Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor elől a hajtás hátul?Ez...

Motor elől a hajtás hátul?Ez a legjobb kombináció?

Figyelt kérdés
Sok erős autónak az alapja a hátsókerék hajtás és az előre beépített hosszmotor.Ez a legjobb súlyelosztás?Az összkerékhajtás ugye plusz súly az első kerék meg nem tud akkora erőt átvinni az aszfaltra.Személyautóra gondolok nem egy far vagy középmotoros versenyautóra.
2020. okt. 7. 16:23
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Súlynak ehhez semmi köze. Régen a Ladák csomagtartójába télen jeges úton plusz súlyt raktak, hogy ne pörögjön ki olyan könnyen a kerék. Orrnehéz autó, könnyű volt a hátulja, ez nem a legjobb stabilitás szempontjából.

Hátsó kerék hajtással persze nagyobb nyomatékot át lehet vinni az útra, de nem annyit, mint összkerékkel. Ha megnézed, az erős, 300 lóerő fölötti utcai autók, amik nem sportkocsik és nem is terepjárók, legtöbbször összekrekesek. Nem véletlenül.

2020. okt. 7. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
76%
Nem a legjobb, hanem a legegyszerűbb. Több hely van így mindennek.
2020. okt. 7. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha a legjobb azt jelenti, hogy legjobb menettulajdonságok, akkor középmotor + összkerékhajtás.

Ha egyszerűség, előállítási költség, javíthatóság, gazdaságosság és átlagos használat közbeni stabilitás stb, akkor motor elől, hajtás elől (meglepő módon ez terjedt el legjobban)

Ha az "egyszerű" fun faktor akkor motor elől, hajtás hátul (más kérdés, hogy kutya nem tudja kiautózni a különbséget közúton)

2020. okt. 7. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Fizikailag az első kerék hajtás előnyösebb, főleg kanyarokban és csúszós úton.
2020. okt. 7. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A motor elhelyezkedése stabilitás szempontjából akkor a legjobb, ha középen van, a legrosszabb pedig ha hátul. Nem hiába szenvedtek annyit a régi farmotoros Porschekkal, amiket szinte csak versenyzők tudtak normálisan vezetni, és aminek a rakoncátlankodásán csak a mérnökök ügyessége tudott egyre inkább tompítani, hosszú évtizedek alatt.

Az orrmotor bizonyos szempontból a legpraktikusabb, mert így a legnagyobb az utastér, és még rendes csomagtartó is kialakítható. A középmotoros autóknál szerintem az összes 2 üléses sportkocsi, a hátsó motorosoknál pedig előre tudsz pakolni, ami persze lehet nagy, de ugye ez magával hozza a hátsó motor/hátsó kerék meghajtást, aminek a hátrányait az előbb írtam le.

A meghajtás pedig. Stabilitás szempontjából a négykerék a legjobb, utána pedig hétköznapi sofőrnek mindenképpen az elsőkerék meghajtás. Csúszós úton, kanyarban is könnyebb korrigálni, mint egy hátsókerekessel, ehhez már kell némi rutin és tapasztalat.

Játszós autónak viszont a legjobb a hátsókerék meghajtás, csak ezzel tudsz driftelni.

2020. okt. 8. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!