Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 4 ütemü motorra lehet-e 2...

4 ütemü motorra lehet-e 2 ütemü karburátort?

Figyelt kérdés
ápr. 7. 14:44
 1/7 anonim ***** válasza:
Nyílván nem.
ápr. 7. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 krwkco ***** válasza:
65%

Elvileg a karburátornak mindegy, hogy hány ütemű motor van mögötte. Valami szívja a levegőt és a karburátor meg hozzáporlasztja a megfelelő mennyiségű benzint.

De a karburátorok a motorhoz vannak hangolva, ezért már az ugyanolyan ütemszámú, de más sorozatú motorokhoz sem illeszkednek jól.

ápr. 7. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
25%

"Elvileg a karburátornak mindegy, hogy hány ütemű motor van mögötte"


Már hogy a fenében lenne mindegy? A 2T és 4T karburátorok között legalább olyan lényeges különbség és eltérés van, mint maga a 2T és 4T motor között. Ha a nagyon-nagyon felszínes részleteket figyeljük, akkor igen, a 2T és 4T karbik ugyanolyanok, pont, ahogyan a 2T és 4T motorok is, hiszen mindkettő esetében egy gyertya begyújtja az összesűrített benzin-levegő keveréket és ezt alakítja át mozgási energiává. Na de gondolom te sem fogod tagadni, hogy a történet nem ilyen egyszerű. Pont ahogyan a 2T és 4T motor között hatalmas különbségek vannak, úgy a hozzájuk tartozó karburátorok is teljesen eltérőek. Ugyanaz az alapelv, de teljesen más kialakítás és a kettő nem felcserélhető.


Egyikkel nem fog működni a másik. Nem rakható 4T motorra 2T-hez tervezett karbi.

ápr. 7. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 krwkco ***** válasza:
100%

Mind a 2T, mind a 4T motornak az az ideális, ha a 1:14,7 tömegarányú benzin-levegő keveréket kapja. Ez nem függ attól, hogy hány ütemű.

És az a karburátor feladata, hogy ezt biztosítsa. Nem azért nem jó a motorok között felcsrélni a karburátorokat, mert az egyik kétütemű a másik meg nem. Hanem azért, mert különböző lökettérfogatúak, különböző fordulatszámtartományban működnek, más a beszívott levegőmennyiség, más a reakció a pillangószelep nyitására, más dúsítás kell a hidegindításhoz, stb. Nem az ütemek száma okozza a problémát. Ahogy a 2-es kommentemben írtam.

ápr. 7. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
24%
#4 És írt szerinted bárki olyat, hogy az ütemek száma a probléma? Mert én biztosan nem, más meg nem válaszolt. Én csak annyit írtam, hogy a 2T és 4T karbik nem felcserélhetők, mert a 2T és 4T motorok teljesen eltérően működnek, ezért egyik karbi nem működik a másik motoron. De úgy tűnik ezzel te is tisztában vagy, mert leírtál pár (de közel sem az összes) problémát. Viszont ha te is tisztában vagy ezzel, akkor még kevésbé értem, hogy szerinted miért lenne mindegy, hogy 2T vagy 4T motor. Mert #2-es válaszban azt írtad, hogy mindegy. Nem mindegy. Te magad is leírtad, hogy miért nem mindegy.
ápr. 7. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Szolovjov ***** válasza:
50%
Elég ha csak a szívás dinamikáját nézzük, vagy azt hogy egy kétütemű szívócsövében függően attól hogy membrános, forgótárcsás, vagy tisztán dugattyú vezérelt a szívó oldal visszalengések lehetnek, amitől egy 4 üteműre tervezett karbi úgy bedúsul hogy használhatatlan lesz.
ápr. 7. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Van rá példa, hogy ugyanazt a karburátort szerelték 2ütemű és 4ütemú motorra is. Az utolsó szériás 2ütemű Wartburgokat a már egy modernebb duplatorkú karburátorral szerelték. Ezt az alkatrészt egy az egyben a 120-as farmotoros Skodából vették át. A fúvókaméreteken kívül semmi más változtatás nem volt.
ápr. 8. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!