Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kéziféket hogyan lehet állítani?

Kéziféket hogyan lehet állítani?

Figyelt kérdés

Renault Megane II. A kar felhúzásakor 11 kattanást számolok. Ez úgy tudom, hogy nagyon sok és annak is érződik, ezért szeretném állítani a bowdent, de hol van rajta a spanoló? Lehetőleg kép vagy videó formájában érdekelne a válasz, mert nincs időm arra, hogy napokig szétszedve álljon ameddig kibogozom, hogy miről van szó.


Hány kattanásra kell beállítani?



dec. 31. 00:42
1 2
 11/14 veterán vas ***** válasza:

Ha az eredeti kérdést nézzük, akkor felbillented a könyöktámaszt és alatta középső anyával addig feszíted, amig el nem éred a kívánt "5-7 kattanásra kemény" állapotot.

(természetesen kiengedett állapotban csavarod és időnként ellenőrzöd)

Mindössze ennyi és nem több.

Amennyiben a középső anya tekerésével nem tudod megoldani, akkor ne kisérletezz, hanem vidd szerelőhöz.

dec. 31. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
#10 Értem. De akkor ezek szerint nekem ez az orsó hibás vagy mitől állítódott el a kézifék? Volt időszak, amikor 4-et kattant és szép folyamatosan ment egyre feljebb. Most már majdnem teljesen felmegy a kar a nyílásban és félek, hogy ha folytatódik ez, akkor előbb-utóbb már nem fogom tudni behúzni. :) Nem cseréltem féket meg semmi, de abban biztos vagyok, hogy vagy kopás vagy bowdennyúlás lehet a háttérben. Amit találtam videókat, azok szerint fix állásba kell tekerni a középső állító csavart, ezért nem tudom, hogy szabályos-e azt elállítani, azzal spanolni a bowden-t vagy ez a fix állás csak az alaphelyzet és szükség esetén kifejezetten állítani is kell rajta? Még a márkaspecifikus Megane II fórumok sem említenek semmit a spanolásról, hogy ahhoz hozzá kellene/lehetne nyúlni.
dec. 31. 16:44
 13/14 veterán vas ***** válasza:

"orsó a hibás"

Biztos hallottál róla, hogy kopik a fékbetét kopik a féktárcsa, és nyúlik a kézifék bowden is.

"4-et kattant és szép folymatosan ment egyre feljebb"

Ennek a jelenségnek kopás a neve.

Ez eredményezi, hogy magasabban -értsd később- fog a kézifék.

Az a feladata annak a menetes szárnak, hogy ezt a megnövekedett távolságot idővel lehessen korrigálni, és így nem kell egyből minden említett alkatrészt kidobni.

Persze amikor eléri a tűréshatárt akkor már cserés, de normál körülmények között 15-25 ezer kilométerenként szoktak utána állítani.

(persze ez nagyban vezető függő)

"Középső csavar".

Igen általában azzal szoktak állítani.

Ha megnézed a végén van egy kis libella, (olyan mint egy kétkarú mérleg) aminek a szélein van a két független bowdenvég rögzítve.

Ez azárt van mert sem a kopás nem egyforma a két oldalon sem a bowden nyúlása. Ha egyforma mértékben húzná a kézifékkar mind a két bowdent, akkor a kevésbé kopott oldal "sietne " azaz hamarabb fogna, így viszont a kis mérlegkar kompenzál.

"Nem említik a spanolást."

Van olyan vezető, aki 200ezret ment, de az autóján még szinte semmit nem nyúlt a drótkötél, mert alig vagy sosem használja a kéziféket.

Miután ennyi az egész, hogy felbillented a könyöklőt és tekersz rajta2-3 menetet, így értelmszerűen meg sem említik.

Remélem érthető voltam.

dec. 31. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
Érthető volt, köszönöm. Rá fogok állítani. :)
dec. 31. 19:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!