Milyen üzemeltetéshez szükséges anyagok kellenek egy autóba, a motorolajon, a hűtővizen és az üzemanyagon kívül, amit cserélni, esetleg újra tölteni kell?
Váltóolaj, fékfolyadék, szervóolaj, klíma hűtőközeg.
Meg persze gumiabroncs, fékbetét, féktárcsa, szíjak, szűrők stb.
Amit #1 leírt, plusz: akkumulátor, ablaktörlő lapátok, ablakmosó folyadék, gyújtógyertyák, tömítések, izzók, stb. Típustól függően az ajtóhatárolókat is érdemes megkenni.
Szűrők bővebben: olajszűrő, levegőszűrő, utastér szűrő (vagy pollenszűrő), üzemanyagszűrő. Az első kettőt a motorolajjal együtt 10.000 km vagy/és 1 évente cserélni KELL, szerintem nyugodtan felejtsd el a 30.000 km/2 éves olajcsereperiódust. Pollenszűrőt belátásod szerint, de sokáig nem érdemes húzni, mert begombásodhat. Üzemanyagszűrő (és minden más) az autód kézikönyvében van, hogy hány km-enként cserés.
Amit még javasolnék, hogy nézegess videókat és olvass cikkeket, netán regisztrálj a saját autód egyik internetes fórumjára. Minden autónak vannak "típushibái", azaz az adott fajtára jellemző hibák, amik x-y-z ezer km alatt nagy eséllyel kijönnek.
Mindenki jókat írt.
Én javaslom hogy ha van az autódhoz gépkönyv/hazsnálati útmutató vagy bármi ehhez hasonló azért azt olvasgasd át mert minden benne van amit tudnod kellene, persze ha az előző tulaj nem szórta el valahol. Ha nincs meg akkor online elektronikusan valahol megkeresed a típusodhozazonos könyvet és akkor elolvasgatod. Meg "Kedvencem_a_makos_guba" nevű válaszoló javasolta hogy nézegess fórumokat esetleg facebookon is találsz csoportot ott is lehet megtudni sok hazsnos infót meg másoktól tapasztalatokat mert sokszor baromi hasznos infók ezek, és elkerülhetsz vele egy esetleges bajt is akár. Én autóvásárlás előtt is kinéztem pár modellt ami tetszett és hónapokig jártam utána melyiket éri meg, mire figyeljek és nem csak az alapján választottam hogy mennyire tetszik hanem azt is néztem mennyire nyűgös típus vagy melyik évjárattól vannak kevésbé problémás darabok, esetleg melyik motorral szereltet kerüljem vagy érdemes megvenni.
Amit írtak azokhoz még annyithozzáfűznék hogy én minimum évente egyszer elviszem teljes mosásra ami nem abból áll amit egy gépi mosó vagy egyönkiszolgálóba lemosok hanem egy srác felemeli és a motort, alul felül kívül mindenhol átmossa az autót jó alaposan. Utána én ameddig emelőn van az autó mindig alá szoktam menni és lámpával megnézem hol vannak rozsda foltok és lefotózom és mielőbb intézem hogy az orvosolva legyen vagy én kezelem le ha csak annyi elég, vagy rábízom egy hozzáértőre. Folyadék folyásokat is ki lehet szűrni, bár sokszor csak úgy ha megszáradt kicsit mész vele és utána nézel alá, én azt haver aknájából szoktam mert nekem nincs és nem is lesz mert nálunk elég magasan van a talajvíz sajnos, de majd szerzek be egy rámpát vagy valamit amire felhajtok és akkor valamennyire alá férek. Én ezeken kívül akipufogó rendszert is végig szemlélem, szilenteket, ilyesmiket, csöveket stb... Meg én műszaki vizsga előtt jó 1 hónappal mindig elviszem egy teljes körű átnézésre oké hogy javarészt én tartom karban az autómat meg a kisebb dolgokat én javítom, de van amit szervízre bízok inkább, meg én műszaki előtt inkább szakemberre bízom hogy nézze át az autómat teljesen ne cska azt ami műszakira kell hanem mindent és iratok vele egy listát úgy hogy külön amit műszakira kell megcsinálni és külön ami nem fontos de azért foglalkozzak vele és ez alapján apránként megcsinálgatom. Ha ez megvan műszaki vizsga előtt csináltatok egy előzetest ha esetleg valami tönkrement ez idő alatt akkor előzetesen derüljön ki éskevesebbet bukok, és ne kelljen kapkodni, ha ott megvanakkor rögtön éles vizsga és 2 évig levan a gondom erről ésnyugodt vagyok hogy az autóm használható állapotban.
Meg az akkumulátor amit érdemes figyelni, mivel javarészt már gondozásmentes akkuk vannak amivel nincs semmi tenni való, én azért néha szoktam mérni a töltöttséget meg télen ha keveset megyek mindig felrakom töltőre legalább 10-12 órára. Ha elég régi akku és érzem hogy kínlódik akkor felkészülök egy új vásárlására de előtte elviszem beméretni rendes műszerrel ami jóval többet ér mint az én kínai pár ezer ft-os multiméterem. Ha ott a srác mondja hogy már kétséges akkor veszek egy új akkut, kicserélem,a régit meg elszoktam tenni úgy hogy ellenőrzöm a töltöttséget gyakran hogy mindig fel legyen és ha esetleg bikázni kellene nem csak nekem hanem a szomszédomnak,vagy egy közelben élő ismerősét akkor inkább arról bikázunk, ha nem megy akkor másik autóval. Meg én ezeket ami indításra már nem éppen jó de még kisebb dolgokat el lehet vele hajtani azokra felhazsnálom, tehát egy valamennyire működő akkumulátort nem selejtezek le teljsen, ha márvégképp nem jó semmire akkor munkába menet leadom egy helyen ahol átvesznek ilyeneket és ennyi.
#5
Ha már mosatod az alvázat, akkor az alvázvédelem is egy hosszú távon kifizetődő dolog, ha rendesen meg van csinálva, bár újabb autóknál azt hiszem, hogy gyárilag le vannak kezelve.
3-4 év múlva már lehet B kategóriás jogosítványod, az már nem olyan sok idő. Akkor spórolj pénzt, menj el diákmunkára, stb. Talán a család is beszáll egy kis apanázzsal. 500-600 ezer forintért lehet venni egy szaladgálós használt autót, ami nem egy nagy szám autó, DE elvisz A-ból B-be, valamint meg tudsz rajta tanulni sok dolgot. Ha van a rokonságban, vagy ismeretségi körben autószerelő, megkérheted, hogy menjen el veled autót venni, aztán nagyobb az esélye, hogy nem egy lehajtott, 12 tulajdonos sz*r lesz az első járgányod, amire nem győzöl majd költeni. :)
Én azt mondom, hogy hajrá! Csináld meg a jogsit minél hamarabb, mert óriási előny az életben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!