Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autókat kell-e alapjár...

A dízel autókat kell-e alapjáraton melegíteni indulás előtt?

Figyelt kérdés
Az újabb kocsikra gondolok, 2007-2008 utániakra.
2012. szept. 11. 18:11
 1/6 anonim ***** válasza:
Azokat izzítani kell(csak) Körülbelül 20-30 másodpercig. Autó függő.
2012. szept. 11. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Mínusz 10 fokban alatt nem árt azért ha pár percig alapjáraton hagyjuk a gépet,és utána is csak óvatos gázzal indulunk el..kb 50C° melegig finoman bánunk vele, ezután már nem fog károsodni. Ez minden motor típusra érvényes.
2012. szept. 11. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 TOMAtm ***** válasza:

simán kell!

a dízelautóknál akár 2000 bar -os olajnyomás is lehet,azt meg mézsűrűségű olajjal elég nehéz előállítani.bármilyen évjárat kell egy kis melegítés neki(legalábbis az élettartalmát növeled meg vele)

2012. szept. 11. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
utolsó te nagyon kevered az olajnyomást a gázolaj befecskendezés nyomásával...
2012. szept. 11. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Na hat na:)


Eloszor is az elokamras motorokat illik izzatas utan inditani, a kozvetlen befecskendezesunek kutya kotelessege izzitas nelkul -25 fokig indulnia mint a doxa ha jo az akkumlator.

A melegites eleg ketelu fegyver, hiszen a Diesel motor nem hajlando alapjaraton elerni az uzemi homrsekletet, de meg nagyon melegedni sem szokott. Vagyis elinditod hagyod kb 30 mp vagy egy percig jarni, hogy a Turbo es a csapagyak kapjanak rendesen olajat aztan kimelo uzemben hajtod amig legalabb az 1/4 ig el nem er a hofok mutato. Addig Futest felejtsd el. Aztan kapcsolhatsz futest es nyomhatod egy kicsit batrabban, amikor elerte az uzemi hofokot(kba kozepe a muszerednek) onnantol lehet teljes terhelesen is hasznalni, mindennemu karosodas nelkul.

2012. szept. 12. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Nagyon sokan el vannak tévedve ezen a téren..

Dieselt, természetesen izzitás után inditod, majd mire lecsukódik a garázskapu, vagy lecsukod, addigra nagyon finoman mehetsz vele. Én a fűtést ki szoktam kapcsolni ilyenkor. Mivel elég eldugodt helyen élek ezért van egy kb. 400m-es földút ki a köves útig ezt 1-esben szoktam megtenni alapjáraton, mialatt egy kicsit már melegszik a motor. Ez után 1600rpm környékén elváltom az autót a következő fokozatba, hogy ne pörögjön jobban fel, de ne is erőlködjön. Majd igy szoktam vele menni, olyan 70kmh környékén egy 2-4 km-t és utána kezdem csak el pörgetni 2000-ig a motort.Itt már bekapcsolom a fűtést, eddig meg vacogok télen a kabátban.:D Amikor elérte az üzemi hőfokot, még akkor se nyomom neki csutkára, csak szépen finoman fokozatosan. Aztán egy idő után már mehet a történet.


Elég vicces egy helyzet, mivel egy 535d BMW-m van és amikor indulok, akkor mindenféle kisautó megelőz, meg kikerülnek, ladákkal is, és vacogok a -10 fokban kabátban egy BMW-ben, aztán amikor bemelegedett a kicsike, akkor szépen visszaelőzöm őket sorra, mert utána szalad a szekér:)

2012. szept. 12. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!