Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1-esbe hagyjam, vagy húzzam...

1-esbe hagyjam, vagy húzzam be a kéziféket?

Figyelt kérdés

Friss jogsis vagyok, az autóm egy Ford Mondeo 2006-os évjárat.

Az oktatóm azt tanította, h az autót parkolás után behúzott kézifékkel hagyjam el. De ma kollegák a munkahelyen azt mondták, h ne húzzam be, mert akkor berohadhat (10 óra a műszak, sokat áll a parkolóban), hagyjam 1-esbe. A parkolónak van egy icipici lejtése a vízelvezetés miatt. Ha egyesbe teszem épp egy picit mozdul előre a kocsi majd megáll, mert ugye megfogja a motor.

Nekem ez a módszer új infó, ilyet sosem mutatott az oktatóm.

Melyik akkor a helyes, hagyjam 1-esbe, vagy kézifékkel rögzítsem a kocsit?

(Ha egyiket se teszem, nekigurulna a padkának és felakadna az orra.)


Köszönöm a válaszokat.

20F



ápr. 11. 06:14
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
82%
hivatalosan emelkedőn 1-es, kézifékkel, kerék a padka felé irányítva. lejtőn hatramenet fokozat kézifékkel szintén kerék a padka felé. nem hivatalosan ahogy a kollégák mondják.
ápr. 11. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Megkellene tanulni mindenkinek hogy mi az a kézifék vagy rögzítőfék.

Plusz belehet tenni sebességbe is.

De az se tiltja semmi hogy éket tegyél alá.

A kollégák az nem mondták hogy csak a trehány embereknek rohad be az autóba bármi?

A lábféket se használd mert mi van ha berohad.

ápr. 11. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem vagy, hanem és.

Az ostoba kollégákra meg ne hallgass. Nem is értem, van egy ember, aki arra van kiképezve, hogy megtanítsa mit és hogyan kell csinálnod (mellette még elméletből is kellett találkozz a kérdéssel, de ezt már hagyjuk is). Ő elmondja, még meg is jegyzed, majd jön Józsi, aki jó esetben a 10 leggyakoribb táblával elboldogul és akkor az ő hülyesége után kell menni?


10 óra alatt semmi nem rohad be. Valószínűleg szegény korlátolt párák keverik a régi legendákkal, amikor az elhanyagolt Warburgok, Ladák kéziféke télen képes volt befagyni. De hát ugye az 30 éve volt. Ha folyamatos használatban van, nem fog se berohadni, se befagyni.

ápr. 11. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Mindegy hogy csinálod, csak az a lényeg, hogy ne guruljon el az autó.

Ez a "berohadás" városi- vagy inkább falusi legenda.

ápr. 11. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

24 éve vezetek. Ez alatt volt több autóm is. Nem csak vadi újak. Sok céges autót is hajtottam. Mindig behúztam a kéziféket és soha nem rohadt be. Pont attól fog berohadni, ha nem használod és nem tartod karban. Ez alatt azt értem, hogy ha a bovden végén lévő gumitömítés már ki van szakadva, de jól van az úgy módon legyintesz rá, akkor ott valóban bejuthat a por, nedvesség, amitől be tud állni. Ha figyelsz rá, akkor nem.

Meg berohadni sem a 10 óra állástól fog, hanem hetek, hónapok, évek alatt. A kéziféknek amúgy ez a(z egyik) funkciója, hogy rögzítse az autót. Ha ezt üzemszerűen a sebességváltóval kellene megoldani, akkor a gyártól feleslegesen nem költenének a kézifékre, lespórolnák.

ápr. 11. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 bazaltkaroly ***** válasza:
72%
Mindegy melyiket használod. A kollégáid egy másik dologgal keverik. Autószerelők szokták mondani, hogy télen, ha sokat áll az autó (értsd napokig), akkor jobb sebességben hagyni, mert összefagyhat a kézifék. Ezt lehet tapasztalni is, de csak ha tényleg hosszú időre állsz meg. Összerohadni maximum akkor fog, ha igénytelen autóval jársz, és évekig nem mozdítod. Egy tíz órás műszak erejéig nyugodtan használhatod.
ápr. 11. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Mad Max2 ***** válasza:
11%

vizszintes úton jobb ha csak sebbességben hagyod.

De ha lejtős az út mindenképp húzd be a kéziféket

ápr. 11. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
76%

A kollégáid síkhülyék az autókhoz műszakilag.

Semmi nem fog berohadni egy behúzott kéziféktől. Sem 10 óra alatt, sem 100 óra alatt, sem 1000 óra alatt.

A szabályos-szabványos az, amit az oktatód mondott. Gyakorlatilag, ha nem meredek lejtőn állsz, akkor mindkettő jó.

ápr. 11. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
28%
Mindegy szerintem, hogy mivel fékezed meg az autót parkolás közben. Télen nagy mínuszban nem szoktam a kéziféket használni, hogy ne fagyjon a féktárcsához a betét.
ápr. 11. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
71%
Annyi igaz az elméletből, hogy télen be tud fagyni a kézifék. Nem berohad hanem befagy. Elég egy éjszaka hozzá, és ez tapasztalat idén nekem is befagyott. Akkor bizony elindulni sem tudsz, teljesen leblokkol a kerék , ha mákod van kipattan eröltetésre, de ha nincs akkor megvárhatod az olvadást vagy melengeted . Szóval télen főleg ha nappal olvad, vagy esik az eső, de éjjel fagy nem jó behúzni. Egyéb esetben plusz egy biztonsági elem ha kettőt használsz egyszerre. De sík úton úgyse gurul semerre a kocsi, elég a sebességbe hagyás is.
ápr. 11. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!