Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi egy jó akkumulátor...

Mennyi egy jó akkumulátor áramerőssége? Mint ha lassabban tekerne az önindító. Focus 1.6

Figyelt kérdés

2021. dec. 22. 11:57
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Hidegtol.
2021. dec. 22. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
1. Hogy tol a hideg ???
2021. dec. 22. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Most erre milyen választ vársz? De most komolyan.

A másik kérdés, hogy hogy óhajtod megmérni?


A legegyszerűbb, ha megnézeted egy autóvillamosságossal, aki meg tudja mérni terhelés alatt.


Az akksin meg van adva a feszültség, meg a maximális intítóáram, ami pár száz amper.

Az feszt értelmetlen mérni, mert úgyis 12V felett lesz, az indítóáramot meg nem tudod mérni a 2000ft-os tesco gazdaságos multiméterrel. De egy dràgábbal sem.

2021. dec. 22. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

"Az feszt értelmetlen mérni, mert úgyis 12V felett lesz"


Miért lenne értelmetlen? Ha például járó motornál csak 13.2-t mérsz, akkor döglődik a generátor és magyarázza a gyengébb indítást.


Persze ez csak egy példa arra, hogy miért nem értelmetlen feszt mérni. Kérdezőnél szerintem egyszerűen csak a hideg okoz problémát.

2021. dec. 22. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

4 akkor helyesbítek, aki tudja értelmezni a mérést, nem teszi fel a kérdést.


Egyébként van, hogy mérsz jó akksinál 13,2-t, ha jól le van merülve, és szép lassan kúszik ilyenkor felfelé.

2021. dec. 22. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Hidegben normális, hogy lassabban teker, mint nyáron, mert sűrűbb az olaj, magasabb az akku belső ellenállása, jobban leesik a feszültség indítózáskor.

Ha rövid utakat mész, hatente 1x érdemes akkutöltővel rátölteni.

Ha már nagyon szenvedve indul, akkor érdemes feszültséget mérni, ha leállított motornál 12V felett van, akkor a töltés ok, akkucseeenlesz a program.

2021. dec. 22. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
#5 Ha járó motornál mérsz feszkót, akkor a generátor töltőfeszültségét méred. Tök mindegy, hogy az akkuban mennyi kakaó van, attól a generátor meg ugyanúgy tölt.
2021. dec. 22. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

7 mértem már elégszer. Egyébként nem, nem a generátorét méred, mivel maga a kábel sem szupravezető, és az ellenállása összemérhető egy jó akksi belső ellenállásával milliohm tartományban. Ja, és ne felejtsük el, hogy a generátornak is van belső ellenállása.

Innentől a sarkokon féligazságot mérünk csak.

2021. dec. 22. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Attól függ milyen és mekkora akku. 500-800A-t illik tudnia. De ebből az adatból mit tudsz meg? Megméred mennyit vesz fel az önindító?
2021. dec. 22. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

#8 Az itt a baj, hogy rájöttél, hogy nincs igazad és most ezért az összes létező korlátozó tényezőt felsorolod, hogy HÁTHA egy pici igazat ki tudsz magadnak kaparni... de mindketten tudjuk, hogy ez így sikertelen próbálkozás.


"maga a kábel sem szupravezető"

Valóban nem az, de az akkunak ehhez semmi köze. Lehet, sőt kell is 14V fölötti feszültséget mérni. A kábel ellenállása nem változik, szóval ha normál esetben mérsz például egy 14,3V-ot, akkor szerintem kijelenthető, hogy a kábel ellenállása alapvetően nem akadály. A legutolsó kókány "szerelő" is tudja, hogy a generátor töltőfeszültsége a névleges és ettől az akkusarunál mért érték minimálisan kevesebb, de nem 1V-tal kevesebb, közel sem.


"ellenállása összemérhető egy jó akksi belső ellenállásával milliohm tartományban"

Látod-látod, magadat húzod csőbe. Itt írod, hogy a kábel ellenállása milliohm tartományban van. Ez való igaz. Na de akkor mégis szerinted miért ilyen fontos ezt emlegetni? Mikor 14V fölötti feszültségről beszélünk, akkor mégis mennyit befolyásol pár milliohm? Annyira semmit, hogy még a multiméteren sem fogod látni, mivel egy átlagos, olcsó multiméter 20V-os tartományra állítva század pontossággal mutatja az értéket, szóval lehet nem is látsz különbséget pár ezred ohm ellenállás miatt. Vagy 14,24 helyett mérsz 14,23-at. Az igen, micsoda különbség...

Amúgy maga a teljes kijelentés is nevetséges. Összemérhető a kábel ellenállása az akku belső ellenállásáéval? Remélem csak viccelsz. A névleges ellenállása lehet annyi, de a valós ellenállása még egy tökéletes akkunak, nyári melegben is század ohm nagyságrendű, télen pedig a tized ohmos nagyságrendbe is átmegy. És amúgy a kedves kérdező ha olvassa ezt: ez a válasz a kérdésedre, emiatt teker lassan az önindítód, ahogy mindenkié, ettől az akku még jó.


"ne felejtsük el, hogy a generátornak is van belső ellenállása"

Remélem nem kell ismét leírnom a névleges és valós töltőfeszültség közötti különbséget, illetve az ellenállások elhanyagolhatóságát.


A sarkokon nem "féligazságot", hanem 99.9% igazságot mérünk.

2021. dec. 22. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!