Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorosok! Nektek milyen...

Krómgyűrű kérdése:

Motorosok! Nektek milyen volt a rutin gyakorlat, illetve vizsga?

Figyelt kérdés

Én most kezdtem el a rutin gyakorlatot, már 2 alkalmon voltam. Eleinte egy 125-ös kis géppel mentem a fokozatosság kedvéét, szinte hibátlanul ment vele a gyakorlás.


Aztán másik alkalommal már magam alá kaptam egy Virago-t, amivel már nem voltam olyan bátor. A 360 fokos fordulásnál az utolsó pár méternél mindig kimentem a bólyáknál, nem tudtam rendesen eldönteni vagy nem tudom.

Emiatt kezdtem egy kicsit bizonytalankodni, hogy menni fog-e nekem a vizsga. Mindenki így kezdi? Mennyire gyakori az ilyen baki egy kezdő motorosnak? Mondjuk a vége felé kezdtem belejönni, nem mentem neki egy bólyának sem.



2022. ápr. 8. 06:22
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Fontos megjegyzés: tavalyelőtt nehezedett a rutin, azaz érdemes mindenkinek odaírni, melyiket csinálta.


Én még az előző rendszerben csináltam, ami könnyebb volt. Motortól is függ, meg tanpályától is. Emlékszem, hogy A2-n szinte egyből ment minden, szerintem azért, mert akkoriban évi több ezer km-t bicajoztam, ami miatt nagyon jó volt az egyensúlyérzékem. Ez egy Yamaha Diversion 400 volt.


Utána A kategóriánál Suzuki SV650 volt a motor, valamint a tanpálya, amin gyakoroltam, kb 10%-kal kisebb volt a sztenderd mereteknél, amit amúgy nem is tudtam. Itt okozott egy kis nehézséget a motor, a magasságom (majdnem 2 m vagyok) illetve a tanpálya szűkössége. Pedig volt már elég sok gyakorlatom egy 650-es motorral (35 kW). 1-3 óra kellett, amíg kitaláltam, hogyan kéne a nyolcast stabilan megcsinálni. A vizsgán láttam csak, hogy minden sokkal szélesebb és hosszabb, sokkal könnyebb.

Egyik társam, akivel együtt kezdtem, sokat szenvedett viszont. Amikor mentem elköszönni forgalmi után meg a dokumentumokat lerendezni, még mindig ott szenvedett szegény, immáron A2-re készülve A helyett.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyénenként eltérő és nem gáz, ha 2 óra után nem megy minden magabiztosan. Van akinek 30 óra után se.

2022. ápr. 8. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Nekem nincs motoros jogsim, de épp a minap néztem erről egy videót.


"A 360 fokos fordulásnál az utolsó pár méternél mindig kimentem a bólyáknál, nem tudtam rendesen eldönteni vagy nem tudom."


https://www.youtube.com/watch?v=38TTYF_M2Wg

Dönteni kell a motort, és az ezzel kapcsolatos félelmet legyőzni. De ezt gondolom elmondja az oktató is, azért van ott.

2022. ápr. 8. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

#2

Ez nem félelem kérdése szerintem. Vagy hát abból a szempontból félelem, hogy nem akarsz feldőlni. Viszont az elején ez még egy jogos félelem. Nem legyőzni kell, mert akkor felborulsz, hanem addig gyakorolni, amíg ez a félelem elmúlik és mélyebbre tudod dönteni, ameddig nem jön elő a félelem újra. Utána megint jöhet a gyakorlás, amíg el nem múlik. Ha egyből legyőzöd a félelmet, csak meg fogsz sérülni. Ez közúton is igaz. Akik 200-zal mennek, azok valaha féltek, de legyőzték. Aztán valaki bekanyarodott eléjük... Láttam egy ilyen helyszínelést. Nem volt szép látvány. Még egy kis facsemetét is kidöntött röptében a motoros. Vagy a motor.


Amúgy azt elfelejtettem írni az első válaszomban, hogy esetleg próbáld meg azt a kanyarodás technikát, amikor "lenyomod" a motort, te meg az ülés külső oldalára ülsz. Szűkebb íven tudsz kanyarodni, miközben középen marad a súlypont.

Ilyesmire gondolok:

[link]

2022. ápr. 8. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a sok hasznos választ!


Igazából az a baj, ahogy az oktató is mondta, hogy csigavonalban haladok körbe-körbe és a végére ezért megyek ki a körből.

Hogy tudnám egy nyomvonalon tartani a motort?

2022. ápr. 11. 07:56
 5/6 anonim ***** válasza:
De a külső bójákat nézd, meg ne a kezelőszerveket nézd, hanem a kör közepén lévő fölött nézz a tavolba mindig. Mindig középre fordítsd a fejed, akkor könnyebb. Kicsit ülj kijjebb a nyergen és akkor könnyebb dönteni.
2022. ápr. 11. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#4

Gyakori hiba, hogy úgy mennek be a körbe, hogy a közepére céloznak, és ezért a harmadik harmadban már nem marad elég hely. Kör helyett tojás alakban mennek.


Amikor behajtasz a bóják közé maradj kívül, nézz befelé!

Így nagyobb is a kor sugara, nem kell annyira beszukiteni.

A motoros oda megy ahova néz. Ha kifelé nézel akkor ki fogsz jönni a körből. Szóval ezt csak akkor csináld, ha már ki akarsz hajtani.

2022. ápr. 11. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!