Lada 1.6 zsugor motor furata és lökete ugyanaz, mint a
gyári 1.6-os motoré, tehát a teljesítményük és
nyomatékuk is ugyanakkora?
A furat-löket viszonyuk ugyanakkora (a nagy furatú, kék blokkba a nagy löketű főtengelyt erőltetik bele), a teljesítményük és nyomatékuk viszont már nem feltétlenül egyezik meg. Nem lehet hajszálpontos katalógusadatokat mondani, mert minden zsugormotor más és más, de úgy tudom, kicsit több a zsugormotoroknál a súrlódási veszteség, viszont szériaállapotban nem feltűnő a különbség. Inkább a járás finomságában és - ezzel összefüggésben - a megbízhatóságban térnek el. A zsugormotort nehezebb jól kiegyensúlyozni és a rövidebb hajtókar miatt nagyobb a súrlódás a hengerfalnál.
Viszont abban tényleg jobb a zsugormotor, hogy úgy lesz 1600-as motorod, hogy nem kell papírmunkával bajlódnod. De mondjuk csodát ne várj ettől a megoldástól, a teljesítmény lehet, hogy eléri a gyári 1600-as szintjét, de a megbízhatóság kérdéses lesz.
2012. jún. 2. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 A kérdező kommentje:
Azt szokták mondani, hogy ha megbontod a motort, akkor előjön mindenféle hibája utána... Én erre anynit mondanék, sz*rból várat nem lehet, minden kopó alkatrészt ki kell cserélni összerakás előtt, hogy egy megbízható motort kapjunk.
Ha magas blokkos motort építesz akkor sem kell papírmunkával bajlódnod. Ugyanis felfuratod a 03-as blokkodat 1.6-ra és kész. A zsugor motorok erősebbek mint a gyári 1.6-osak, mivel aki ilyet csinál nem csak a hajtókart zsugorítja és mehet is. Egyébként a helyedben magas blokkossal foglalkoznék.
2012. jún. 3. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Na, jó, de ha 1300-as blokkja van, abból nagyon nehéz motorcsere nélkül 1600-asat produkálni. :-)
2012. jún. 3. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem írta milyen blokkja van.
2012. jún. 3. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
6/13 A kérdező kommentje:
1.3 szíjas blokkom van, utcára szeretnék egy erősebb motort faragni belőle, nem versnymotort építek. Ha a hajtókaron kívül a hengerfejből is síkolnék, már oktán szám növelő adalék kellene bele a hengernyomás miatt, így "csak" a zsugorkarok és a hosszúlöketű tengely megy bele.
Széria vez. tengelyhez nem tudnál annyit síkólni, hogy oktánszámnövelő kelljen.
2012. jún. 4. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
8/13 A kérdező kommentje:
úgy vagyok ezzel, hogy a rövid hajtókar miatt úgyis jobban fog kopni a henger, nem akarom mégjobban gyöntölni a motort egy 272-es vagy 296-os tengellyel... A célom inkább a motor hatásfokának növelése, nagyobb hengernyomás = nagyobb gázerők hatnak a dugattyúra, nem kell a hűtőrácsig betaposni a gázpedált ha ki akarok gyorsítani és tán nem eszi le a gatyám.. :) tudom, hogy nem jó autóval próbálkozom ha jó fogyasztást és erős motort akarok egyszerre, dehát szeretem a kihívásokat :D kísérletezek.
9/13 A kérdező kommentje:
Jobban belegondolva: a gyári 1.6 motorok dugattyúi szint alatt járnak 1.8 - 2mm-rel, tehát az épített motorom egy olyan gyári 1.6-tal lesz azonos súlycsoportban aminek síkoltak a blokkjából és szintig jár a dugattyú.
Van egy alternatív megoldás is. Itt papír munka van, de nem kell motort bontani és lesz lóerő is: vegyél egy 1.8as vagy e 2.0es fiat motort. Lehetőleg dupla vezértengelyest. Lesz olyan 100-120 vagy akár több lóerős is. Nekem fiatal koromban volt egy 1300-as kaszti abban egy 2.0 16v gyári abarth motor, hozzá gyári fiat 5seb sportváltó, valamint kapott egy "kombi" difit(rövidebb az áttétel). Semmi buhera, minden simán belement a kasztniba. Fékpadon 138Le jött ki, a vége 230Km/ó felett volt. Télen szigorúan 2.-ból indult. Fogyasztott olyan 16-22 között......de nem volt ellenfelem :D
2012. szept. 16. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: