Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használtautó vásárlásnál van...

Használtautó vásárlásnál van értelme drágább autót választani?

Figyelt kérdés

A saját példámat nézve, 1,3 millióért vettem használtautót. Fél éven belül annyi minden elromlott benne, hogy 700 ezret rá kellett költeni szervízre…. Pedig ez egy sokat dícséretet, elvileg megbízható típus.


Na most, ha a kínálat aljáról választottam volna, megvettem volna azt, ami 6-700 ezerbe kerül, azzal sem hiszem, hogy ennél több gond lett volna.


Nagyjából erről szól Akerlof tragacspiac elmélete is. Információs asszimetria van, a jó autókat nem adják el, mert nem fizetnek értük annyit, amennyit érnek, így csak a rossz minőségűhöz lehet hozzájutni. Az 1,5 milliós is ugyan úgy tragacs, mint az 500 ezres.



2023. jan. 22. 04:50
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
58%

Hülyeség. Ráadásul elég nyilvánvalóan az, szóval nem is nagyon értem hogy jut ilyen eszedbe.


A két legnagyobb értékromboló faktor autóknál a rozsda és a futott kilométer. A rozsda elég egyértelmű, szerintem nem kell túl sokat ragozni. A kínálat alján vannak a rozsdakupacok, a kínálat tetején pedig nincsenek. A futásteljesítmény egy húzósabb kérdés, több összetevője van, de ha nagyon leegyszerűsítjük a dolgot, akkor van korreláció a kilométer és a hibalista között, azaz megéri kevesebbet futott autót venni, amelyek többe kerülnek.


Arról a "tragacspiac elméletről": még ekkora idiótaságot hallod... Az autó egy használati tárgy, használattól függően különböző elvárásoknak kell megfelelniük és ha nem felel meg, akkor lecserélik. Ettől még nem szar, csak a tulaj mást keres. A legklasszikusabb példa erre a "nagyobbra váltás miatt eladó" kezdetű nóta. De ott vannak pl. azok is, akik mindig a legújabb autókat hajtják, megveszik szalonból, használják 2 évig, aztán lecserélik. Na és mi van azokkal, akiknek sürgősen pénzre van szüksége és ezért adják el az autót? Szóval ennek semmi értelme. Az autó nem egy zokni, amit addig használsz, amíg ki nem lyukad. Millió oka lehet az eladásnak, ami nem az, hogy "szar".


És még valami: van ez az elgondolás is, hogy jobban jársz megvenni az olcsóbb szarabbat és felújítani/megjavítani, mint eleve több pénzt kiadni a jobb állapotúért. Ez sem igaz. A legmegbízhatóbb állapot mindig a gyári. Ha van két autó, a jobbik állapotú 1.5 millió, a másik 1 millió + 500 ezer a javítás, akkor adott két autó, mindkettő 1.5 millió volt, mindkettő hasonló állapotú RÁNÉZÉSRE, de amelyik alapból 1.5 milliót ér és gyári állapotú, az jobb. Sokkal.

2023. jan. 22. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
38%
Valóban így van a helyzet. Én is így vettem észre. Tapasztalat. Legjobb megvenni a kínálat aljáról ami még működik, gurul, nincs rajta rozsda, aztán szépen felújítani rajta mindent, ami fontos a működéshez. Aztán mindig megjavítani ha elromlik valami. Ha kinézetre és rozsda szempontjából jó, akkor a többit meg lehet csinálni. Pl. Megvesz az ember egy hengerfejes, de rozsdamentes, szép kinézetű autót, ami még gurul, szóval ki lehet próbálni, aztán hengerfejezés, és van egy új motoros autója.
2023. jan. 22. 05:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
78%

#2 Csak egy kérdés: szerinted a te véleményed és "szakértelmed" mennyire releváns, miután ilyeneket mondasz, hogy egy hengerfejezéssel neked majd "új motoros autód" lesz?


Te magadban azt gondolsz és hiszel, amit csak akarsz, csak legalább ne híreszteld.

2023. jan. 22. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
80%

#2 A miheztartás végett: ha új motort akarsz, akkor ahhoz egy komplett blokkfelújítás kell. Elég régen csináltam utoljára, konkrétan 2 éve, akkor volt egy sima mezei 2.0 szívóbenzin 950 ezer. Azóta meg történt egy "kis" áremelkedés.


Ja, k*rvára megéri olcsó szart felújítani. Megveszel egy szakadt romhalmazt, rálocsolsz egy bő milliót a motorra, még mindig egy szakadt romhalmaz, csak már jó motorral, te meg bő 1 millióval szegényebb vagy. Mindeközben egy jó állapotú modell 500 ezerrel lett volna drágább...

2023. jan. 22. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
50%

Az a baj hogy mindenkinek igaza van.


Nincs olyan hogy jó autó és eladják.

Ha már eladják annak baja van és nagyon sok is lehet.

2023. jan. 22. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
28%
Használtan már nem vennék autót az csak ráfizetés, bevagjak neked, hogy motorcsere mint az ismerősömnek majd infarktot kapott, akkor mar otthon vagyunk.
2023. jan. 22. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 krwkco ***** válasza:
61%

Nem hallottam edig erről az Akerlof-elméletről. Érdekes, de számomra bonyolult.

Nekem is megvan az elméletem és az messze nem egyezik 1-es véleményével, amit a 2. bekezdésben kifejtett. Azok az okok, amiket leírt (nagyobbra váltás miatt eladó, sürgősen pénzre van szüksége, megveszik szalonból, használják 2 évig, aztán lecserélik) elenyésző kisebbségben vannak. (Különösen a legutóbbi, mert itt nem két-három éves autókról van szó.)

Az én elméletem: Egy presztizs nélküli öreg autót többnyire akkor ad el a gazdája, ha már nem tud a hibáival megbirkózni.

És ami ebből következik: akkor nem leszel csalódott egy autóban, ha jobban értesz az autójavításhoz vagy a javíttatáshoz (ismersz egy megfelelő szerelőt), mint az előző tulajdonos.

2023. jan. 22. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 NTBS ***** válasza:
32%
Szerintem van. A drágább talán tovább bírja.
2023. jan. 22. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

#7 "elenyésző kisebbségben vannak"


Külön-külön persze. Add össze őket és megkapod a használt autó piac 60%-át. A rengeteg fiatal évről évre, akik családot alapítanak és kell a nagyobb autó. A rengeteg fiatal évről évre, akik összeköltöznek/összeházasodnak és feleslegessé válik az egyik autó. A rengeteg fiatal évről évre, aki az első fapados autóját lecseréli valami komolyabbra. A rengeteg fiatal évről évre, akik autót örökölnek elhunyt rokonoktól.

2023. jan. 22. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 krwkco ***** válasza:

"Add össze őket és megkapod a használt autó piac 60%-át."

Mert az eladók 20%-a autót örökölt?

Vagy az eladók 20%-ánál a nő éppen gyerekszülési korban van és ténylegesen jön a gyerek? És még van is pénzük nagyobb autóra? (Mindez egyszerre.)

Az eladók 20%-a olyan fiatal, aki eddig öreg autóval járt, töltötte bele a benzint, fizette a minimálisan szükséges javíttatást és ennek ellenére csak gyűlik a pénze? És használható állapotban tudja tartani az autóját, csak éppen megunta?

Én csak becslés alapján elvennék egy nullát és azt mondanám, hogy ez 2+2+2=6%.

A vevő is tudja, hogy miért kell neki újabb használt autó: Mert a régi 15-20 évest már nem tudja megbízható állapotban tartani. Akkor miért lenne más a helyzet az eladó 10-15 éves autójával?

2023. jan. 22. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!