Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy benzines autó sokat...

Ha egy benzines autó sokat pályázik annak hamarabb megy majd tönkre a katalizátora, mint annak amelyik nem pályázik?

Figyelt kérdés

Ma ezt hallottam egy beszélgetést a szervizben, hogy amelyik autó sokat pályázik, annak idő előtt hamarabb megy majd tönkre a katalizátora, kiég, mint amelyik csak közúton jár.

Mert a pályán mondjuk folyamatos 120 km/h sebességnél nagyobb hő termelődik a katalizátorban mint egy 90 km/h sebességnél közúton levő autónál.



dec. 18. 18:15
A kérdező szavazást indított:
igen
nem
is-is
11 szavazat
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Ezt nem lehet ennyire leegyszerűsíteni
dec. 18. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
62%

Autópálya is közút :D


Nem igaz, ugyanis ha csak városban van használva, akkor lerakódik benne a dzsuva és jön a dzsin, csekk endzsin.

dec. 18. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

2


Olvastam erről és ezért jó néha magas fordulattal menni, hogy a katalizátor terhelődjön ill. égjen ki belőle a korom vagy mindenféle micsodák.

dec. 18. 18:24
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
#3 Így van. Alapból nem jó az autónak a városi menet, rövid távok, főleg ha alacsony fordulaton szenvedtetik mindig.
dec. 18. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
41%

Attól függ, hogy mennyire kell forgatni a motort autópályán. Egy 2,5-3 literes benzinmotor 2500-3200 között forog 130-as tempóval, de ha picit meghajtod mondjuk 150 körül, akkor sem forognak többet 3500-nál. Egy kisebb köbcentis benzinmotornál már más a helyzet, egy 1.4-1.6 szívót 4-5000 között forgatsz egy 150 körüli tempónál, ott már jelentős a hőtermelés, és valóban csökken a katalizátor élettartama.

Továbbá az sem mindegy, hogy van-e az autóban változó szelepvezérlés. Ha eléri a motor azt a fordulatszám tartományt autópályán, ahol a kipufogó szelepek nyitását megnöveli a vezérlés, értelem szerűen jóval nagyobb hőterhelést kap a katalizátor, ami szintén csökkenti az élettartamát.


Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy mit tudom én fele annyit fog bírni, de tízezer km-ekben mérhető az elhasználódásban a különbözet.


Városban a katalizátor ugyan szennyeződik, de kap akkora hőterhelést. A hibalámpát a katalizátor hatásfok csökkenése triggereli, ami városi közlekedésnél nem a sejtszerkezet felületének roncsolódása miatt tapasztalható, hanem a felület szennyeződés az oka. A kettő nem ugyan az.

dec. 18. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
"de NEM kap akkora hőterhelést" #5 voltam.
dec. 18. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
44%
Ez baromság. Katalizátor amúgy is a belekerülő elégetlen olajtol szokott tönkre menni (olajzabálos autóknál), amúgy meg örök életű kb.
dec. 19. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Nem baromsag. A katalizator elettartama is veges amit befolyasol a hoterheles.
dec. 19. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
De baromság, akkor volna igaz ha az autópályázas állandóan csutka padlógáz lenne, ha az autó állandóan ami a csövön kifér kvázi verseny üzemmódban menne, de az autópályás haladás tulajdonképpen az ideális körülmény egy modern autó számára, állandó lineáris terhelés mellett.
dec. 19. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
#7 Nem az olajtol megy tonkre, hanem az olaj okozta szennyezodes miatt rosszul erzekelt lambda ertektol, ami dus kevereket okoz, ami magasabb egesi homerseklettel jar. Ha olajos az egester abban az esetben is a hoterheles olvasztja le idovel a katalizatort, nem maga az olaj.
dec. 19. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!