Egy zsúfolt motorterű autó hajlamosabb a túlmelegedésre mint egy szellősebb motortér? Vagy semmi összefüggés nincs?
Figyelt kérdés
2023. aug. 13. 08:52
1/5 anonim válasza:
Elméletben igen, logikus, kisebb az átáramolni képes levegő mennyisége. De erre találták ki a hűtőket, így a gyakorlatban, amíg a hűtés rendben, nincs jelentősége. A hőátadás nem a motortérben történik mindenféle felületeken (blokk oldala, csövek stb) hanem az erre kialakított és méretezett hűtőkön
2/5 anonim válasza:
A levegő pocsék hővezető a vízhez és olajhoz képest. Természetesen ha szellősebb a motortér, akkor az elméletileg segít a hűtésben, de a valós jelentősége szinte nulla.
3/5 anonim válasza:
Nincs összefüggés, mert ezt figyelembe veszik a hűtőrendszer tervezésnél.
4/5 Meton válasza:
Ez a hűtéstől is függ. Személyautót már csak vízhűtéssel gyártanak, ha jól tudom, ott nincs jelentősége, mert a hűtő mindig a kocsi elején van, csak a hűtőrács védi. Régen építettek léghűtése autókat, ott azért lényeges, hogy a hűtőbordák környéke szabadon maradjon. Ma már a Porsche is csak vízhűtéses motorokkal szereli a kocsikat, sőt talán a Forma1 kocsik is vízhűtésesek mind.
5/5 anonim válasza:
A nagyobb régi BMW-k kábeezese pl ezert cseres sokkal sűrűbben.
Őnmagaban viszont egy jól müködő autónal nem szabad problemat okoznia a zsufoltabb motorternek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!