Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2-es környezetvédelmi...

A 2-es környezetvédelmi osztályba sorolás az jónak, vagy rossznak számít?

Figyelt kérdés
2009. máj. 17. 21:13
 1/5 anonim ***** válasza:
82%
Ha EURO2-re gondolsz akkor az rossz.
2009. máj. 17. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
nem tudom a zöldkártyában néztem, besorolás 2!
2009. máj. 17. 21:27
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

2 osztály: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros;


- 5-nél rosszab besorolás alá tartoznak az EURO II-es, vagy annál rosszabb motorral felszerelt járművek;


- 5-ös besorolás alá tartoznak a hibrid és az elektromos járművek;

2009. máj. 18. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző

0 - katalizátor nélküli, Otto-motoros

- a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros

- ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros

1 - katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros

2 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros

3 - az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros

4 - az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros

5 - tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg

- hybrid (elektromos és Otto- vagy Dízel-motoros) hajtású

6 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B előírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros

7 - az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros

8 - az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D vagy 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros



egyiknek sem számít,meghatározza a környezeti osztályba sorolásodat.

2009. máj. 18. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:

Egy kicsit azért árnyaltabb a helyzet. Műszakilag, mármint a motor káros-anyagkibocsátása szempontjából a legtöbb 2-es kategória teljesíti a legszigorúbb feltételeket. A 2, és 4 kategória CO értéke max 0,5/0,3 (alapjárat/emelt üresjárat), a jobb kategóriáké pedig max 0,3/0,2. A lambda mindegyiknél 0,97-1,03 közötti lehet. Viszont a MIL lámpa hiányzik a 2. kategóriánál, ami a katalizátor utáni kontroll-szonda jele alapján jelzi, hogy rendben vannak-e a kibocsátási paraméterek.

Tehát műszakilag, szennyezés szempontjából egy jól beállított 2-es (pl. az én 1992-es A80-asomnak is 0,01-es a CO-ja 1,01 a lambdája, bár 2. kategóriás) verheti az 5,6,9, stb kategóriákat, csak ezen kontroll hiánya miatt minősítik korszerűtlennek. Tehát a jogszabály nem egyértelműen a kibocsátás minimumát fogja meg, sokkal inkább az évjáratot. El kell adni az új kocsikat is.

2010. júl. 13. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!