Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kellő mennyiségű akkumulátor...

Kellő mennyiségű akkumulátor beépítésével (még ha ettől rendkívül nehéz is lesz az autó) elérhető 1000-1500 kilóméteres hatótávolság egy töltéssel?

Figyelt kérdés

2012. jún. 15. 22:38
 1/10 anonim ***** válasza:
Megfelelő kompromisszumok mellett elérhető. A Shell Eco Marathon idei legjobb elektromos autója 732 km/kWh-t produkált, tehát nem lehetetlen annyi elektromos energiát tárolni, ami elég 1.500 km-re is. A technológia megvan, de mondjuk a versenyautó a hétköznapokban nem sokáig bírná. Jelenleg ott tartunk, hogy az az akkumulátoros villanyautó, ami 1.000-1.500 km-es hatótávolságot tud produkálni, a hétköznapokban nem használható. Ahhoz, hogy kellően nagy és kényelmes autót lehessen gyártani ilyen hatótávval, még fejlődnie kell a technikának.
2012. jún. 15. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
#1. Magyarázd el kérlek ezt a mértékegységet: km/kWh. Még csak annyit, hogy jelenleg egy full/hibrid autó 4-8km-t tud megtenni tisztán elektromos hajtással, és azokban kb.250kg akkumulátor van.
2012. jún. 15. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Értelmezni kell, nem nehéz. Egy kWh elektromos energiával 732 km-t tud megtenni szegény autó. Na, mondjuk nem is olyan, mint a hibridek, hanem jóval kisebb, egyszemélyes és kicsit kevesebb benne a kényelmi berendezés.
2012. jún. 15. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
Rendben, de ilyen mértékegység nincs, ezért nem értettem tisztán. Én magam 0,48kg/cm vagyok, ez kb. ilyen.
2012. jún. 15. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

"... de ilyen mértékegység nincs,..."

Olyan mértékegység van, amilyet meghatározunk. Ha elektromos hűtővíz-hőmérőt szeretnék építeni és van hozzá egy ismeretlen típusú hőgombám, akkor beleteszem egy lábas vízbe, mellérakok egy higanyos hőmérőt, aztán ráteszem az egészet a gázra, alágyújtok és elkezdem mérni, hogy bizonyos hőmérséklet mellett mekkora az ellenállása, majd ezeket szépen feljegyzem. A végén ohm/°C-ban mért értékeket fogok kapni, amely mértékegység szintén "nem létezik", ennek ellenére nagyon jól fogom tudni használni a mért értékeket ahhoz, hogy kalibráljam az óraként szolgáló feszültségmérőt.

Ha nekem arra van szükségem, hogy 10 °C hőmérséklet-változás hatására mennyivel változik meg a hőgomba ellenállása, akkor azt fogom lemérni, nem vezetem vissza az SI hét alapvető mértékegységére a dolgot, mert azzal nem vagyok előrébb. Ha sikerül megállapítani, hogy lineáris a függés, akkor örülök, mint majom a farkának, hogy lehet normális műszert építeni. Ugyanígy: ha az a kérdés, hogy 1 kWh energiával mekkora utat tud megtenni az autó, akkor nem célszerű a benzin égéshőjét felhasználva l/100 km-be átváltani az értéket, mert azzal nem vagyunk előrébb.

(egyébként meg ez a l/100 km legalább annyira nyakatekert mértékegység, mint a km/kWh, tehát tényleg csak a megszokásról van szó)

2012. jún. 15. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
Érteni értem, az agyműködésem rendben van. Csakhogy a magyar nyelv igen kifejező, ezért célszerűbb lett volna azt írni, hogy 732km-t tett meg 1KWh energia felhasználásával. Abban igazad van, hogy ez szokás kérdése, csak ez a km/KWh nem túl elterjedt.
2012. jún. 15. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Én értettem elsőre is a km/KWh-t. Szerintem nincs vele semmi baj, világosan kifejezi hogy mit takar.
2012. jún. 16. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Hagyományos (többtonnás) autóknál lehetséges az 1000-1500 km-es hatótáv? Mely lehet az akkumulátorok miatt akár három-négy tonna is, nem szempont, ahogy a kényelmi berendezések hiánya sem. El lehet(ne) ezt érni? Természetesen a mindennapokban éveken keresztül használható közlekedési eszközre gondoltam, nem kísérleti autóra.
2012. jún. 16. 11:38
 9/10 anonim ***** válasza:
Az elektromotorok ősi ellensége a súly. Az akkumlátor meg nehéz - tehát ez a buktatója a dolognak, több akksitól nem biztos hogy nőni fog a hatótáv, csak a motor gyorsabban szívja le az energiát, hogy a nagy súlyt mozgatni tudja. A már említett Shell Ecomarathonon is a súly csökkentésével tudnak olyan nagy távokat elérni, a hatótávra a legjobb megoldás egyenlőre az út közbeni töltés (napelem).
2012. jún. 16. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Hagyományos felépítésű autóknál még mindig nem biztosítható ekkora hatótávolság akkumulátoros hajtással. Sőt, lehet, hogy a közeljövőben nem is fog összejönni, hanem a range extender vagy a tüzelőanyag-cella fog először ilyen nagyságrendű hatótávolságot produkálni elektromos hajtással.
2012. jún. 16. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!