Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Játékos nevelés? Fiam középsős...

Játékos nevelés? Fiam középsős és már tavaly észrevettem hogy a jókedvű nótafa alábbhagyott a "szereplésből", sőt egyáltalán nem énekel, pedig szeretne.

Figyelt kérdés

Az oviban ritkán tanulnak új éneket (heti 1x a program), amiket tudott is elfelejtette - 4 évesen a "Süss fel nap" és a "Csiga-biga" a repertuár, ami szerintem egy bölcsiben megállja a helyét.

Karácsonyra, anyák napjára nem készülnek, mondván ők csak felkészítik az ünnepre - rosszul esik.

Minden napra van különböző program: heti 1x gyurmázás, festés, torna, ének, mese-vers. Ezek fél órás programok.

Az oviban nincs semmilyen különóra napközben, ovi után viheti kedvére a szülő ha szeretne valamit (persze ilyenkor már fáradt a gyerkőc is).

Mennyire általános? Vagy én látom ilyen borúsan a helyzetet? Sajnos ez az egyetlen óvoda a városunkban, nincs alternatíva.



2016. okt. 22. 22:33
 1/5 anonim ***** válasza:
A mi ovinkban sem sokat tanítanak a gyerekeknek. Bölcsődében több verset, éneket tudott a kicsim, mint ovisan. Sajnos a vegyes csoportoknak is az átka ez, hogy különféle korosztálynak különféle verseket, dalokat kéne tanítani, de arra persze nincs elég idő. Siralmas, hogy mennyire nincs foglalkozás az oviban, meg is látszik egyébként a gyerekeken.
2016. okt. 22. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Nálunk nagyon jó a helyzet. Mindig készülnek karácsony, anyák napja. Szeretnek is szerepelni. Mindig évszaknak megfelelő mondókákat énekeket tanulnak, ki írják hogy mikor mit tanulnak. Minden reggel mással indítanak festés, gyurma, ragasztás stb. Van amikor még nekem is után kell néznem, hogy mit tanultak mert nem ismerem.
2016. okt. 22. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nálunk tehetség gondozó műhelyekben tanulnak az oviban. Van közös játék, tesi és foglalkozások, de a műhelyekben van fejlesztés.

Mindenki azzal lepi meg az anyukáját vagy a családot ahova jár.

A fiam ügyes kezekbe jár így mindig valami kézműves dolgot készít hozzá pár soros kis versecskével.

Akik énekes madarak, ők szoktak dalolni táncolni.

Nagy műsort karácsonykor, és ballagáskor / évzárón csinálnak.

Állandóan 6 hetente van szavaló és mesemondó verseny oda is járunk.

2016. okt. 23. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nálunk szuper a helyzet, nagyon elégedett vagyok az ovival. A fiam 3,5 éves, most szeptemberben kezdte az ovit. Én csak ámulok-bámulok délután-este, hogy mennyi mindent tanul az oviban. Onnantól kezdve, hogy elhozom, szinte lefekvésig szaval-mondókázik, heti több addig ismeretlen versecskét mond el nekem otthon, rengeteg mondókát, verset tanítanak Nekik.

Én is nagyon csalódott lennék, ha nem így lenne, de hál' istennek roham léptekben fejlődnek a gyerekek nálunk.

Az egyéb foglalkozásokkal is nagyon elégedett vagyok, majdnem minden nap valami új alkotás vár minket, szülőket a csoportszoba előtti folyosón, a falra tűzve. Ezen a héten a kisfiam tenyérlenyomata került ki (Ő festette ki magának), de készített már bábot (persze, kezdetlegeset), az is kint volt, szőlőfürtöt, aztán még sorolhatnám. Volt Náluk szüret az udvaron, maguknak préselték a szőlőt, vásár, ahol a nagyobbak műalkotásait várolhatták meg, gesztenyével fizettek😁, és lesz Márton-napi mulatság, ahová mécsestartókat készítettek. Szval nagyon tartalmasan töltik az idejüket.

Lehet, hogy elgondolkodnék az oviváltáson, ha annyira semmi nem történne az oviban, amennyire Nálatok, kedves Kérdező. Nem lehet, hogy minden idejüket játékkal töltik? Annál nincs fejlesztőbb, Vekerdy is megmondta.

2016. okt. 23. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Kezdjük a személyzettel. (Feltétezem állami óvoda)

Mivel óvodában a csoportlétszám 25 (néha kevesebb, de engedéllyel lehet több is!!) Erre két pedagógus jut, egy 8 órában dolgozó dajka, meg (JOBB ESETBEN) pedasszisztens.

Ha átgondolja, nagyon kevés. Főleg, ha az óvoda fogad sajátos nevelési igényű gyermekeket. Nagy teher.

Az is fontos, hogy a gyermeke kiscsoportos. Nem minden gyermek jár bölcsibe, sokaknak ez az első gyermekközösség. Nekik már az is új, hogy itt pl kicsi mosdókagylók vannak, új a sorbaállás, hogy nem mindig ő kap először az ebédből, na meg hogy anya odavitte, és elment órákra. Van gyerek meg sem szólal hetekig az oviban, úgy meg van illetődve.

Na most: vegyük azt, hogy van 12 gyerek, aki régi motoros, a bölcsiből jött, remekül lehet velük foglalkozni, fogékonyak rá, igénylik is. A maradék nem járt bölcsibe, de jó nevelést kapott, türelmes, figyel, szociálisan érzékeny, lehe vele beszélni.

És van (jobb estben) 5 gyerek, aki nem szobatiszta, és amint anya elment ordít tele torokból 8-10-ig, szusszan egyet, és 11-kor folytatja. Mert sok neki az ovi. Mert nem szokott még be. Mert minden új. Mert nem volt még gyerekközösségben, pláne nem ekkorában. (ha valaki nem szobatiszta, az egyértelműen a szülő sara, régen nem is mehetett oviba aki nem volt az, de attól még a pedagógus, meg a csoport szív, hiszen ha egy gyerek napi 3x bekakil, akkor gyorsan elmegy minden perc, amit a személyzet pl. verseléssel, vagy fejlesztő játékok megismertetésével tölthetne.)

Na most: ez épp elég indok arra, hogy amennyiben az óvónő úgy ítéli meg, ne tartson semmit. Mert nem lehet. Meghiúsítja az a néhány gyerek.

Ja, és halkan súgom, hogy a törvény novemberig nem is várja el, hogy az óvodapedagógus foglalkozást tartson kiscsoportban. Épp azért, amit leírtam.

Be kell szokni.

A délutáni fizetős foglalkozásokat sem erőltetik kiscsoportban, mert a fő cél a szokáskialakítás, és a beszoktatás, és nem testálnak sokat a gyerekre.



Menjünk tovább:

A tevékenység: Ma már törvényi előírás határozza meg, hogy az ISKOLÁS GYERMEK ne tanuljon 45 percet, legyen benne játékos feladat is. 30 percig tart az anyag, abban az értelemben, hogy ülünk, és számolunk, vagy írunk, stb...

Az óvodapedagógusnak is figyelembe kell vennie az életkori sajátosságokat, és a figyelem terjedelmét, terhelhetőséget. Egy kiscsoportos gyereknél ez első félévben 10-15 perc, második félévben 15-20 perc.

Ez fokozatosan nő, nagycsoportban, második félévben, már akár 40 perc is lehet.

Lehet, hogy a kérdező gyermeke tovább figyel, ha kettesben vannak, de csoportban sajnos ez lecsökken. A mai oktatási rendszer (lásd: személyzeti és létszám kérdések) nem kedvező.

Minden nap azon agyalok, hogy hogyan tudnék egyéni fejlesztést csinálni a gyerekeknek szabad játék során, de az az idő arra megy el, hogy ne öljék meg egymást egyetlen kisautóért, vagy hogy megbeszéljem, hogy apa majd délután jön, és hogy nem érdemes a nevét ordítani, mer nem hallja.

Úgy hirtelen ennyi volna.


Üdvözlettel: egy óvodapedagógus.

2016. okt. 25. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!