Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó kerék centrírozás?

Autó kerék centrírozás?

Figyelt kérdés

Az a kérdésem, hogy amikor most felrakattam a nyári gumikat, miért csak ennyi súly került rá, és amikor a téli volt, akkor miért volt annyival több?


Mellékeltem a jelenlegi képet a nyáriról, és a régit a téliről.


Azért kérdezem, mert érezni, hogy nem olyan a kocsi mint volt. Picit húz balra, és amikor tekerem a kormányt, nehezebb is tekerni. Miért lehet ez?


Téli gumik: 205/55/R16

Nyári gumik: 215/55/R16


Jelenlegi súlyok:

[link]


Eddigi súlyok:

[link]


Nem is értem, autószerelő csinálta nekem, centrírozó géppel, de valahogy valami nem oké, pici csörgés is hallatszik lentről, ami eddig nem volt. 2014 Ford Focus


Annyi, hogy ezek ugye használt Michelin gumik, de jó állapotban vannak, viszont az előző csávó aki rakta fel a téliket és szedte le a nyárikat, szarul írta rá a gumikra, hogy melyik hova megy, és így nem tudjuk a sorrendet sem, hogy melyik az első, sem a hátsó, így elképzelhetőnek tartom, hogy felcserélődhettek is.


ápr. 4. 18:00
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

A nyárit általában mindig nehezebb tekerni még ha ugyanolyan széles is, mert kevésbé lamellázott a szerkezete. A tied meg még szélesebb is most.

Az meg, hogy mennyi súly kerül fel, az a gumin és a felnin múlik, semmi köze ahhoz, hogy ez most téli vagy nyár szett

ápr. 4. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
De akkor eddig hogyhogy 70g volt, most pedig 20g?
ápr. 4. 18:11
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
De két külön gumiról beszélünk, amiben gyártásukból adódóan lehetnek bizonyos részen kicsit vastagabbak, ezt kell kiegyensúlyozni, ezen felül a felniben is lehetnek eltérések, így a szükséges súly attól is függ, hogy hogyan kerül fel a gumi, mert lehet egy oldalra kerül fel minden plusz, és akkor több kell az ellentétesre.
ápr. 4. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

#3 Jól írja, most szerencsésen került fel. Erre van a súly. A téli súly nélkül rázott volna, a nyári, valószínűleg súly nélkül is jó lenne, pont jól oszlik el a súly, ez mázli. Az adott állapotot centrírozzuk, az, hogy mi volt rajta tavaly teljesen mindegy. Egy összetört javítgatott felni persze sok súlyt képes "kérni". Meg egy " jó fajta" No Name gumi is képes sok keréksúlyt "megenni".

A nehéz tekerést egy kis túlfújással lehet javítani nyomjál bele 0.2-vel többet. A félrehúzást kihozhatja a szélesebb gumi, vagy a gumis elfelejtett ránézni a nyomásra. Legyen egyforma a nyomás, ha akkor is félre húz, akkor egy futómű állítást kell csinálni.

ápr. 4. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat nektek!


Lehet azért húz most még félre, mert csak az első 2 a nyári, a 2 maradt a téli hátul, mert a csavarokat cserélni kell, mert olyan rosszak voltak, hogy leszedni se lehetett őket, és vágni kellett meg úgy oldotta meg a csávó csak hogy le tudja szedni, hogy csavarhúzót kalapáccsal beütötte a közepébe, és csak úgy tudta leszedni őket, utána még vágni is kellett flexel, mert beleszorultak, sajnos ez ilyen tipikus Ford hiba, nem először volt már ilyen nála, szóval rendeltünk 20 új csavart rá, de ott a műhelyben csak 10 csavarja volt, és nem akart ottmaradni a kocsi, szóval az első 2 felkerült, a többi 2 maradt a téli, holnap csinálja azokat is, mert megérkezik a 20 új csavar.


Viszont mint mondtam, tavaly a hülyék nem jól írták rá, két bal elsőt írtak, illetve egy bal hátsót, és jobb hátsót. Elvileg az autószerelő azt mondta, ahol a középső lyuk vastagabb, az lesz az első, vagy mi, nem is lényeg, de ha véletlenül rosszul kerülne fel a gumi, abból lehet gond?

ápr. 4. 19:14
 6/11 anonim ***** válasza:
37%
Kerékcsere után futómű beállítás kell
ápr. 4. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Minden alkalommal amikor leszedem a télit meg a nyárit?? Szóval évente kell beállítani a futóművet? Ezek nem új gumik
ápr. 5. 00:42
 8/11 anonim ***** válasza:

Miért kellene pontosan ugyanannyi centrírsúly?! Nem is értem a feltételezésed.

Ha tagyük fel, ugyan arra a felnire rakattad a gumit, a gumi tömegeloszlása akkor sem pontosan ugyanolyan. Pont ezt kell súlyokkal kiegyenlíteni a centrírozással.

Sőt, ha ugyanazt a felnit legumizod majd visszarakod pontosan ugyanazt a gumit, jó eséllyel akkor mássúlyok kellenek máshova, hiszen nem mm pontosan ugyanolyan pozícióba kerül vissza gumi.

Szélesebb a nyári gumid, a nagyobb érintkezési felület miatt nagyobb a tapadási súrlódás, persze hogy nehezebb tekerni.

Ami meg a húzást illeti, az nem centrír, hanem nagy valószínűséggel futóműgeometriai hiba.

ápr. 5. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Lett húzva a futóműn, ezek jó eredmények?


[link]

ápr. 8. 13:49
 10/11 anonim ***** válasza:
57%
Nem tudom sosem centíroztatok, 1x megveszem a 4 kereket és lejárom 7-8 év alatt.Magamnak rakom fel, gumisban nem bízom.
ápr. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!