Miért raknak nagy turbót ha tuningolnak egy motort?
Gyári turbón is lehet nyomást állítani
Miért jó ha nagyobb?
A turbon nem lehet nyomást állítani a turbó levegőt szállít és ha többet szállít mint amennyit a motor el tud nyelni akkor keletkezik a nyomás.
A kis turbo esetén ha nagy a levegő igény akkor nem tud eleget szállítani így nem lesz megfelelő a feltöltés mértéke.
Mivel a tuning esetén több levegő kell nagyobb turbó kell a több levegőhöz.
Mar hogy ne lehetne szabalyozni a turbot? A 80'as evekbeli F1 autokban is tudta menet kozben szabalyozni a pilota a turbot, 1 literes motorok 800 loerovel, valami 5 (de lehet 8-9) bar nyomast is tudtak azok a turbok produkalni, csak a motor kb egy futamot elt tul. Ma meg ugye a valtozo geometrias turbok meg mar szamitogep altal szabalyozzak magukat.
De a nagy turboval az a baj, hogy nagy a turbo lyuk, egy Supras videoban lattam hogy verseny kamion turbot raktak ra, es kb 5000-es fordukat alatt meg se mozdul a turbo, utana kezdi el feltekerni az aszfaltot a kocsi. Erre talaltak ki a bi-turbot, ahol van egy kicsi meg egy nagy, sot a BMW-nek van pl 3 turbos autoja is, a Veyronnak meg 4.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!