Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik ha egy közvetlen...

Mi történik ha egy közvetlen befecskendezéses (benzines) autót hagyunk teljesen elkokszolódni?

Figyelt kérdés
Tehát nem járatjuk meg soha pályán és szinte mindig alacsony fordulaton használjuk. Idővel csökken a teljesítmény míg végül leáll a motor? Mi lehet csinálni utána? Csak mert hiába mondom az ismerősömnek, hogy néha azért megkellene járatni rendesen azt az autót, meg negyven után ne rakja már ötödikbe, de nem hallgat rám.

ápr. 15. 17:42
 1/3 anonim ***** válasza:
80%
A korom elállja az utat, először csak egyre csúnyábban jár és sokat fogyaszt, egyszercsak ha nagyon komoly a helyzet, akkor dadog, nehezen indul stb.
ápr. 15. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
75%
Elszűkül a szívócsatorna, nem jut megfelelő mennyiségű levegő a hengerbe, nem lesz jó az égés, teljesítményvesztés tapasztalható. Ha így hagyjuk és használjuk tovább, rövid időn belül elkezd lambda-szonda hibát dobálni, túl dús keverékre hivatkozva. Innentől két opció van, attól függően, hogy a gyártó hogyan programozta ilyen esetekre a motorvezérlőt: az egyik az, hogy ennek hatására a motorvezérlő automatikusan csökkenti a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, ettől még tovább csökken a teljesítmény, de ekkor még mindig nincs hosszútávú következmény. Egy bizonyos szint után viszont eléri a maximum keverékkorrekciót, azaz nem tudja lejjebb vinni a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, állandó dús keverékkel fog járni a motor, ami sok elégetlen benzint jelent. Ez két problémához vezethet: az elégetlen benzin egy része távozik a kipufogórendszerbe, ahol találkozik a katalizátorral/részecskeszűrővel és szétégeti azt. Többszázezres kár, de nem végzetes. A végzetes az, ha az elégetlen benzinpára a hengerben marad, ahol a következő ütemben detonálni fog. Ez rövid úton megöli a hajtórúdcsapágyakat, elgörbítheti a hajtórudakat, lyukat üthet a dugattyú tetején, átszakíthatja a hengerfejtömítést, deformálhatja a hengerfejet, ilyesmi. Ezek már kivétel nélkül végzetes hibák és millió fölé rúg a végösszeg. De az azért hozzátartozik, hogy ehhez EXTRÉM rossz állapotnak kell lennie, többszázezer kilométer is kellhet rossz körülmények között. Nagyon-nagyon ritka ez a szint, mert bármennyire is hanyag az ember, sokkal hamarabb elkezdik zavarni őket a korai tünetek, amik még nem kritikusak és visszafordíthatók.
ápr. 15. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
50%

Kettes jól leírta.


Ez a közvetlen befecskendezés is egy teljesen felesleges, haszontalan "fejlesztés", ami egyedül a sötétzöld idiótáknak köszönhető.


Fél literrel lejjebb viszi a fogyasztást, közben meg sok problémát eredményez.

ápr. 15. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!