Telekom telefon garancia ?
másfél éve előfizetésre vettem egy telefont, ami meghibásodott egypik pillanatról a másikra. Nem esett le, nem tört szét. Ha beviszem a telekomhoz, akkor kell valamilyen számla a telefonról? Sajnos nem találom. A dobozában nincs benne.
Előre is köszönöm a választ.
fel tudja mutatni a jótállási jegyet. Ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számla szükséges.
telekom oldalan
de elmesz ahol vetted
ha online vetted nem volt digitalis nyoma? e-mail pl. Amit nem toroltel...
szoval ahol vetted megbeszeled veluk, hiszen digitalis nyoma kell legyen mindennek
es IMEI szam telefonban van
amugy dobozaban semmi papir nincs
mert a jotalas az nem szamla szokott lenni hanem egy masik papir (persze szamla is ugyanugy hasznalhato altalaban ha az nincs meg... de ha egyik sem)
Így van, nem adnak már papírt. Már az 5-6 évvel ezelőtti telefonomhoz is az online fiókomban volt minden papír.
A megrendeléskor azonnal meg is jelennek. Ott van a garipapír is!
A garancia pongyola fogalom. Jótállás és szavatosság van.
Jótállásból van törvény
által kötelezően biztosítandó és önkéntes. Előbbi a forgalmazót terheli és a jogszabály határozza meg az időtartamát (a telefon értékétől függően, de minimum 2 év), utóbbit meg a gyártó adhatja.
A törvény által kötelezően nyújtandó jótálláshoz a forgalmazónak kötelessége jótállási jegyet kiállítania:
"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát."
Ennek hiányában viszont a vásárláskor kiállított nyugta vagy számla is elegendő lehet:
"4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."
Ha nem találnád a készülékhez adott számlát/jótállási jegyet, azt általában elküldik e-mailben, vagy megtalálható a Telekom-fiókodban - ahogy az a Telekom oldalán szerepel:
"Mi a teendő, ha az online vásárolt készülék, vagy tartozék meghibásodott?
Az online vásárolt termékekre is ugyanazok a jótállási feltételek vonatkoznak, mintha a készüléket üzletünkben vásároltad volna.
Ha készüléked rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy kötelező jótállási időn belül lehetőséged van díjmentes javításra. A jótállási igény a készülék dobozában található vagy a Telekom Fiókba feltöltött jótállási jeggyel vagy a készülék számlájával érvényesíthető közvetlenül a gyártói márkaszervizben vagy Telekom üzletekben."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!