Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ford kuga 2.0 tdci teljesítmén...

Ford kuga 2.0 tdci teljesítménye növelés?

Figyelt kérdés
Egy gyári 2.0 tdci 136 lóerős kocsit érdemes 175 lóerőre felhúzni? Másik kérdésem az lenne, hogy nem e árt a kocsinak?
2023. szept. 13. 21:37
 1/5 anonim ***** válasza:
72%

Erre látatlanban nem lehet válaszolni. Nagyon erősen függ attól, hogy milyen állapotban van a motor és a hajtáslánc, valamint a fékek és a futómű. Ez már egy 30% körüli teljesítménynövelés, biztos hogy igénybe veszi az egész autót, de nem feltétlenül okoz benne kárt.

Ha teli van a motor koksszal, vacak a turbó meg nincs kompresszió, eszi az olajat vagy a porlasztók nem porlasztanak rendesen, teljesen fölösleges, első körben a gyári 136 lovas teljesítményt kellene megcélozni szoftveres módosítás nélkül.

Utána a hajtásláncot, erőátvitelt átnézni, ha teli van a váltó foghézagokkal, vacakol a kuplung vagy/és a kéttömegű lendkerék és a féltengelyek is gatyák, szintén semmi értelme ekkora nyomatéktöbbletet ráengedni.

És a féket sem érdemes elfelejteni, körülbelül 100-120Nm-el erősebb lesz az autó egy ilyen módosítás után, valahogy meg is kellene állni. Nem feltétlenül kell módosítani a fékberendezésen, de legalább a gyári és jó állapotú legyen.


Ha ez megvan, akkor az adott tuningcéggel egyeztetve mehet a móka. De én ekkor sem húznám fel ennyire, esetleg 50-60Nm-t vagy 20-25 lóerőt.

2023. szept. 13. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszodat a részecskeszűrő most lett eltávolítva, a kocsi úgyahogy rendben van.
2023. szept. 13. 21:56
 3/5 anonim ***** válasza:

Ha igényleg a pluszot, akkor érdemes. Azért nem kevés, felső határon van szerintem amennyit érdemes rajta húzni. De inkább olyan helyet keress, ahol nem számokkal dobálóznak előre, hanem adott kocsi paraméterei alapján állítják.


Bár "úgyahogy" rendben van, és tákolt kocsinál jöhetnek problémák, ami miatt szidhatod majd a chippest.

2023. szept. 14. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Kézi vagy powershift váltó? PS döglik úgyis, kézinek mindegy majdnem. Csavarral ugyanazok az erősebb motorok, szóval az a része bírná a gyári erősebb szintet, de ez már fölötte lenne. Mondjuk így kormolna is, én inkább hagynám, nem kéne feltűnősködni még ezzel is. Amúgy elnézést, de kb 40k körül van már bontott DPF, miért kellett kivésni a részecskeszűrőt, kőműves a szerelő eredeti szakmája? :D (kifejezetten figyelve a 2.0 TDCI bontásokat)
2023. szept. 14. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
350 ezer forintot költöttem a dpfre utána döntöttem a kivétel mellett
2023. szept. 22. 10:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!