Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A belső égésű motorok már...

A belső égésű motorok már tényleg kivannak maxolva? Már nincs hova tovább fejleszteni őket?

Figyelt kérdés

2023. febr. 1. 17:35
 1/10 anonim ***** válasza:
11%

Közel sem.

Ha olyan fogyasztású autóink lennének, mint a forma 1 technológiája, akkor 3,5 litert enne az autónk.

De abban nincs üzlet.

2023. febr. 1. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
nem de a morál fontosabb ezért tolják az akkus csodákat , az akku csak akkor jó ha kínában történik a gyártás . akkus suv a világot menti meg a brüsszeliták még véletlenül sem korruptak ez jól látható a döntéseiken
2023. febr. 1. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
7%
Közelsem, én is a Forma 1-es példát tudnám felhozni. Simán lehetne több lóerő kevesebb fogyasztással, viszont azt a technológiát kevés ember tudná megfizetni.
2023. febr. 1. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
41%

Mi értelme lenne a több lóerőnek?!?!?!


Hétköznapi közlekedésre bőven elég 150-200 lóerő, több totál felesleges.

Mellesleg a Forma1-es példa jó sz*r... csipán 60-80 liter között zabálnak 100km-en és a motor élettartama nagyon kevés.


Szerintem a csúcsot a belső égésű motorok a 2000-es évek hozta el.

Tartósak voltak, olcsón fenntartható, viszonylag jó fogyasztással.


Lehetm hogy most még kevesebbet fogyasztanak csak a tartósságuk szépen visszaesett....

Elmennek most is több 100e km-ert, csak addig egy csomó pénzt bele kell ölni mert minden apró sz*r ami elromlik már nem 2 fillér bele.


Na én ezért szeretem az öreg verdám, csak tankolni kell és kész.

2023. febr. 1. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
40%

Nem. Olyan nincs hogy a technikai eszközt ne lehetne még jobbá tenni. Csak még több munka, idő kutatás kell hozzá. A technológia, tudás mindig fejlődik. Új eljárások, új anyagok is mindig lesznek.

Sokan akkor is azt gondolták, mikor a lovaskocsiről áttértek a gőzgépre, hogy ezt már lehetetlen lesz überelni.

2023. febr. 1. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Vortrex ***** válasza:
30%

LoL, azt azért tegyük hozzá, hogy az F1-es autó üzemeltetési költségei és motorélettartama nem mondható optimálisnak a hétköznapi autózáshoz.

Amúgy meg az F1-es belsőégésű motorok is része a kérdésnek, azok vannak csak igazán kimaxolva.

A válaszok analógiája alapján, ha egy F1-es kocsi 3.5L-t, egy hármas Prius 4L-t, egy 1.3 Swift meg 5.5L-t fogyaszt, akkor azért belátható, hogy épeszű keretek között már túl nagy csodát nem lehet tőlük várni.

2023. febr. 1. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 veterán vas ***** válasza:
0%

Még egy példa, ha már annyira a F1 van porondon:

Valamikor 3000ccm volt a motor. Most a majdnem a fele, de közben nagyobb lett a végsebesség, jobban gyorsul .....stb.

Szóval még mindig van mit keresni a belsőégésű motorokban.

2023. febr. 1. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Szóval gyakorlatilag megpróbáljuk a végtelenségig kizsigerelni, ha jól értem. Biztos lesz akkor még fejlődés, ami talán óhatatlanul az élettartam rovására megy. Bár mostanában nem igazán cél a tartósság.
2023. febr. 1. 23:30
 9/10 anonim ***** válasza:
0%

Nagyon sok mérnök szakképzett mérnök órák ezreit öli ebbe, nem mi fogjuk a fotelből megmondani a tutit.

Nyilván a fejlesztések irányát az határozza meg, hogy hogyan lehet minél olcsóbban és egyszerűbben csökkenti a környezetszennyezést. Látszik, hogy lassan minden gyártó a hibrid és elektromos hajtásláncok felé fordul, tehát feltételezem, hogy gazdaságosan kiaknázható potenciál már nem sok van a belső égésű motorokban.

2023. febr. 1. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Már 20 éve ki vannak maxolva, most ellentétes dolog zajlik, a jól bevált 1.3 1.6 szívómotorokat felváltják ezek az átkozott 3 hengeres 999 köbcentis turbós sz@rhalmok a "környezetvédelem" nevében
2023. febr. 2. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!