Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra J 1.6 115 Le...

Opel Astra J 1.6 115 Le vélemények?

Figyelt kérdés
Ki milyen véleménnyel van a fent említett autóról. Dízelt cserélnék egyszerűbb szívóbenzines technikára. Sajnos az újabbakból alig-alig van szívóbenzines konstrukció, viszont a Opel Astra J / Kia Ceed szívó benzinesei tetszenek.

2023. nov. 14. 09:59
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Probléma mentes, cserébe gyengébb mint a dízel volt (nyomatékban sokkal kevesebb)

Ha elég a menet dinamikája ajánlott típus.

2023. nov. 14. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Elég régóta gyártásban lévő motor. Elődje a Z16XER volt. Ezt modernizálták Euro5-re, a végén Euro6-os is készült belőle. A vezérlésmódosító "okoskerék" talán a gyenge pontja. Ezt leszámítva nem kifejezetten problémás. Nem egy erőmű, a nem kis tömeg J Astrában hozzá kell szokni az inkább lendületből, mint nyomatékból autózáshoz.
2023. nov. 14. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
78%

#2 Általában a vezérlés módosító vezérlőszelep szokott tönkre menni (ritka olajcsere hozadéka) de nem mindennapos probléma ("olcsó" gyors javítás) ha kell.

90.000km-ként "eszi" a gyújtótrafót ez gyakoribb probléma de ez is gyorsan javítható (csere)

2023. nov. 14. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
89%

Egyetértek a fentiekkel. Z16XER van nekem H Astrában, ismerősnek A16XER J-ben, ugyanaz a kettő.


Sok baj nincs velük, tipikus hiba hogy vezérlésnél nem cserélik az olajszivattyú ház tömítését, az emiatt szokott is folyni, vagy rosszabb esetben átszakad az olaj és víz közötti járat, összefolyik a kettő, de ha vezérléssel cserélve van az is, akkor nincs baj. Mint minden Opelnek ennek is 102 fok az üzemi hőmérséklete, égeti az olajat, úgyhogy az 5W30-at el kell felejteni, 5W40 való bele és 10, maximum 12 ezrenként cserélni kell, máskülönben elkezd lerakódni és ahogy írták felettem, legelső körben a VVT szelepet tömíti el. És igen, a gyertyák cseréje is fontos, gyári előírás 60 ezer, de érdemes biztosra menni és 50-nél cserélni, mert ha elszáll egy gyertya és viszi a trafót, akkor az drága mulatság, mivel a négy trafó egyben van, komplett egység.


Ezek olyan dolgok, amik odafigyeléssel és karbantartással elkerülhetőek. Ha neked ez nem jelent gondot, akkor abszolút jó választás. Széthajtós nemtörődős tulajoknak nem ajánlott.

2023. nov. 14. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%

Le fognak pontozni de azért leírom.... ha már véleményt kérdeztél és ugye az szubjektív.


Van pár autó ami ingyen sem kéne, na a J astra pont közöttük van.

Szerintem nagyon ronda autó.

Allulmotorizált is amiért cserébe zabálni fogja az üzemanyagot.

Ha az előző tulaj(ok) betartotta(ák) a 30ezres olajcserét akkor lesz mit költeni a motorra előbb utóbb.

2023. nov. 14. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#5 A szubjektív véleménnyel nincs is baj, szóval eszem ágában sincs belekötni abba, hogy neked nem tetszik, miközben nekem igen, de akkor az a szubjektív legyen is szubjektív. Azt mondod ingyen sem kéne, tehát gondolom soha nem is volt, akkor honnan tudod, hogy mennyit eszik?


#4 vagyok, mint írtam ugyanezzel a motorral, igaz H, de ugyanaz a motor és súlyban megegyezik a kettő. 6.3-mal ingázok országúton 95-ös tempóval és megyeszékhely reggeli csúcsidőben. Pályán 6.1 sebességkorlátot betartva. Hol sok ez? Persze, dízel kevesebbet eszik, főleg pályán, de benzines mércével ez kifejezetten jó fogyasztás, akárhogy is csűrjük-csavarjuk, ezt sehogyan sem lehet soknak nevezni.


Meg ha már alulmotorizálás, a J már pont nem. H-ban még ott volt például az 1.4 szívó, amiből a gyengébbik csupán 75 lóerő, az erősebbik is csak 90, igen, ezek elég gyengécskék az 1.2-1.3 tonnába. De a J-ben a leggyengébb 1.4 szívó is már 87, mert kapott VVT-t, ami tény, még mindig kevés, de jelentősen magasabb a H 75 lóerős minimumához képest. Emellett benzineseknél H-ban még csak az 1.6 kapott turbót, meg a 2.0 amiből már előtte is volt turbós, az 1.4 csak szívó volt, de J-ben már volt turbós 1.4 120 és 140 lóerővel. Úgyhogy a J-t már pont nem nevezném alulmotorizáltnak. Az 1.4 szívó kivételével az összes többi mindegyik kellően erős, ha nem bojrészer az ember és képes normálisan közlekedni.

2023. nov. 14. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem az 5-ös vagyok. És alapvetően igazad van 6-os, hasznosra is értékeltem a válaszodat.

Egy dologba kell, hogy "belekössek". Vagyis inkább ezek csak kiegészítések, megjegyzések. Igaz ezek a lényegi mondanivalón nem változtatnak:

"...igaz H, de ugyanaz a motor és súlyban megegyezik a kettő"

Erre ne vegyél mérget! Volt saját H-m és céges J-m. Hídmérlegre állva, nagyon nem hasonló tömegű volt a kettő. A J közel 2 mázsával volt nehezebb, amit észre is lehetett venni. Amire te gondolsz, szerintem a K. Az valóban hasonló tömegű a H-hoz, a tervezéskor a J-hez képest tudatos tömegcsökkentés eredményeképpen. (Jelenleg egyébként pont egy K-m van.)

2023. nov. 14. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!