Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot expert HDI 2.0 mitől...

Peugeot expert HDI 2.0 mitől produkálhata?

Figyelt kérdés

Sziasztok


Egy 2001-es Peugeot expert 2.0hdi üzemanyag szűrő csere után egy pár méter megtelte után lefulladt az autó. A lefulladás után picit nehezen indult, de szépen tartotta az alapjáratot egy kisebb gázadásra ismét le fulladt, szerintetek mi lehet a probléma?



2022. ápr. 1. 21:37
 1/7 anonim ***** válasza:

Nyilván szarul lett vissza téve a szürőház és levegősödik.

De magad is rájöhettél volna hogy ha addig jó volt, és a javitás után meg szar, akkor ott lehet a baj.

2022. ápr. 1. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Így van, levegős a rendszer. Csere után át kellett volna szivatni. Most lehet, hogy nagy szopás lesz, mert ha egyszer teli szívja magát levegővel, akkor onnantól azt nem könnyű kidolgoztatni belőle. Egyedül nem fog menni, bár szakértelem híján még segítséggel sem. Vontatókötél, szerviz.


Nem kellett volna hozzányúlni olyan dologhoz, amihez nem értesz.

2022. ápr. 2. 04:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
45%

2. Hülyeséget ne írj!!

Mert kidolgozza magából, csak ha folyamatosan szív levegőt akkor nem tudja.

2022. ápr. 2. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

#3 Ja hát ez nem így működik.


Először is, erősen függ a kialakítástól. Valamelyik dízel kidolgozza magát, valamelyik nem.


Másodszor, kidolgozni is csak akkor tudja magát, ha az ember izmozik vele. Ha egyedül van az ember és csak sergeti az önindítót, akkor semmit nem fog elérni, cserébe viszont még nagyobb kárt csinál. Ezért írtam, hogy kell hozzá legalább 2 ember és némi tudás, hogy hogyan lehet kidolgoztatni.


Harmadszor, és ez a leginkább releváns pont: a 2.0 HDI nem (ismétlem: NEM) dolgozza ki magát. Tudom, mert rengetegszer találkozom vele, elsősorban Fordokban. Nemhogy nem légteleníti magát, de néha még akkor is könnyű befürdeni vele, ha odafigyel az ember. Múltkor is volt egy Transit Connect, aminek színültig öntöttem a szűrőházát, még rá is pumpáltam egy kicsit, de valahol megszorult egy légbuborék, amit beszívott és utána elment negyedóra azzal, hogy kinyomassam belőle. 3-szor kellett átpumpálni ahhoz, hogy kidolgozza a levegőt.


Szóval ennyit arról, hogy ki beszél hülyeséget. Én nap mint nap találkozom velük. És te hányat csinálsz?

2022. ápr. 2. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
#4 Ebből a válaszból persze kihagytam az előszivattyús dízeleket, amiknél a benzines motorokhoz hasonlóan nem kell a levegőtől tartani. Az egy másik téma.
2022. ápr. 2. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Sajnos nem igazán vagyok tapasztalt, hiszen még a szakma tanulója vagyok, és a hülyesegem miatt bocsánatot is szeretnék kérni.


Le írom a csere menetét (biztosan van benne kifogásolni való hiszen nem jól sikeredett)


Az üzemanyag szűrőt le szereltem a helyéről (az üzemanyag csatlakozókat le vettem. Szűrő házat le csavaroztam) le vétel után a szűrő ház tartalmát ki öntöttem majd ez után féktisztitoval ki tisztítottam, a házat vissza csavaroztam majd tiszta üzemanyaggal majdnem tele is öntöttem. A szűrő betétet és a tömítő gyűrűt be helyeztem. Végezetül zsírral picit körben kenytem a tömítő gyűrűt és a szűrő ház "tető" menetét. Vásároltam légtelenitő pumpát 2 nyomás után be is kéményedett. A nyomás után bugyborékoló hangokat hallottam. Nos én ez után úgy értelmeztem hogy a légtelenités meg is történt.



Ismétlem valóban tapasztalatlan vagyok, és tisztában vagyok vele hogy hibáztam és kérlek bennetek hogy a szitkolozásokat mellőzzűk hiszen nekem nem ez a célom hogy egymásnak essünk, szimplán tanácsokra van szükségem

2022. ápr. 2. 15:51
 7/7 anonim ***** válasza:

Hát de ha bugyborékolt, akkor még nem lehetett légmentes. Hiszen a levegő bugyborékol, így nyilvánvalóan volt benne levegő.


Egyébként a két pumpás felkeményedés is gyanús. Biztosan jól kötötted be a pumpát? Akármilyen jól öntöd is fel, 2 pumpálásnál azért több szokott kelleni. Véletlenül nem fordítva kötötted be? Olyankor szokott szinte azonnal kemény lenni.


Mint írtam már kétszer, a légtelenítése ezeknek körülményes. A legnehezebb, amivel eddig találkoztam, elvégre francia, miért is ne lenne szopás. A kivezető cső szokott telemenni levegővel, ezért szokott minden odafigyelés ellenére is szar lenni, hiszen a felöntés és felpumpálás a szűrőházat tölti fel, de a szűrő utáni cső levegős marad és ezt szívja fel a rendszer.


A natúr pumpás légtelenítéshez elég 1 ember, de így folyton ki-be kell ugrálnod, szóval nem árt a segítség. Csináld azt, mint eddig, csak sokszor. Mint írtam, a szűrő utáni cső marad levegős és azzal nem nagyon lehet mit csinálni. Ki kell dolgoztatni, de az csak járó motornál lehetséges. Szóval: felpumpálod, beindítod, jár egy picit (gázt nyugodtan nyomhatod neki, az segít), majd lefullad. És ezt ismételgeted addig, amíg a sok pici beindulás nagy nehezen kidolgozza a levegőt és végül nem fullad le. De először győződj meg róla, hogy elsőre jól kötötted be a pumpát és tényleg teli van a szűrőház, légmentesen. Utána kösd be a pumpát a szűrő és a cső közé, pumpáld fel, majd kezdődhet az előbb leírt menet. Amikor sikerül eljutni oda, hogy már nem fullad le, azaz kidolgozta a levegőt, akkor csak ki kell venni a pumpát és visszadugni a szűrőre a csövet. A pumpát először a szűrőről vedd le, ez fontos annak érdekében, hogy ne levegősödjön le újra a cső. Szóval először a szűrőről, utána a csőről és a lehető leggyorsabban dugd fel a csövet a szűrőre. Ha kellően ügyes és gyors voltál, akkor kész. Ha ezután sem indul/lefullad, akkor megint túl sok levegő került a csőbe feldugás közben és kezdheted elölről az egészet.


A légtelenítési fázist meggyorsíthatja egy második személy. Egyrészt nyilván azért, mert nem kell neked ki-be mászkálni pumpálás és indítózás között, másrészt pedig azért, mert a féktisztító/hidegindító spray segíthet. Vedd le a szívócsövet és indítózás előtt nyomjatok be neki egy keveset, illetve amikor beröffenés után elkezd fulladozni, akkor is mehet neki, ezzel egy picit meghosszabbítva a motor járását és ugye mint már írtam, amíg jár a motor, addig dolgozza ki a levegőt, szóval ha csak 1-2 másodperccel tovább jár a motor a féktisztító miatt, már az is valami. Viszont a féktisztító miatt bedobálhat hibakódokat, mivel szar lesz a lambda szonda mérése, szóval ez csak akkor ajánlott, ha van eszközöd hibakód törlésre.

2022. ápr. 2. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!