Motorosok! Nektek milyen volt a rutin gyakorlat, illetve vizsga?
Én most kezdtem el a rutin gyakorlatot, már 2 alkalmon voltam. Eleinte egy 125-ös kis géppel mentem a fokozatosság kedvéét, szinte hibátlanul ment vele a gyakorlás.
Aztán másik alkalommal már magam alá kaptam egy Virago-t, amivel már nem voltam olyan bátor. A 360 fokos fordulásnál az utolsó pár méternél mindig kimentem a bólyáknál, nem tudtam rendesen eldönteni vagy nem tudom.
Emiatt kezdtem egy kicsit bizonytalankodni, hogy menni fog-e nekem a vizsga. Mindenki így kezdi? Mennyire gyakori az ilyen baki egy kezdő motorosnak? Mondjuk a vége felé kezdtem belejönni, nem mentem neki egy bólyának sem.
Fontos megjegyzés: tavalyelőtt nehezedett a rutin, azaz érdemes mindenkinek odaírni, melyiket csinálta.
Én még az előző rendszerben csináltam, ami könnyebb volt. Motortól is függ, meg tanpályától is. Emlékszem, hogy A2-n szinte egyből ment minden, szerintem azért, mert akkoriban évi több ezer km-t bicajoztam, ami miatt nagyon jó volt az egyensúlyérzékem. Ez egy Yamaha Diversion 400 volt.
Utána A kategóriánál Suzuki SV650 volt a motor, valamint a tanpálya, amin gyakoroltam, kb 10%-kal kisebb volt a sztenderd mereteknél, amit amúgy nem is tudtam. Itt okozott egy kis nehézséget a motor, a magasságom (majdnem 2 m vagyok) illetve a tanpálya szűkössége. Pedig volt már elég sok gyakorlatom egy 650-es motorral (35 kW). 1-3 óra kellett, amíg kitaláltam, hogyan kéne a nyolcast stabilan megcsinálni. A vizsgán láttam csak, hogy minden sokkal szélesebb és hosszabb, sokkal könnyebb.
Egyik társam, akivel együtt kezdtem, sokat szenvedett viszont. Amikor mentem elköszönni forgalmi után meg a dokumentumokat lerendezni, még mindig ott szenvedett szegény, immáron A2-re készülve A helyett.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyénenként eltérő és nem gáz, ha 2 óra után nem megy minden magabiztosan. Van akinek 30 óra után se.
Nekem nincs motoros jogsim, de épp a minap néztem erről egy videót.
"A 360 fokos fordulásnál az utolsó pár méternél mindig kimentem a bólyáknál, nem tudtam rendesen eldönteni vagy nem tudom."
https://www.youtube.com/watch?v=38TTYF_M2Wg
Dönteni kell a motort, és az ezzel kapcsolatos félelmet legyőzni. De ezt gondolom elmondja az oktató is, azért van ott.
#2
Ez nem félelem kérdése szerintem. Vagy hát abból a szempontból félelem, hogy nem akarsz feldőlni. Viszont az elején ez még egy jogos félelem. Nem legyőzni kell, mert akkor felborulsz, hanem addig gyakorolni, amíg ez a félelem elmúlik és mélyebbre tudod dönteni, ameddig nem jön elő a félelem újra. Utána megint jöhet a gyakorlás, amíg el nem múlik. Ha egyből legyőzöd a félelmet, csak meg fogsz sérülni. Ez közúton is igaz. Akik 200-zal mennek, azok valaha féltek, de legyőzték. Aztán valaki bekanyarodott eléjük... Láttam egy ilyen helyszínelést. Nem volt szép látvány. Még egy kis facsemetét is kidöntött röptében a motoros. Vagy a motor.
Amúgy azt elfelejtettem írni az első válaszomban, hogy esetleg próbáld meg azt a kanyarodás technikát, amikor "lenyomod" a motort, te meg az ülés külső oldalára ülsz. Szűkebb íven tudsz kanyarodni, miközben középen marad a súlypont.
Ilyesmire gondolok:
Köszönöm szépen a sok hasznos választ!
Igazából az a baj, ahogy az oktató is mondta, hogy csigavonalban haladok körbe-körbe és a végére ezért megyek ki a körből.
Hogy tudnám egy nyomvonalon tartani a motort?
#4
Gyakori hiba, hogy úgy mennek be a körbe, hogy a közepére céloznak, és ezért a harmadik harmadban már nem marad elég hely. Kör helyett tojás alakban mennek.
Amikor behajtasz a bóják közé maradj kívül, nézz befelé!
Így nagyobb is a kor sugara, nem kell annyira beszukiteni.
A motoros oda megy ahova néz. Ha kifelé nézel akkor ki fogsz jönni a körből. Szóval ezt csak akkor csináld, ha már ki akarsz hajtani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!