Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baj? Hűtés, termosz...

Cru kérdése:

Mi lehet a baj? Hűtés, termosztát, jeladó, vezeték ?

Figyelt kérdés
Sziasztok! H Astra Z16XER. Nem régen volt termosztát csere, hűtő csere és még jeladócsere is.Pár napja szét ment a vízpumpába menő vastag cső is! most az is cserélve lett. Azt tapasztalom amit igazából már korábban is, hogy a víz max 85 fokig megy fel és kb ott is nyit a termosztát. Viszont szerintem nem zár vissza mert ha álló helyzetben vagyok akkor el kezd jobban melegedni és 107 foknál sem történik semmit. Ráadásul a ventilátor sem indul be. Anno ez az egész alkatrész cserélgetés folyamat a 218217 es hibakóddal kezdődött! Cseréltük a jeladót. Aztán szét ment egy vékony vízcső ami a vízelosztóra megy rá az a pipás. Csere után nem sokkal a hűtő ment szét.Már ekkor a cserék után sem volt tökéletes a hőmérséklet ezért cseréltem a termosztátot is. De szerintem nem volt változás. Csak álló helyzetben ment fel a hőmérséklet 105 fokig. MOst meg a cső csere után még mindig szar. Valahol olvastam h esetleg valamelyik vezeték lehet a szar. Én már nem tudom mi lehet a probléma. Hiszen ezek a cserélt alkatrészek alig 1-3 hónaposak! Van valakinek tippje mi lehet gond?

márc. 29. 15:21
 1/5 anonim ***** válasza:

Valamit nem jól értelmezel, vagy nem jól írod.

Ha 85 foknál nyit , ezt honnan tudod hogy nyit?

Viszont ha nem zár vissza akkor nem is melegedne tovább.

Mi az hogy 107 foknál sem történik semmi?

Na meg az is hogy ott minden szét megy, az hogy lehet?

márc. 29. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Vidd el márkaszervizbe rendes diagnosztikára.


Ez a hibakód nem csak hőmérséklet jeladóra utal, hanem bármi lehet a hűtéseddel, vagy azt vezérlő elektronikával.

Egy új alkatrész is lehet hibás, vagy szimplán nem belevalót veszel. Pl. termosztátból csak gyári minőséget szabad venni.


Mondjuk leirás alapján csak a ventid nem kapcsol be amikor kellene, túlmelegszik a rendszer, a túlnyomástól durrannak a vizcsöveid.


Élő adatokból lehetne látni mit üzen a szenzor, és gyári diagnosztikával szerintem a ventit is tudják tesztelni, cserélgetés nélkül.

márc. 30. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Onnan tudom hogy nyit 85 foknál mert figyeltem és akkor kezd el melegedni a hűtő. Viszont utána nem zár vissza mert tartja 80-90 fokot ahogyan a menet szél hűti. Viszont ahogy állok felmelegszik akár 107 fokra is. Utána azért nem történik semmi mert már eleve nyitva a termosztát ezért nem kerül be hidegebb víz a rendszerbe. Volt diagnosztizalva is. És nem szar alkatrészeket vettünk bele. Könnyen lehet H a termosztát megint hibás lett de már nem vagyok biztos semmiben. A ventilátort lehet tesztelni csak rövidre kell zárni....
márc. 31. 12:31
 4/5 anonim ***** válasza:

Kicsit olvasgatva ez a motorcsalád magas hőfokon üzemel.

Lehet akár 105 fokon nyitó termosztát, és 113 fokon kapcsoló venti is (XEP motorkódnál).


Jó lenne tudni, hogy mik a gyári specifikációk, milyen hőfokok alapján vezérel az ECU.


Anélkül lehet csak felesleges pánik.


Pedálteszt csak ezt az 1 ECN kódot adja? Próbáltátok törölni, és újra bedobja?

márc. 31. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
A hibakód már régen nincs. Ki lett ütve. Azóta nincs hibakód!a ventinek 105 körül kapcsolt be ahogy a viz ki jött a termosztáton és 95 fokon kapcsolt le. A ventilátor amúgy működik, nincs baja. Csak nem akar bekapcsolni amikor már kéne. Köszi mindenkinek a hozzászólást! Majd lesz valami...
ápr. 1. 11:57

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!