Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Telekom telefon garancia ?

Telekom telefon garancia ?

Figyelt kérdés

másfél éve előfizetésre vettem egy telefont, ami meghibásodott egypik pillanatról a másikra. Nem esett le, nem tört szét. Ha beviszem a telekomhoz, akkor kell valamilyen számla a telefonról? Sajnos nem találom. A dobozában nincs benne.


Előre is köszönöm a választ.



máj. 12. 19:54
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Ezeket már a felhőben szokták tárolni. Ha belépsz a Telekom fiókodba valószínűleg ott lesz minden szükséges papír.
máj. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

fel tudja mutatni a jótállási jegyet. Ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számla szükséges.


telekom oldalan


de elmesz ahol vetted


ha online vetted nem volt digitalis nyoma? e-mail pl. Amit nem toroltel...


szoval ahol vetted megbeszeled veluk, hiszen digitalis nyoma kell legyen mindennek


es IMEI szam telefonban van


amugy dobozaban semmi papir nincs

mert a jotalas az nem szamla szokott lenni hanem egy masik papir (persze szamla is ugyanugy hasznalhato altalaban ha az nincs meg... de ha egyik sem)

máj. 12. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Így van, nem adnak már papírt. Már az 5-6 évvel ezelőtti telefonomhoz is az online fiókomban volt minden papír.

A megrendeléskor azonnal meg is jelennek. Ott van a garipapír is!

máj. 12. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A garancia pongyola fogalom. Jótállás és szavatosság van.


Jótállásból van törvény

[link]

által kötelezően biztosítandó és önkéntes. Előbbi a forgalmazót terheli és a jogszabály határozza meg az időtartamát (a telefon értékétől függően, de minimum 2 év), utóbbit meg a gyártó adhatja.


A törvény által kötelezően nyújtandó jótálláshoz a forgalmazónak kötelessége jótállási jegyet kiállítania:

"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát."


Ennek hiányában viszont a vásárláskor kiállított nyugta vagy számla is elegendő lehet:

"4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.


(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.


(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."


Ha nem találnád a készülékhez adott számlát/jótállási jegyet, azt általában elküldik e-mailben, vagy megtalálható a Telekom-fiókodban - ahogy az a Telekom oldalán szerepel:

"Mi a teendő, ha az online vásárolt készülék, vagy tartozék meghibásodott?


Az online vásárolt termékekre is ugyanazok a jótállási feltételek vonatkoznak, mintha a készüléket üzletünkben vásároltad volna.


Ha készüléked rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy kötelező jótállási időn belül lehetőséged van díjmentes javításra. A jótállási igény a készülék dobozában található vagy a Telekom Fiókba feltöltött jótállási jeggyel vagy a készülék számlájával érvényesíthető közvetlenül a gyártói márkaszervizben vagy Telekom üzletekben."

[link]

máj. 12. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!