Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Ha a szülők nem fogadják el a...

Ha a szülők nem fogadják el a bizottság véleményét, akkor mi történik?

Figyelt kérdés

Baratnőmék sajnos nem fogadják el, hogy probléma van a fiukkal. Ezzel csak az a baj, hogy így fejlesztést sem kap és nem tudják a megfelelő suliba sem beiratni. A körzetes ugyan felvette, szeptembertől kezdi az elsőt, de azzal a kikötessel, hogy a bizottság jelölje ki őket, a bizottság viszont nem hajlandó őket kijelölni, hanem EGYMI sulit javasol... Ilyen esetben mi fog történni?

Sokat próbáltam velük beszélgetni, de mindent kimagyaráznak. Nem tudom, hogyan tudnék nekik segíteni elfogadni a helyzetez.

A legkisebb fiunk csoportjába kerülhetne, fantasztikus tanárhoz és pedasszisztensekhez. Ők is látják, mennyit fejlődött a fiunk 2 év alatt, ennek ellenére mégsem hajlandóak belemenni.


2023. jún. 13. 05:12
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
88%
Azért ez nem a normális kategória kérdező. Nem is értem a szülőket. Nekem 4 éves autim van, most kezd szegregáló oviban. Tény, hogy nehéz elfogadni, de a gyerek érdekében muszáj. Az én fiam a határon mozog, mehetett volna integráló oviba, de nem akartuk, mert ott elveszne a 30 gyerek között. Itt meg 6 gyerek lesz 4 nevelőre. Nem mindegy. Nem lesz olyan, hogy nincs fejlesztés, mert nincs pedagógus, mivel minden ott dolgozó gyógypedagógus. Szerintem jobban jár majd így.
2023. jún. 13. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
28%

" Itt meg 6 gyerek lesz 4 nevelőre."-- dehogynem, sőt, a másik rosszabb. Az enyém több helyre járt, az volt a legrosszabb, mikor szegregált közegben volt, két gyereket sem bírt, az egyik magában motyogott, furcsa volt, nem lehetett vele játszani, nem tudott semmit elvégezni és ilyenek voltak, hogy eláztatta az asztalt ragasztóval, nem válaszolt kérdésekre, nem nézett rá(ép értelem mellett), nem tudott vele mit kezdeni, és kiborult tőle az enyém akkor is, mikor ketten voltak egy gyógyped és egy asszisztens mellett. Másik gyerek ordítva káromkodott, az enyémre fogott dolgokat, provokálta, hergelte, cukkolta, azt se bírta. Végén úgy utált bejárni(pár nap alatt), hogy amikor bevittem kiborult. volt, hogy úgy is, hogy csak a korábbi dolgokra gondolt, random buszon eszébe jutott valami trauma amit ott élt állt(ráfogtak valami rosszat és letolták érte, büntetésből(timeoutnak nevezve) kiküldve.. NEM SZABAD összezárni őket. Most csodálatosan van egy sima suliban, és csak a problémásokkal van baja, de az minimális. Oviban is velük volt igazából baja, csak akkor még a többi gyereknek nem volt papírja.

Ő kiborult és ezért neki lett. Most normális helyen van és nincs baja, egyáltalán semmi. Bevittük megnézni a vadasba, 5 fő közt 4 szakemberrel első nap: 2 nem beszél és kisebb-passzív/sírós, egy pörög, impulzív, egy meg mint kiderült aspi az érzelemmentesebb fajtából. Fellökték, nem tudott kommunikálni mással, az aspi gyerekkel játszott amíg azt nem mondta neki a lány, hogy az apja(egyedül nevelem) valójában van és találkozni akar és hogy biztos házas voltam és hazudtam neki róla, meg még kitudja mit. Nem akart velem hazajönni, kiabált, kibukott, nem játszott mással, dühös volt és befordult, nyilván egyik "szakember"sem hallott semmit, ő mondta nekem utólag, hogy igaz-e ez, mert a kislány mondta..


Egy szr az egész, csak az viszi pszichés betegek közé a gyerekét, aki rá van kényszerülve, mert az övé is olyan és/vagy nem fogja fel, mi is megy ott. Nyilván segíteni kell nekik is, csak épp nem lehet. Pont elég sulira látok rá és a szakmában is benne vagyok, és tudom, hogy önmagában az idő is mekkora fejlesztő erő, ha sok különböző/átlagos inger éri..


Írtam, mi megy fejlesztésen. Tényleg ez megy, nem ettől fog megtáltosodni a gyerek, fejlődött volna máshol is. A kissrác, aki nem beszél rendesen(ez gáz) nem beilleszthető, mert a beszéd képességének hiánya miatt több tárgyat sem lenne képes vinni(ugye az írás alapja, de az olvasásé is). Még ha mutista lenne, de ha csak szótagokat, szavak elejét mondja szerencsétlennek esélye sincs. Jó hír viszont, hogy nem valószínű, hogy lesz nála rosszabb képességű gyerek, bár én az anyjaként(ha az enyém lenne) inkább a tanakos osztályba raknám, hogy legyen lehetősége fejlődni, azért harcolnék. Értaknál a középsúlyosoknál le lehet húzni a klotyón a gyereket, tanakosokból még lehet jó virágkötő meg kertész, gyári munkás, meg hasonló válhat és lesz esélye önálló életre. 6-10 éves kor közt fejlődnek leggyorsabban a gyerekek, még van két és fél éve, a szülőknek minden pillanatban ezen kellene dolgozniuk..

2023. jún. 13. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
76%
Ez nem a te dolgod, nem kell belefolyni. elhiszem, hogy bánt, de a saját életeddel törődj, és ne akard más hülyeségét magadra venni mert úgysem oldhatod meg ;)
2023. jún. 13. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
0%

"A suli tanakosként vette fel, de a most visszautasított szakvélemény alapjan értakos."


Értelmezhetetlen amit írsz. Tanak osztály csak egymiben van, te meg normál integráló iskoláról vakerálsz.

Kamu

2023. jún. 13. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
A tanulásban akadályozott, az az eddigi enyhe értelmi fogyatékos. A körzetes suli fogad tanakos/ enyhe ért. fogy tanulót. Az értelmileg akadályozott, az az eddigi középsúlyos értelmi fogyatékos, őket nem fogadja. Ebből van a probléma.
2023. jún. 13. 20:35
 16/16 anonim ***** válasza:
29%
Tanulásban akadályozott is járhat normális suliba, 4. osztályig bírják kb, konkrét esetet ismerek. A gyerek kb annyira ügyes, mint.. szóval mint egy gyengébb részképessegű társa, de pl a diszkalkuliás kislánynál még jobb is matekból, szebben ír, mint a diszgráfiás, és jobban olvas, mint egy diszlexiás. Úgy, hogy az IQja 70 körüli, amíg a többié 110-130+, nagyon durva látni, hogy jobban teljesít náluk mégis. Sima hármas-négyesei vannak, nem könnyítve, hanem normálisan. Amiben kilóg, hogy lassabb és értelmetlenebb amiket mond, nem kedvelik a társai annyira, pusztán mert nem látja át a logikai összefüggéseket, "egyszerű" dolgokról beszél, nem tudja felvenni rendesen a beszélgetés fonalát. Felsőbe nem mehet, mert a tanárok félnek a kihívástól, de őszintén kb 2-3. volt neki jó, már ekkor váltani kellett volna, kilóg. Nem tanulmányilag, nem kedvelik, kerülik a társaságát passzívan, még csak nem is csúfolják. Enyhe értelmi sérült alsóban jó helyen van integrálva, felsőben meg lehet, hogy gyenge suliban sem tűnne ki, ahol a gyerekek kevésbé jóképességűek.
2023. jún. 14. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!