Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagy felni miért csavarja ki...

Nagy felni miért csavarja ki a kormányt az ember kezéből? .

Figyelt kérdés
Az lenne a kérdésem,hogy mit lehet tenni,ha az autóra nagyobb alufelnit raktam,és azóta két kézzel kell fognom a kormányt,mert egy apró úthiba és irányt vált az autó?Nem olyan nagy a felni mert 17es és biztos van valami oka,mert ez egy rover 214es és ugyan azt a felnit raktam rá ami az mg zr-en van.lehet valami kopott vagy erősebre kéne cserélnem?

2012. máj. 21. 07:46
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Általános iskolai fizika, perdületmegmaradás törvénye. Nézz utána. Impulzusmomentum-tételként is ismerős lehet.
2012. máj. 21. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
egyik se ismerős!:D értem én hogy valami valaminek a következménye,de gyári felni ez és van aki sokkal nagyobbakat szélesebbeket is alá tesz.szó bizt van valami megoldás.én ezt keresném!
2012. máj. 21. 08:36
 3/14 anonim ***** válasza:

Iránytvált az autó??


Akkor a stabilizátorod elélvezett

2012. máj. 21. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
igen irányt vált.eddig egy kézzel kényelmesen egy egyenes szakaszon hazagurultam most pedig mióta ez a felni van fent jobb ha 2 kézzel fogom mert egy pici hiba és arra megy amerre épp irányítja a kereket.elég erősen kell kormányozni.
2012. máj. 21. 08:50
 5/14 A kérdező kommentje:
amúgy emiatt lehet az is hogy egy homokos gödrös úton olyan érzetet kelt mintha a kerekek lötyögnének?
2012. máj. 21. 08:51
 6/14 anonim ***** válasza:

A nagyobb alufelni a "peresgumival" nehezebb, mint a gyári acél- vagy kisebb alufelni. Tudom, hogy könnyűfém meg minden, de akkor is nehezebb. Az a könnyűfém felni, ami tényleg könnyebb a gyári lemezfelninél, kb. annyiba kerül, mint az egész autód és versenyeken szokás használni.

Szóval ott járunk, hogy nehéz a kerék, ezért mikor az úthiba megmozdítja, neked nagyobb erőt kell kifejtened, hogy megállítsd. Sőt, mivel nehéz, illetve más tömegeloszlású, mint a lemezfelni, ezért nagyobb a tehetetlenségi nyomatéka, azonos sebesség mellett nagyobb a perdülete. Ekkor szintén arról van szó, hogy nehezebb kitéríteni az eredeti forgási síkjából, jobban kell csavarnod a kormányt. Ebből még csak az következne, hogy nehezebb a kormányozni, de gondolj csak bele: ha az úthiba megpofozza a kereket, nem mindegy, hogy könnyűszerrel visszatartod vagy két kézzel kell kapaszkodnod a kormányba.

(más kérdés, hogy amúgy is két kézzel szokás fogni a kormányt, az egy kézzel lazázás nem mindig vezet jóra, bár tény, hogy menő bal kézzel kikönyökölni az ablakon)

A másik indok, amiért ilyennek érzed az autót, a szélesebb kerék és gumi. Ha a kerék elkap egy kátyút, olyan irányú nyomaték hat rá, ami igyekszik elfordítani a tengelycsonkot a talppont körül. A kátyú ugyanis legtöbbször nem pontosan a kerék talppontjában érkezik, hanem attól jobbra vagy balra. Ha keskeny a felni, akkor a talpponthoz közel rántja meg a kereket a kátyú, kis nyomaték hat rá, le tudod küzdeni fél kézzel. A szélesebb felni esetén viszont a talpponttól messzebb lép fel az erő, nagyobb nyomaték hat a kerékre, jobban elcsavarja.

2012. máj. 21. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
utolsónak köszönet!!ez nagyon jó leírás volt! érthető stb...de ez az autó megegyezik az mg zr autókkal ilyen szempontból és azokat is 17es kerekekkel lehetett kihozni a szalonból és sanszos h nem okoz problémát a kormányzás.szerintem kell lennie megoldásnak csak nem tudom mi lehet az!értem én a hogy fizika stb de ha gyárilag megvan oldva hogy 17es felnivel jöjjön ki akkor valami hibának kell lennie az autómmal hogy rárakom a felnit és így megváltozik az autó!vagy be kell szereznem valamilyen alkatrészből jobb minőségűt ami esetleg lehet gyári mg alkatrész is,de lehet hogy valami csak elvan kopva.erre keresem a megoldást mert ez nem veszett fejsze nyele.ezzel a felnivel elvileg ugyan úgy kéne működnie a kocsinak!
2012. máj. 21. 09:48
 8/14 A kérdező kommentje:
nem is írnék többet,ha zsigára vagy valami olyan autóra akarnék nagy kereket erőltetni,ami gyárilag nem lehetett kapni ilyennel!arra ezek a válaszok tökéletesen kielégítőek!!!
2012. máj. 21. 09:50
 9/14 anonim ***** válasza:

9:36--->Meg ne magyarázdmár,hogy a kerék súlya miatt kacsázik az úton!

Amit írtál az szép hosszúra sikerült,csak mindössze egy darab "hasznos"mondattalálható benne.

Rakhat ő rá akkora kereket hogy alig fér rá,az is igaz hogy jobban nyírja a futóművet,de semmilyen körülmények között nem tépkedi a kezéből a kormányt,kivéve ha elvan mászva a futóműve...

2012. máj. 21. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
srácok a lényeg az hogy ha mész egy úton és elengeded a kormányt és jön egy kisebb úthiba az autó vissza áll egyenesbe,de mióta az új felni van fent simán elkanyarodna és elmenne arra amerre épp térítette a kereket a hiba.egy sima főúton ami egyenes eddig hazamentem nyugisan fogtam a kormányt és annyi most meg úgy jár a kezem mintha ifát vezetnék homokúton :D
2012. máj. 21. 11:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!