Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hdi autó vásárlás előtt...

Hdi autó vásárlás előtt állok. Soha nem volt se dízeles, se turbós autóm. Hogy kell jól használni egy turbós autót, hogy ne öljem meg a turbót? Pályázni sokat fogok, ezért is próbálom meg a turbó dízelt. (206 peugeot, 1.4 Hdi)

Figyelt kérdés

márc. 26. 23:14
 1/5 anonim ***** válasza:
67%
Beindítás után 1-2 percet járasd elindulás előtt, nagyobb tempó után is minimum 1-2 percig járatni kell alapjáraton leállítás előtt. Olajcsere pedig még fontosabb, mint egy turbó nélküli autónál, mert a turbót is az olaj keni.
márc. 27. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Gyakoribb és jó minőségű olajcsere, nagyobb erőltetések után nem állítod le egyből.


Persze egy ilyen öreg autónál teljesen lutri, mert az elmúlt 20 évben bármi történhetett vele.

márc. 27. 03:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem egy agysebészet, ez a turbóhűtés is általában túl van lihegve. 2005 óta vannak turbós autóim, jelenleg egy biturbós. Eddig 0 turbó meghibásodásom volt.

Indulás előtti percekig tartó céltalan ketyegtetésnek semmi értelmét nem látom. Elég amíg megfordul az olaj. Amíg kiállsz a garázsból, becsukod a kaput, bekötöd magad bőven megvan. Utána kis gázpedál lenyomásokkal elnyújtva gyorsítasz, amíg hideg a motor. Kerülöd a túl alacsony (~1500 alatti) és túl magas (~2500 fölötti) fordulatot. Ezt szívó motorral is így csinálnám.

Normál városi használat mellett hűtögetni, leállítás előtt ketyegtetni megint csak hót felesleges! Ezt a hűtést akkor érdemes csinálni, ha pl. autópályán hirtelen ki kell állni egy pihenőnél, benzinkúton. De már a kihajtó sávban sem nyomod a gázt, tehát már ott is elkezd hűlni a turbó. A másik, mikor a Kékesre kaptatsz fel és hirtelen meg kell állni. Ott valóban érdemes egy percet várni. És nagyjából ennyi a hűtés.

Olajcsere. Pályás használatnál 15.000 km-enként, városi használnál 10.000 km-enként erősen ajánlott, függetlenül a gyári 30-50e km-es előírástól. Olajból meg kizárólag a gyártóművi előírásoknak megfelelő, szabványt tudó (nem csak viszkozitás!) olaj kerüljön bele! Ne arra alapozz, hogy a Józsi bácsi a garázssorron megmondta a tutit, hogy ebbe a 15W40-es olaj lesz a faxa, mert már sok km van benne és neki is jó volt ebből a teszkós a Swiftbe! Nem!

márc. 27. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ne ess túlzásba, indulás előtt percig járatni nem szükséges. Pl szólj és, hogy autóba beülve először indítasz, csak aztán kötöd be magad, kapcsolod a világítást, ilyesmik. Addigra már ott az olaj, ahol lennie kell, mehetsz nyugodtan. Inkább akkor lehet jelentősége ennek, ha nagyobb terhelés után állsz le, melegebb és jobban pörög a turbó - egyszerűen megérkezés előtt igyekezz motorfékkel lassítani és ilyenkor hagyd utolsó dolognak a motor leállítását, hosszabb járatás nem igazán kell ha motorfékkel mentél előtte már. Autópályán pl tankolás miatt kiállva lehet értelme kicsit tovább várni, ha egyik pillanatban tempósan mentél, aztán fék, és hirtelen állás.
márc. 28. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
0%
Szemét domb az 1.6hdi. Mindig ömlik belőle az olaj....
ápr. 3. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!