Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem megy az emelkedőről...

Miért nem megy az emelkedőről való elindulás?

Figyelt kérdés
Szóval nagyon nagy lelkesedéssel kezdtem bele a vezetésbe, Erdélyi vagyok egyébként ez sokat nem számít csak így mellékesen, minden jól is ment, levezettem az óráimat, volt amit többet kellett gyakorolni, de az utolsó levezetendő órámig az elméleti vizsgám előtt tökéletesen ment már minden, meg is dicsért az oktató, sikerült elsőre az elméleti vizsgám, ès a héten vizsgázom forgalomban és volt még pár levezetendő órám vizsga előtt, és egyszerűen egyik óráról a másikra forgalmas úton már nem megy az emelkedőről való elindulás, amivel eddig nem volt problémám. Nem stresszeltem rá soha, mert mindig ment, de már egyszerűen nem érzek rá. Minden más jól megy, viszont nagyobb emelkedőn mindig lefullasztom az autót, és például ha elvisz egy kevésbé forgalmas helyre ingerek nélkül, és onnan csinálom szép lassan a helyből emelkedős indulást az nagyon szépen megy, mégis egy egyszerű emelkedőn mondjuk pont körforgalom jön, keresem az alkalmat, hogy mehessek, amikor már ígyis sokat kellett állni, mert sok az autó, és amikor lehetőségem lenne akármilyen szépen próbálom csinálni emelkedőn nem megy. Van, hogy egymás után 2x is lefullad. Persze az oktató olyankor magyaráz, segít, de mégsem érzek rá magamtól. Egyszer azt mondta nem nyomok elég gázt, és az a baj hogy nincs ereje az autónak, amikor nyomtam akkor az, hogy nem tartom eleget a lábamat a kuplungon, pedig megszoktam tartani és mégis ahogy egy kicsit többet rajta tartom a lábam már kezd rázni. Talán nem jó helyen tarthatom a kuplungot? Én úgy érzem ha túl sokat tartom akkor sem jó, de ha hamar leveszem sem jó, nálunk pedig nem tanítanak kézifékes elindulást, csak a lábfékkel való megoldás van ilyen esetekben. Félek, hogy egyszer lefullad és annyira stresszelni fogok hogy egyszerűen nem fogok tudni elindulni vizsgán emelkedőn forgalmasabb helyen. Ott tartom a lábam nem engedem ki gyorsan a kuplungot mégis lefullad. Ha pedig közben nyomom a gázt csak bőg a motor és utána ugyanott vagyok. Nem tudom ezt valahogy szépen összehangolni. Valami tanács?

2023. szept. 13. 21:17
 1/7 anonim válasza:
100%

Pedig a kézifékes megoldás simán jó lehet, nem is értem miért nem tanítják felétek. Amúgy nem nehéz. Megállsz az emelkedőn üzemi fékkel és üresbe rakod az autót illetve behúzod a kéziféket. Leszállsz a fékről (normális ha megmozdul az autó egy kicsit ilyenkor), benyomod a kuplungot és egyesbe rakod az autót. Innen ugyanaz az elindulás menete, mint egy régebbi benzinesnél, kicsi gázt adsz neki és fogáspontig engeded a kuplungot, majd kiengeded a kéziféket és még plusz gázzal (de nem padlózva :D) illetve engedve fel a kuplungot elindulsz.

Leírva lehet bonyolult, pedig nem az. Jobban begyakorolva és ha nem kell sokat várni, akkor egyesben is lehet hagyni az autót, csak le ne szállj a kuplungról, mikor behúztad a kéziféket és már egyből játszhatsz a gázzal. Még jobban begyakorolva kézifék sem fog kelleni, hanem megtartod majd "erőből" autót :)

2023. szept. 13. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
100%
Még annyit, hogy ha ráz az autó, akkor le akar fulladni olyankor kicsit nagyobb gáz kell neki, emelkedőn elindulásnál erre figyelj, oda több erőtartalék kell.
2023. szept. 13. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 krwkco ***** válasza:
100%

"Miért nem megy az emelkedőről való elindulás?"

A kulcs a kuplung fogáspontjának gyors és biztos megtalálása.

1.

Ha látod, hogy hamarosan jön egy rés, akkor kuplung tövig és 1-es. Közben jobb láb a féken.

2. Ha lehetőséged van indulni, akkor a kuplungot egy mozdulattal fel kell engedned a fogáspontig. Pont oda, ahol az autó már indulni akar, de még -az automatikus alapjárat szabályozás miatt- gáz nélkül sem fullad le. Ezt kell automatikusra begyakorolnod. Nem szép lassan kitapogatni a kuplung megfelelő állását, hanem egy mozdulattal tudni, hogy hol van ez a pont.

3. Átlépsz a fékről a gázra és a kuplungot a már megtalált fogáspontról fokozatosan felengeded.

2023. szept. 13. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 krwkco ***** válasza:

És én letámasztott sarokkal szoktam a kuplungot kezelni. Így könnyen lehet reprodukálni a fogásponti pedálállást.

De egyesek itt azt szokták mondani, hogy az lehetetlen, hülyeség, stb. Pedig csak ismerni kell a módját.

Nem tudom, hogy neked az oktatód hogy tanítja.

2023. szept. 13. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
83%
Mert te sem tudod, hogy mit csinálsz. Mármint nem ismered az autó működését, nem tudod miért kell csúsztatni a kuplungot, nem érted a folyamatot a háttérben, így valójában nem tudod mit csinálsz. Tehát aztsem tudod miért úgy csinálod, ahogy és miért kell változtatni és hogyan. Ha megérted a működés alapjait a háttérben, akkor menni fog. Addig meg gyakorlás
2023. szept. 14. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Gyakoroltam még egy kicsit, megpróbáltam ráérezni, és bàr még van mit tanulnom bőven, de jól ment és sikerült a forgalmi vizsgám. :)
2023. szept. 16. 11:01
 7/7 anonim válasza:
Gratulálok! :)
2023. szept. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!