Első automataváltós autóm. Mire figyeljek?
Új autót vettem, amiben S-tronic váltó van, azaz a DSG. Szeretném hosszú ideig megőrizni a jó állapotát, viszont kicsit tapasztalatlan vagyok ezen a téren. Közel 10 éve vezetek, de automataváltós autóm még nem volt. A kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelnem? Tényleg nem szabad hagyni, hogy kússzon (gáz nélkül hagyom D vagy R-ben)? Mennyire tűri jól, ha állásból erőteljes, de nem padlógázzal gyorsítok ki? Dugóban érdemes N-be tenni amikor állok?
Minden tanácsnak örülnék, előre is köszi a válaszokat.
Menet közben nem igen szeretik ha átteszed másik állásba pl.
Olajat cserélni kell benne a gyári előírás szerint.
Olajcsere, akár a gyári előírásnál sűrűbben.
DSG a sok kúszást annyira nem szereti, azaz pl. dugóba ilyen fél métereket szerintem ne gurulj vele, ha nem muszály, inkább amikor már van kicsit több hely.
Illetve a "kétlábas rajtot" nem szereti (mint anno a hagyományos automatánál volt szokás, hogy jobb láb gáz, bal a fékre, padlógáz és leugrik a fékről.)
Mit jelent az, hogy gyakran? Igazából úgy érzem, hogy kicsit túl van lihegve a téma. Azon kívül, hogy nem érdemes kúszva menni, csupa olyan dolgok teszik tönkre a váltót, amit normális ember nem csinál.
Újnak nem új, de még garanciális.
"Mit jelent az, hogy gyakran?"
Az Audinál előfordult,hogy jóval 100 000 km előtt már beütött egy komolyabb váltóprobléma. A kommersz tiptronichoz képest ez nagyon nagy visszalépés, szerintem ennyit nem ér hogy gyorsabban vált.
Amúgy a többi gyártó sem volt túl szerencsés a duplakuplungos váltókkal, a Ford féle Powerschift is ugyanúgy nem túl hosszú életű.
A keresztmotoros VW konszernes autókban más a DSG váltó, azok viszont sokkal jobban bírják komolyabb meghibásodás nélkül.
John_McClane vágja a témát.
Vannak DSG-k amik valóban jók és sokáig bírják és vannak elég gagyik is.
Egy biztos: ha sokáig akarod megtartani akkor előbb utóbb megfogja adni magát a váltó, ezzel számolni kell.
Ez nem egy faék egyszerű manuális váltó ami elmegy 1 millió km-ert hiba nélkül.
Ha előre akarsz menni, D-be rakod, ha hátra, akkor R-be. Ennyi.
Nem kell kivenni lámpánál N-be, és nyugodtan kúszhat, semmi baja nem lesz.
Menet közben ne rakd D-ből R-be vagy vissza, illetve mozgó autót ne rakj P-be.
Előremenetben pedig mondjuk 110-es tempónál ne húzd le L-be (vagy olyan állásba, ami mondjuk egyesnél vagy kettesnél vagy hármasnál (nem tudom pontosan) nem engedi feljebb váltani - szóval ne forgasd szét a motort).
Ha lejtőn mész, vagy meredek emelkedőn, arra való az L. Olyankor motorfék is van, ami lejtőn nem hátrány.
Ez volt az egyik oka, hogy A6ból a 313 lovas BiTDI-t vettem, mert ebbe a 8 sebességes ZF-t tették, nem a 7 sebességes S-tronicot, ami a gyengébb 3.0 TDIben és 2.0 TDI-ben van.
Egyébként nem kell annyira félni az S-tronictól sem. Amire figyelj, hogy a kúszást bírja, nem okoz gondot, de araszolásnál figyelj, hogy lehetőleg folyamatosan tudj haladni, ne nyomd közben a féket, mert akkor csúsztatja a kuplungot. Meg a vontatást jobb kerülni vele, a hagyományos automatáknál pl ez nagy előny, hogy bármit bírnak, a DSG meg leégeti a kuplungot, ha nagy súlyt viszel vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!