Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Károsodik a magasnyomású...

Károsodik a magasnyomású szivatyú ha kifogy a gázolaj?

Figyelt kérdés

mert probáltam indítani egy darabig kb1-2 percig amig nem volt benne üzemanyag, utánna megoldottuk nyumtunk gázolajat az üzemanyag csőbe,az autó müködik semmi gond vele ,viszont akkor még nem tudtam hogy ez károsithatja a magasnyomású pumpát,

annak ellenére hogy semmi gondom az autóval müködik rendessen ,kicsit nem hagy nyugodni a tudat hogy lehet kárt tettem a magasnyomású szivatyúban.

egy hozzáértő véleménye jól jönne menyit károsodik így sokat?keveset? vagy semmi baja nem lessz?

mondom azóta mentem vele kb 2 ezer km nem vettem észre semmit



2021. márc. 22. 10:25
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
elvileg nem lehet nagyon nagy baja. ha még üzemanyag keni is picit, nem nagyon tudja, ezek a mostani gázolajok nem a legjobbak ebben. szóval szerintem ennyitől nem fog holnap megkotlani.
2021. márc. 22. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
gondolkoztam én is azon,hogy a mai gázolajok szinte alig kennek valamit,ha azt kibirják akkor elvileg nem lehet gond,siemens rendszer,nem is delphi ami kényes a kenésre
2021. márc. 22. 10:41
 3/11 anonim ***** válasza:

CR dízeleknek alapból nagyon káros, ha kifogy teljesen a gázolaj, mert levegősödik az egész rendszer, sokszor szervíz a vége, mert 10-15 perc indítózás után sem indulnak be, hiába indítózod, max az akkut csinálod ki. A másik dolog, hogy a CR befecskendezőknek már önmagában az is káros, ha állandóan kevés gázolajjal jársz vele, mert a CR olyan, hogy állandóan keringeti a gázolajat a tartály és a közös nyomócső között. A nagy nyomástól felmelegszik a gázolaj tűzforróra, ahogy visszakerül a tankba, a kevés gázolaj felmelegszik, és egy idő után a pumpa ezt a meleg gázolajat keringeti, ami nagyon nem tesz jót neki, a hideg gázolajat szereti. Ha van elég gázolaj a tartályban, akkor visszahűl időben a visszakerülő adag.

Na most van még egy olyan dolog, hogy egyes modellek, pl új VW-k automatikusan levegőztetik a rendszert, nem is kell csinálj semmit, aztán beindulnak. HDI-nél nemtudom. Mindenesetre nagyon sok ellenérv van ellene, hogy ne fogyaszd ki teljesen a gázolajat, semmi értelme és káros nagyon.

2021. márc. 22. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Azért érdekes ez a lelkiismeret felmentő logika: ha szidni kell a magyar gázolajat, akkor nyugodtan lehet, merhát alig kennek valamit (baromság), de ha saját hibából kifogy a szörp, akkor meg "hát úgyis szar a gázolaj, csak nem lehet így sokkal rosszabb" :D De, lehet rosszabb.


Nem lesz azonnali probléma belőle, de bizony károsodik. Teljesen mindegy, milyen gyártmányú. Ha most emiatt mondjuk 50 ezer kilométerrel kevesebb lesz az élettartama, úgysem fogod észrevenni, talán még éveket elmegy minden gond nélkül, és amikor letérdel, akkor sem fogod megmondani, hogy ez a konkrét eset mennyire játszott közre. Levegős rendszer esetén a magasnyomású részt minden esetben légteleníteni kell. Az meg tényleg csak a szarnak ad egy pofont, ha porzó tankkal még reszeltetjük 2 percig, hátha valami ok miatt beindul. Kulcsfontosságú, hogy a szivattyú mennyi ideig jár szárazon.

2021. márc. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

üzemanyag szűrőt cseréltem,nem járok mindig majnem üres tankal nyugi.,

ha igy álnék az autóhoz nem is foglalkoznék a témával.

2021. márc. 22. 11:48
 6/11 A kérdező kommentje:
üzemanyagbol is maxx motiont szoktam rakni bele, ezért is bántana mivel nem úy áltam hozzá ,hogy letojom
2021. márc. 22. 11:50
 7/11 anonim ***** válasza:
Minimálisan károsodott az fix, sajnos ezek a CR rendszerek nagyon kényesek, legyen az Delphi vagy Siemens
2021. márc. 22. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem 1.4hdi? Azokon van egy pumpa amivel ki tudod kergetni a levegőt a szűrőből csere után.

Én januárban cseréltem üzemanyag szűrőt egy 1.4 tdci-n (ugyan az, mint az 1.4 hdi). Nyomkodtam egy percig a pumpát, majd miután nem hallottam bugyborékolást a tank felől azután beindítottam, nem állt le, nem lett levegős a rendszer.

2021. márc. 22. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
2.0 HDI utólag rájöttem le kellet volna dugaszolnom a csövet mikor lehuztam ,vagy utánna önteni.
2021. márc. 22. 12:09
 10/11 anonim ***** válasza:
Nekem Mondeoban van ugyanez a motor, ott a szűrő hátul van a tanknál. Van egy szelep az átlátszó üzemanyagcsövön, ami rámegy a magasnyomásúra. Szűrő csere után egy bontott AC pumpával szoktam átnyomatni egészen a motortérig a csövezést. A legtöbb esetben simán beindul, és nincs szükség a nyomócsövek légtelenítésére. Nem tudom, hogy a Peugeot/Citroen megtartotta-e ezt a hasznos funkciót. Mondjuk kétemberes munka így is.
2021. márc. 22. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!