Ha régebbi Volvót vennék (S60, S80, V70), számolni kell azzal, hogy -mivel ritka autó- nem fogok hozzá alkatrészt kapni vagy csak nagyon drágán?
D5-ös kéne. A kiszemelt típusokat D5-el vagy 2.5 TDI-vel gyártották.
Lehet, hogy érdemesebb lenne akkor inkább egy Audit venni? A6-ost 1.9 TDI-vel
Az 1.9-es lehet, hogy kicsi ahhoz a nagy kasztnihoz.
A6 2.5 TDI-vel? Arról viszont sok rosszat hallani, hogy nem megbízható.
Engem egy A6, E osztály, S80 kaliberű autó érdekelne.
Az A6 2.5 TDI-ről Vályi Pista megfogalmazott egy szösszenetet, kicsit terjengősre véve meg telipakolva offtopiccal. Keress rá. Röviden, ha tetszik akkor vegyed. Én nem is azért nem venném a 2.5V6-ot mert nem megbízható, hanem mert nem jó szerelni. Egy 5 hengeres Volvo motor nagyon könnyen szerelhető, van hely a motortérben, keresztben van, meg a motor nincs rátolva a tűzfalra biztonságtechnikai okokból.
Ha a 3 autó közül választanom kellene, annak ellenére amit az előbb írtam az S80 D5 ha lehet kézi váltóval, nem tudom S80-ba rakták-e egyáltalán kézivel ezt a motort. De egyébként az automaták sem rosszak, japán váltókat használt akkoriban a Volvo.
Az Audinak a futóműve nagyon drága mulatság, ha elkezd kopogni lehet hogy oldalanként annyiba fáj mint a Volvon egy komplett futómű felújítás. Öreg, nehéz autónál ezeken az utakon biztos hogy várható futómű probléma, főleg hogy valószínűleg már mind teli van bizonytalan minőségű utángyártott elemekkel.
Az E osztályt pedig azért kerülném mert kevésbé jó a korrózióvédelme mint az Audinak vagy a Volvonak. A váltó meg egy vagyon ha hozzá kell nyúlni.
Akkor lehet mégiscsak érdemesebb a Volvónál maradni. A Merci rohad, Audinak rossz a futóműve.. Volvóról nem tudok, hogy lenne ilyen "gyenge pontja".
Volvót 2.5-ös dízel motorral jó választás lehet? Ez még a régebbi, D5 előtti Audi motor, nem a V6-os, hanem a korábbi, soros öthengeres.
Találtam egy S80-at, de abban még ez a motor van, 2002 előttieket még ezzel gyártották.
Vagy inkább D5?
Az 5 hengeres dízelből az Audi és a Volvo D5 is nagyon jó motor.
Nem feltétlenül rossz az Audi futómű, de amíg nálad lesz biztos hogy hozzá kell nyúlni (a Volvohoz is), és nem mindegy ez mennyibe kerül.
Köszi az infót.
És az S80-as mennyivel jobb, mint egy S60? Alkatrészek is drágábbak hozzá?
s80 nem jobb, csak nagyobb. s60 családi autónak nekem már kicsi lenne. Az alkatrészek ára és munkadíj ugyanaz, csak, mint írtam s80-ban többször kell cserélni. S80-asban van nagy benzines T6-os motor is, az problémás és drága a javítás is.
A szervízköltség nem attól függ, hogy s60 vagy s80 hanem, hogy az adott autó milyen motorral van szerelve, esetleg awd vagy sem, adaptív a futómű, ilyesmi. Az R szériánál drágábbak a futómű alkatrészek, mivel egyediek, a kombinál drága a hátsó lengéscsillapító, mivel szintszabályzós, stb. Szerintem hosszabb távon a legolcsóbb fenntartani egy 163le d5 -ös s60-ast a kettő közül, feltéve, ha egyben van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!