról. Jobban jársz, ha inkább nem nehezíted a dolgodat és egyszerűségre törekszel.

Ha van elég fény, akkor használd a 18-55-öt és oldj meg mindent azzal, a zoom rugalmassága sokat tud segíteni. Ez különösen jól jön egy olyan helyzetben, ahol hirtelen változhatnak a dolgok körülötted és nem tudsz előre felkészülni, hogy mikor mi fog történni.


A 75-300-at inkább akkor használjuk, ha messze vagy a fotótémától és nagyon ki akarsz emelni valakit, valamit a képen.

Pl. Tornateremben beszédet tart az igazgató és te csak őt akarod fényképezni úgy, hogy a többi ember szinte nem is látszik a képen, vagy egy arc magában a terem másik oldalán.

Nagyon szűk a látószöge, kevés dolog fér bele és ha nem a sajátod, akkor pláne nem vagy hozzászokva sem a látvány világához, sem a használatához. Ez jóval több gondot tud okozni egy eseményfotózásnál, mint amennyi haszna van. Szerintem felesleges kölcsönkérned.


Az 50/1.8 nem foglal sok helyet, vidd el magaddal, de szerintem inkább csak akkor kezdd el használni, ha a másik objektívvel már van elég képed és úgy érzed, nem nagyon tudsz már semmi olyanról lemaradni, ami aztán hiányozna.

Az 50/1.8 sokkal jobban bekorlátozza a lehetőségeidet, mint a zoom obi, viszont teljesen más a látványvilága, hangulata a képeknek a kis mélységélesség miatt. Mivel ez egy fix objektív, teljesen más gondolkodást igényel a használata. Nincs lehetőséged tágabbra, szűkebbre tekerni a látószöget. Neked kell előre-hátra mozogni, ha másmilyen kompozíciójú képet szeretnél.

A kis mélységélességre is figyelj, mert egyrészt más kompozíciójú képeknek áll jól a kis mélységélesség, illetve azzal is bánj óvatosan, hogy ilyen kis mélységélességnél extrán büntet, ha rossz helyre fókuszálsz (márpedig a fókusz mellé fog menni olykor). f1.8-nál ha a fotóalany orra hegye éles, akkor a szeme már nem éles, a füle meg teljesen életlen. Sőt az sem mindegy, hogy a fotóalany hozzád közelebbi szeme, vagy a másik éles a képen.

Ráadásul mivel az 50/1.8 az egyik legolcsóbb objektív, a minősége sem olyan tökéletes, így könnyen lehet, hogy 1.8-on eleve nem is teljesen éles a képe, ezért jobban jársz vele, ha leblendézed egy kicsit f2-2.8 környékére.


A kis mélységélességű fotózással mindenképp érdemes külön kísérletezned még mielőtt éles helyzetbe ugrasz, ahol kevesebb időd van kísérletezni, kitapasztalni, hogy mit hogyan érdemes csinálnod.

Kérj meg valakit, hogy álljon neked modellt (barát, rokon, stb) és kísérletezz tét nélkül otthon, hogy milyen beállításokkal milyen képek születnek, mennyire gyorsan és pontosan talál élességet, milyen távolságról és milyen blende értékénél mennyit számít, hogy hova kerül az élesség, tapasztald, ki, hogy 10-20-50 képből mennyinél hogyan változik a szórása, hogy az éles-e a képen, amit szeretnél, vagy mennyire és hova szokott mellé menni.

Ha ezeket otthon kikísérletezed, megszokod a használatát, akkor nagyobb eséllyel sikerülhet úgy használnod élesben, ahogyan szeretnéd.

Ugyanez igaz a látószögére is, hogy ha sokat használod az 50-est, akkor jobban rááll a szemed, hogy mit látsz vele, milyen helyzetben mennyire felel meg. Ha van benne rutinod, akkor akár az is lehetséges, hogy csak az 50-est használod és a kit obit csak néhány tágabb képhez teszed fel időnként. Viszont ha nem vagy hozzászokva az 50-es szűkebb látószögéhez és főleg a kis mélységélesség velejáróihoz, akkor könnyebben megeshet, hogy csak utólag, majd otthon látod, hogy egyik képed sem lett használható. Ráadásul a nagyon finom élesség félrecsúszási problémák egyáltalán nem biztos, hogy az LCD-n bármennyire látszani fognak kicsiben.

ápr. 22. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Utolso, rengeteg segitseg volt, nagyon koszonom!! Nem voltam hasonlo helyzetben meg, semmilyen rendezvenyen nem fotoztam (viszont azt fontos hozzatenni hogy itt bar a sulinak csinalom a kepeket, nincs semmi "elvaras" ugymond, eddig senki bolondballagasarol nincsenek kepek, ezt az osztalyom talalta ki hogy en fotozzak szoval annyival lazabb az egesz). Jol sejted, az 50 mmest meg nem tapasztaltam ki elegge, nem tudnek a helyzet gyors valtozasaihoz kelloen alkalmazkodni. A 70-300 tenyleg messzebbi fotokhoz valo, ugyhogy maradok a 18-55nel. Nagyon koszonom!
ápr. 24. 22:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!