Melyik márkán hogyan kell hátramenetet kapcsolni?
A japánoknál általában jobbra hátra van a hátramenet, az európai autók nagy részénél balra előre.
A Volkswagen-konszern autóin (VW, Skoda, SEAT és a többiek) le kell nyomni a kart, majd balra előre ott van a hátramenet. Az Opeleken, illetve tudomásom szerint a Fordokon és a Renault-kon a váltógomb alatti gyűrűt kell felhúzni, úgy oldható a reteszelés. A FIAT-nál szeretik a jobbra hátra kapcsolható hátramenetet, a retesz a kart lenyomva oldódik. Valamikor volt szerencsém egy olyan autóhoz, aminél felfelé kellett húzni a kart, de már nem tudom, mi volt (pedig gyűlöltem, mert alig tudtam használni).
Gyengébbek kedvéért szokott lenni térkép a váltógombon.
Ha nem lenne, akkor se túl nehéz megtalálni.
a ford is jobbra hátul van ("fitymás")
a mercik asszem meg kettes mellett balra van, és "felhúzós"
#1:
A Mercedes a felhúzós váltókaros...
Lada 2101, 2105, 2107, Niva, stb: lenyomva-jobbra-hátul
Lada Samara: 1-es mellett (nem kell lenyomni, csak kitolni balra, érezni lehet, ha átlép a határolón)
Ikarus, Setra, MAN, és sok más teherautó/busz: 2-es mellett, a Samarához hasonló technikával
+Ha jól emlékszem, régebbi Audiknál a klasszikus Lada-féle módszer működött (lenyom-jobbra-hátra), de ebben most nem vagyok 100%-ig biztos.
Meg persze a többi, de ezeket már jól leírták fentebb...
ford cmaxnál a 4es mellett van, nem kell se lenyomni, se felhúzni.
azon a szar meriván, amin tanulok ott fel kell húzni, és hátratolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!