Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy csavarra megadják a...

Ha egy csavarra megadják a meghúzási nyomatékot, azt a csavar milyen állapotára adják meg?

Figyelt kérdés
Milyen legyen a csavar? Tiszta száraz, olajos, zsíros, menetrögzítővel bekent, stb. Mert nagyon nem mindegy, hogy szárazon, vagy zsírosan csavarom be. Sőt a menetrögzítő is keni valamennyire, amikor még folyékony. Szárazon ugyan az a nyomaték kevésbé szorít, mint zsírosan/olajosan. És ez már egy tömítésnél sokat számíthat.

2012. máj. 11. 11:36
 1/5 anonim ***** válasza:
0%
Nem kell vele foglalkozni ,de általában az élettartamra. Én bármilyen nevezetű csavart addíg húzok míg meg nem szorul rendesen sőt még utána is húzok akár forog egy millimétert akár nem.Jobb a biztonság mint hogy kitekeredjen vagy fellazuljon, a csavarok többségét szárazon helyezem be egyedül a kerékcsavart zsíroztam be lehelletnyit egyszer azóta akárhányszor ki és beteszem nem zsírozok utána ...Ha bezsírozod fenn áll a veszélye hogy túlhúzod és benne szakad a kenő/csúszó képesség miatt. Én ezt így gondolom illetve a tapasztalat ,ha valaki mást tud róla majd leírja :)
2012. máj. 11. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
A meghuzasi nyomatek(amit peldaul a tablazatban adnak meg) az mindig szaraz esetre vonatkozik, a hengerfej csavarokat alltalaban vekonyan be kell kenni olajjal(persze ezt gyartoja vallogatja az anyagok szerint pl a JD hengerfej es blokk is acel vagy vas ontveny es itt nedves allapotra van az eloiras). Nagy hibat nem kovethetsz el ha megnedvesited finoman hiszen igy tobbet bir a csavar(a fej alatti resz kevesbe surlodik vagyis a tenyleges szakitoszilardas lesz a mervado). Vigyazz hogy a furatba nehogy komolyabb mennyiseg jusson, es ezert is a tobblepcsos lehuzas, ha van akkor ki tudja preselni.
2012. máj. 11. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszi a segítséget!


Még egy kérdésem van:

Ha egy adott csavarra meg van adva Nm-ben hogy:

M6 8+3

M16x1,5 98+20

M12x1 69+5

akkor az mit jelent?


Én a tűrésre gondolok, hogy

M6 8+3 8-tól 11-ig

M16x1,5 98+20 98-tól 118-ig

M12x1 69+5 69-től 74-ig

vagy ez esetleg fokot, vagy mást jelent?

2012. máj. 11. 12:57
 4/5 anonim ***** válasza:

Ha autót, motort szerelsz akkor a szervízkönyvben le van írva, hogy be kell-e kenni, vagy nem.

A csapágysor összehúzó csavarokat általában be kell menni, mert azok nagyon nagyot nyúlnak.


Amit írtál, az a két szélső értéket jelenti.

6-os csavart 8-12Nm-el kell meghúzni.

m12-t 70-80Nm

M16 100-120Nm


Ha fok lenne akkor azt karikával jelölnék.

Ha a manuál nem ír semmi különösset róla, akkor nem kell kenni, rögzítőzni...

2012. máj. 11. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Régi kérdés, de tapasztalataimat leírom, igaz én nem gépész hanem villamosipari szerelvényeknél találkozok (szakmámból adódóan) csavarokkal.

Ha un csak mechanikus funkciója van, azon belül is két szilárd test összekötése "villanymotor rögzítése" akkor egy racsnis kulccsal és egy villás/csillag kulccsal húzom meg, egyiket a végén betámasztom a másikra meg rátenyerelek teljes súllyal.

Aztán ha un szigetelőket, stb tehát hálózati elemeket kell meghúzni akkor megint csak tűzi horgonyzásra minek? Sőtt, sok esetbe ahová x nyomaték kell, pld alu vezeték toldó elemekhez akkor oda alapból roppanófejes csavar-t tesznek. Na ezt add össze :) Sokan tagadják, hogy valami köze van a két szakmának és mégis az jön le, hogy van pár dologba :D

2017. febr. 26. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!