Hogyan szoktál navigációt használni ?
Vezetés közben az autó saját navigációs rendszerét használom. Letölti a valós idejű közlekedési információt, elkerülő útvonalat javasol, ha kell. Továbbá pörgettyűs tájoló is van benne, ami a kilométer-számlálóból vett távolság alapján akkor is képes helymeghatározásra, ha időlegesen elvész a GPS vétel.
Ugyanakkor van az autóban egy ide rendszeresített táblagép is, amire az összes ismert navigációs alkalmazás rá van telepítve. Ezen lehet térképeket nézegetni, útvonalat tervezni az autó navigációs rendszerétől függetlenül.
Előző autónkban még nem volt beépített navigáció. Itt az összes környező ország autótérképe az ajtózsebben volt. Ezt váltotta fel a táblagép.
Van egy régi telefon csak navigációra, azt szoktam kirakni.
A fő telefonomat sajnálnám erre használni.
Két autóm van:
1. 2005-ös, de van saját navija, saját kijelzővel. A térképszoftver 2019-es, sajnos ennél újabb már nem is lesz egy 18 éves autóra. De az utcanevek, úthálózat 99%-ban ma is ugyanaz, mint 4 évvel ezelőtt. Attól, hogy mondjuk egy körforgalom még nincs rajta, nem fogok eltévedni. Jobb híján ezt használom. AA/CP ezen még érthető okokból nincs. A telefont kiraksgatni valahova, lengedező kábelekkel, menet közben nyomkodni nem tartom a legjobb megoldásnak, több szempontból sem. A saját naviját tudom a kormányról vezérelni, az autó hangszóróján adja a hangutasításokat. A térképet is látom magam előtt, nem kell nagyon levenni a tekintetet az útról, a szélvédőt sem takarja ki, stb.
2. 2018-as autó. Ennek is van saját navija és már AA/CP is. Igaz, csak vezetékkel csatlakoztatva működik. Ez nekem megint olyan macerás állandóan a telefont rádugni, levenni, valahova rakni, stb. Sokkal egyszerűbb a beépített offline navigáció, amit a kormányról egy gombnyomással elérek. Hátránya igen, hogy nem on-line így netes adatforgalmon keresztül nem veszi figyelembe a dugókat. De, nekem az a tapasztalatom, hogy nem sokat nyer az ember a cikázásokkal. Pont azért mert mindenki "okos" akar lenni és majd ő a kis utcákon keresztül kikerüli az álló sort. Aham... csak pont emiatt dugulnak be az alternatív kerülőutak is és semmit nem nyer vele ez ember.
Szóval én mindkét autóban a saját fedélzeti navigációt érzem a legegyszerűbben, legkevesebb (de nem nulla) hátránnyal használhatónak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!