Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A tipikus városi autóknál...

A tipikus városi autóknál annyira nem fontos az aerodinamika?

Figyelt kérdés
Már mint úgy értem, hogy főleg nagy részt úgy is városban használja a jobbágy ezért nem fontos annyira, hogy ne legyen szélérzékeny, valamint ne legyen túl nagy légellenállás és stabil futás pálya tempónál. Inkább fontosabb a kis fogyasztás, fordulékonyság, magas fejtér stb.

2023. ápr. 17. 09:19
 1/9 nemaRendőrség ***** válasza:
74%

Fontos, de nem elsődleges szempont.

Ahol lehet figyelembe veszik, de amiket felsoroltál előrébb vannak.

2023. ápr. 17. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%
Nyilvánvalóan.
2023. ápr. 17. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
11%

Nem fontos, de olyan rossz aerodinamikájú autó nincs is ma már forgalomban.

Nem Wartburgok járnak az utakon, melyről keresztapám (akinek egész életében Wartburgjai voltak) az alábbi anekdotát mesélte:

"Állítólag szélcsatornában tesztelték a Wartburgot és megállapították, hogy a légáramlási tulajdonságai olyanok, mint egy kétajtós szekrénynek. De nem nyitott ajtókkal!"

2023. ápr. 17. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
61%
Na azért 3-as, egy négyütemű Wartburg már azért áramvonalasabb, mint egy kocka Lada. S nem sokkal rosszabb a légellenállása, mint mondjuk egy pezsó 206-osnak (az örök "fikázási alanyom")...
2023. ápr. 17. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A Wartburgoknam nem az aerodinamikai mutatók voltak a gyengéi, akkoriban a legtöbb autó "kocka" volt, azokhoz képest a Wartburg még áramvonalasnak is mondható.

Statikailag voltak vele gondok, telente, a csúszós, havas jeges utakon én is láttam többször is kicsúszott Wartburgokat, felborulva.

Ez nem azt jelenti, hogy más típus nem borult meg, de Wartburg látványosan sok volt közöttük ('80-as évek közepe)

A súlyponja nagyon magasan volt q Wartburgnak, ami kihatott a menetdinqmikára is.

A városi autó kategóriát meg ne az itthoni használati szokásokhoz mérjük, azokon a helyeken, amelyek valóban piacbefolyásolók, a városi közlekedésre gyártott autókkal valóban nem járnak autópályákon, a városban meg rövid autó kell, amivel könnyű parkolni, de a kis méret ellenére pakolni is lehet bele.

2023. ápr. 17. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Városban leginkább a tömeg számít. A légellenállás kb semmit.
2023. ápr. 17. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Kis tömeg a jó fogyasztás miatt, mint pl az új swift?
2023. ápr. 17. 15:00
 8/9 anonim ***** válasza:
#7: igen, vagy a régi swift :)
2023. ápr. 17. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Állítólag szélcsatornában tesztelték a Wartburgot és megállapították, hogy a légáramlási tulajdonságai olyanok, mint egy kétajtós szekrénynek. De nem nyitott ajtókkal!"

Nem vagyok túlzottan hozzáértő, de nekem a szélcsatornában úgy mondta a látogatást vezető szakember, hogy igazából egy Wartburg, egy 200-as Ikarus, stb. is viszonylag áramvonalasnak nevezhető, a hétköznapi járművek hétköznapi felhasználása során ugyanis az érdemi különbséget az jelenti, hogy az élek és sarkok le vannak-e kerekítve vagy sem (márpedig azok a fent említett járműveknél is le vannak kerekítve), a kifejezetten áramvonalas kialakításnak csekély a jelentősége, nagyrészt design elem. Nyilván egy pályaversenyzésre szánt csúcsautó esetén már egészen más a helyzet.

2023. ápr. 17. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!