Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első automataváltós autóm....

Első automataváltós autóm. Mire figyeljek?

Figyelt kérdés

Új autót vettem, amiben S-tronic váltó van, azaz a DSG. Szeretném hosszú ideig megőrizni a jó állapotát, viszont kicsit tapasztalatlan vagyok ezen a téren. Közel 10 éve vezetek, de automataváltós autóm még nem volt. A kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelnem? Tényleg nem szabad hagyni, hogy kússzon (gáz nélkül hagyom D vagy R-ben)? Mennyire tűri jól, ha állásból erőteljes, de nem padlógázzal gyorsítok ki? Dugóban érdemes N-be tenni amikor állok?


Minden tanácsnak örülnék, előre is köszi a válaszokat.



2021. febr. 23. 20:13
 1/9 anonim ***** válasza:
88%
A lényeg, hogy mindig rendeltetésszerűen használd, a kúszás annyira nem nagy gond. Az olajcserére viszont figyelni kell, időben elvinni szervizbe ha szökséges.
2021. febr. 23. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
92%

Menet közben nem igen szeretik ha átteszed másik állásba pl.


Olajat cserélni kell benne a gyári előírás szerint.

2021. febr. 23. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
61%

Olajcsere, akár a gyári előírásnál sűrűbben.

DSG a sok kúszást annyira nem szereti, azaz pl. dugóba ilyen fél métereket szerintem ne gurulj vele, ha nem muszály, inkább amikor már van kicsit több hely.

Illetve a "kétlábas rajtot" nem szereti (mint anno a hagyományos automatánál volt szokás, hogy jobb láb gáz, bal a fékre, padlógáz és leugrik a fékről.)

2021. febr. 23. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem új és garanciális a kocsi akkor arra figyelj, hogy legyen mindig pénz a számládon. A hosszmotorosok DSG-i elég gyakran pusztulnak le, a keresztmotorosoké egészen jól bírják.
2021. febr. 23. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Mit jelent az, hogy gyakran? Igazából úgy érzem, hogy kicsit túl van lihegve a téma. Azon kívül, hogy nem érdemes kúszva menni, csupa olyan dolgok teszik tönkre a váltót, amit normális ember nem csinál.

Újnak nem új, de még garanciális.

2021. febr. 23. 22:04
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

"Mit jelent az, hogy gyakran?"


Az Audinál előfordult,hogy jóval 100 000 km előtt már beütött egy komolyabb váltóprobléma. A kommersz tiptronichoz képest ez nagyon nagy visszalépés, szerintem ennyit nem ér hogy gyorsabban vált.


Amúgy a többi gyártó sem volt túl szerencsés a duplakuplungos váltókkal, a Ford féle Powerschift is ugyanúgy nem túl hosszú életű.


A keresztmotoros VW konszernes autókban más a DSG váltó, azok viszont sokkal jobban bírják komolyabb meghibásodás nélkül.

2021. febr. 23. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
91%

John_McClane vágja a témát.

Vannak DSG-k amik valóban jók és sokáig bírják és vannak elég gagyik is.


Egy biztos: ha sokáig akarod megtartani akkor előbb utóbb megfogja adni magát a váltó, ezzel számolni kell.

Ez nem egy faék egyszerű manuális váltó ami elmegy 1 millió km-ert hiba nélkül.

2021. febr. 23. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha előre akarsz menni, D-be rakod, ha hátra, akkor R-be. Ennyi.


Nem kell kivenni lámpánál N-be, és nyugodtan kúszhat, semmi baja nem lesz.


Menet közben ne rakd D-ből R-be vagy vissza, illetve mozgó autót ne rakj P-be.


Előremenetben pedig mondjuk 110-es tempónál ne húzd le L-be (vagy olyan állásba, ami mondjuk egyesnél vagy kettesnél vagy hármasnál (nem tudom pontosan) nem engedi feljebb váltani - szóval ne forgasd szét a motort).

Ha lejtőn mész, vagy meredek emelkedőn, arra való az L. Olyankor motorfék is van, ami lejtőn nem hátrány.

2021. febr. 24. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ez volt az egyik oka, hogy A6ból a 313 lovas BiTDI-t vettem, mert ebbe a 8 sebességes ZF-t tették, nem a 7 sebességes S-tronicot, ami a gyengébb 3.0 TDIben és 2.0 TDI-ben van.

Egyébként nem kell annyira félni az S-tronictól sem. Amire figyelj, hogy a kúszást bírja, nem okoz gondot, de araszolásnál figyelj, hogy lehetőleg folyamatosan tudj haladni, ne nyomd közben a féket, mert akkor csúsztatja a kuplungot. Meg a vontatást jobb kerülni vele, a hagyományos automatáknál pl ez nagy előny, hogy bármit bírnak, a DSG meg leégeti a kuplungot, ha nagy súlyt viszel vele.

2021. febr. 25. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!