Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha valaki úgy vált mint egy...

Ha valaki úgy vált mint egy versenyző rendes hétköznapi autóból, és tudja is a dolgát, abból lehet baja a kocsinak?

Figyelt kérdés
Szóval ilyen kb 1-2 másodperces váltás, ez a gáz-kuplung-váltás-gáz, mint a filmekben (Halálos iram), ha ezt valaki hibátlanul csinálja, csak ilyen "nagyon" gyorsan, lehet abból valami műszaki gond?

2012. júl. 27. 23:50
 1/8 anonim ***** válasza:

Ha 1-2 másodperc alatt vált, az egyáltalán nem gyors. Az igazán gyors váltás rövidebb 1 másodpercnél, a fél másodperc körüli idő már jónak számít.

Önmagában a gyors váltás nem károsít semmit. Gondot csak az okozhat, ha kapkodsz és emiatt erőltetsz valamit a váltóban (vannak olyan konstrukciók, amiknek idő kell, mire a helyükre találnak, de ha csak simán kopott, az is okozhat ilyet), azt nem szereti. Illetve ha gyorsan váltasz, mindig ránt egyet az autó, mert nincs rá idő, hogy finoman engedd fel a kuplungpedált. Ezt egy idő után megunják a kuplungban található lengéscsillapító rugók, majd hosszabb távon a motor- és váltótartó bakok is elfáradnak.

2012. júl. 27. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
így belegondolva tényleg nem 1-2 másodpercet akartam írni, hanem fél másodperc körülit, köszi a választ :)
2012. júl. 27. 23:59
 3/8 anonim ***** válasza:
Azért azt tegyük hozzá, hogy ilyen fél másodperc körüli váltásokat a wrc pilóták tolnak...
2012. júl. 28. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ja szekvencialis valtoval, hagyomanyos valtoval 2-bol 3-ba nem hiszem hogy barki is tudna 0.5 masodpercet. A forma-1-es valtok tudnak 0.2 -0.1 kornyeke, de az megint mas teszta
2012. júl. 28. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
az attól függ, 2-ből 3-ba egy precíz váltóval marhagyorsan lehet ám váltani, szerintem a fél másodperc az bírható, márcsak azért is mert szerintem ennek annyira nincs köze ahhoz hogy milyen jók a reflexeid, mivel készülsz rá, tehát egy nem versenyző is tudhat olyan gyorsan váltani ha van hozzá érzéke, vannak olyan edmberek hogy gyorsabb mozdulatra képesek, tehát ennek nem a versenyzéshez és reflexekhez van köze, hanem előre rákészülve elinditasz egy mozdulatsort, és milyen gyorsa a kezed lábad, meg mennyire van összehangolva a mozdulatsor ezen múlik
2012. júl. 28. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
mbela: biztos emlekszel a VFTS valtojara, na annak a kiosztasa pont ezt szemlelteti. Azok a sebessegek amik gyakran hasznaltak pl 2-3 az pont egymassal szembe van. Pontosan azert amit irtam, mert 0.5 alatt maskepp nem lehet 2-bol 3-ba kapcsolni. Ezert is jeleztem.
2012. júl. 28. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Bizony ám, a VFTS váltója is többek között ezért lett olyan hülye kiosztású, de más gyárak is használták. A Porschénál lehetett sokáig "dog leg" kiosztású váltót rendelni az autóhoz és a BMW E30 M3 is készült ilyennel. Biztosan más autók is voltak, de erről a kettőről tudok. Itt az 1. fokozat balra hátra volt (a hátramenet alatt), a 2. és 3. pedig középen elöl és hátul. Ez azért volt jó, mert versenypályán az 1. fokozatot csak rajtoláshoz használták, esetleg rettenetesen lassú kanyarban, kuplunggal "aláfestve". A 2. és 3. fokozat viszont fontos volt a szűkebb kanyarokból való kigyorsításnál és így, hogy egymással szembe kerültek, gyorsabban lehetett kapcsolni. Ezen tovább javított, ha aszinkron, "tolós" vagy "sírós" váltó került az autóba.
2012. júl. 28. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
A régebbi Sportine Mercikben is volt ilyen váltó.
2012. júl. 29. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!