Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi oka lehet,...

Öreghal kérdése:

Szerintetek mi oka lehet, hogy egy kíméletesen hajtott saját Sprinter 315 cdi 230 e km-nél főtengely csapágyas lett?

Figyelt kérdés

Mb 315 cdi 646 986 kódú motor főtengelyének nyugvócsapágyai ( középső 3) beolvadtak, így mind a csésze, mind a főtengely bemaródott, azaz maradandó, megnyugtatóan nem javítható károsodást szenvedett. A főtengely 80 %-os valószínűséggel megrepedt, mely csak röntgenes bevizsgálással ellenőrizhető.

Szakértő véleménye szerint, nagy valószínűséggel,de nem biztosan, az alkalmazott olajszivattyú reduktor szelepének nem megfelelő működése, valamint esetlegesen az olajnyomás ellenőrizhetőségének, és kijelzésének hiánya okozhatta.

Kéretem a szervízt, nyilatkozzanak, hogy ez az olajnyomás visszajelzés, az 1800-2400-as fordulatszám tartományban, vagy akörül, az autóiparban általánosan elfogadott módon, vagy esetlegesen bármely más formában, a szóban forgó gépjármű típuson alkalmazva van –e, ha igen a szóban forgó járművön miért nem jelezte a vezetőnek az olajnyomás hiányát.

Ha nem, és semmi egyéb módon a gépjárművezető az olajnyomásról információt menet közben nem kap, akkor miért nem?



#motorolaj üzemi nyomása #olajnyomás kijelzés
2012. szept. 12. 16:41
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Először is a 315 gondolom azt jelenti, hogy 150 lőerős. Ez pedig egy ilyen teherautóhoz, ekkora motorhoz sok.


Másodszor attól, hogy Mercedes, ugyanakkora eséllyel romlik el, mint egy Fiat, vagy egy Renault. Kamu szöveg ez már, hogy így megy úgy megbízhatóbb.


Sajnos bármelyik autónál előfordulhat bármi. Két egyforma autó az egyiknek 300-ig semmi baja, a másik meg 200-nál motorgenerál. Senki nem tudja megmagyarázni, szerencse kérdése.

2012. szept. 12. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Érdekes a kérdés... Nagyon nem jellemző ezekre a motorokra ez a hiba.. Látni kellene a dolgokat, és így a "vakvilágba" mondhat az ember bár mit... Minden esetre azért érdekes,

. Azért nem értem az olajnyomás problémát, mert az általában nem egy adott helyre koncentrálódik, különösen pont nem a főtengely szokta megsínyleni a gyenge olajnyomást. Sokkal inkább a hengerfejben (vezérmű tengely és csapágyai, hidrotőkék..), hiszen ha gyenge az olajnyomás, akkor a minél magasabban fekvő területekre/felületekre jut kevesebb olaj. Természetesen mindenhol vannak kivételes, érdekes, érthetetlen.. esetek. Ha arra gondolt, van a sprinterben olajnyomás visszajelző lámpa, és jeleznie is kellene.. Ezt a hibát akármilyen szennyeződés, valahonnan leváló apró (fém)darabka is okozhatta.. Sőt!

2012. szept. 12. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

" Először is a 315 gondolom azt jelenti, hogy 150 lőerős. Ez pedig egy ilyen teherautóhoz, ekkora motorhoz sok.

"


ŐŐŐŐŐŐŐ, ültél te már ilyen autóban, 800kg al megrakva?


Egy ilyen teherautó a legjobban a 6hengeres 318 CDI vel megy. A 150 le kevés, ha nemzetközibe is megy az autó.

2012. szept. 12. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Ültem, és érdekes módon valamikor 80-100 lóerővel is vígan elszaladtak ezek az autók. Egy 2,2L-es motornak a 150 lóerő 3,5 tonnát szállítva abszolút nem ad okot nálam a csodálkozásra, hogy meghal 200 után. Csak józan ésszel kell gondolkozni.
2012. szept. 12. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
A motor elettartamat nagyon sok tenyezo kozul az adot kobcentire juto teljesitmeny hatarozza meg az esetek donto tobsegeben(TERVEZESI Szinten) Vagyis kis kobcenti nagy teljesitmeny= hamar kinyulik. A masik az olajnyomas visszajelzo rendszer nagy alltalanosagban 0.5 bar kornyeken jelez be, persze ha van olyan ami konkretan nemcsak egy kapcsolo hanem tenyleges erteket mer akkor mas a helyzet(pontosan nem vizsgaltam ezt a tipust de valoszinu hogy olyannak is kell lennie rajta). A legfontosabb: Ha elmegy az olajnyomas, mindig az olajszivattyutul nezve legtavolabbi csapagy adja meg magat eloszor, nem a kozepso. Ha a kozepso adja meg magat ott tobb problema egyuttesen okozta a bajt, elsodlegesen a nem megfelelo hutes, a fotengely eltort(elrepedt) akkor az pl a rezgesfolyto hibajara is utalhat, es a repedes utan mar nem futott vonalba. Eleg osszetett...Mezoszilason van egy nagyon korrekt gepmuhely, ha van ra lehetoseged vidd el hozzajuk talan okosabbak es meg tudjak mondani mi volt a baj.
2012. szept. 13. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Köszönet a hozzászólásokhoz, a felmerültekhez az alábbiak tartoznak;


A szóbanforgó járművel belföldön, könnyűárú terítés folyik, minden héten 1 nap, átlag 1000 km, és a 3,5 t –ás kocsi terhelése cca 600 kg. Az átlag utazósebesség 110 km/ óra az eddig megtett km 227 000 km. Az autó saját tulajdon, és én vezetem, igen kíméletesen.


Tehát a terhelés nem indokolja a hibát, az említett Fortuna Bt-t megkerestem, már jelentős számú 315 cdi-t küldött hozzá a forgalmazó ugyanilyen hibával.


Az importőr, és a forgalmazó semmiképpen nem óhajt tájékoztatni az olajnyomás visszajelzésének hiányosságának okáról, szándékosan maszatol!

"Az Ön kérésének megfelelően továbbítottuk levelét a magyarországi Mercedes-Benz vezérképviseletnek,melyre a következő választ kaptuk:


"Részünkről arról tudunk nyilatkozni hogy az adott jármű típus-csak úgy mint valamennyi általunk forgalmazott Mercedes-Benz jármű-rendelkezik valamennyi nemzetközi és hazai jóváhagyással.

Az egyes konstrukciós megoldásokra, és különösen az alkalmazott kialakítás okaira vonatkozó kérdések megválaszolása meghaladja a kompetenciánkat"

(MB Magyarország, Kárpát u.)

Üdv; Öreghal

2012. szept. 13. 05:54
 7/15 anonim ***** válasza:
Akkor a mezoszilasiak megallapitottak mi a problema? Mert ha igen akkor onnatol fogva egyenes az ut, ha jol tudom Ok adnak szakvelemenyt(fuggetlen) es onnan akar lehet menni birosagra is, hiszen nem egyedi az eset. Ha gyarto/forgalmazo nem ismeri el az esetet mint gyartasi hiba(mivel szavatossag mar nincs de ha bizonyitod hogy nem TE okoztad a hibat hanem a gyar), de Te ezt szakvelemennyel alatamasztod akkor szerintem nem sok felnivalod van(azert kerdezz meg egy ugyvedet is mert az mar nem az En asztalom)
2012. szept. 13. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

A forgalmazó, úgy is mint szakszervíz, és az importőr, az üggyel kapcsolatos hozzáállás miatt(komplett motorcserére tettek árajánlatot 2,5 M ft ellenében, holott a szétbontás után főtengelycserével a probléma orvosolható 800 Euró + szerelési ktsg,A kiszerelt morort 360 e. Ft-ért beszámítanák)az alábbi levéllel válaszoltam tájékoztatásukra;


Köszönettel vettem, a 2012-09-07-én kelt levelemre , a tegnapi napon megküldött válaszát, továbbá a mellékletként csatolt árajánlatot.


Az ügyben meghozandó döntést, az alábbi kérdésekre érkező válaszuk döntően befolyásolják;



Kérem tájékoztasson, hogy az abban 0 646 010 34 46 80 MOTOR * B 1,00 db 2.008.361,00 – Ft Nettó összeg alatt felsorolt egység, mint fűzött blokk,(?) hengerfej nélkül, vagy milyen további egységekkel komplettírozva értendő, a motor felszereltségére vonatkoztatva? Kérem teljes részletességgel, és ismertetve az átszerelés mikéntjét is, a Beszerelendő gyári Új, és visszavásárolandó motor komplettségének vonatkozásában is.



Kérem pontos tájékoztatásunkat, hogy a cseremotor vonatkozásában milyen változtatásokat eszközölt a gyártómű, azaz mi a garancia arra, hogy a jelentős költséggel ismételten használhatóvá teendő gépjármű, a visszajelző műszer hiányában az olajnyomás figyelemmel kísérhetetlensége miatt ezen műszaki hiba a továbbiakban sohasem fordul többé elő.



Az előző levelem második részében - melyben az olajnyomásra, valamint annak jelzésére a gépjárművezető felé,- feltett kérdésemre a választ Önöktől, mint közvetlen forgalmazótól, és a garanciális javításokat végző szakszerviztől várom, - mivel a gépjármű műszaki tulajdonságainak legavatottabb ismerői Önök, - a lehető legrészletesebb tájékoztatás formájában, tehát ismételten;



Mb 315 cdi 646 986 kódú motor főtengelyének nyugvócsapágyai ( középső 3) beolvadtak, így mind a csésze, mind a főtengely bemaródott, azaz maradandó, megnyugtatóan nem javítható károsodást szenvedett. A főtengely 80 %-os valószínűséggel megrepedt, mely csak röntgenes bevizsgálással ellenőrizhető.

Szakértő véleménye szerint, nagy valószínűséggel, de nem biztosan, az alkalmazott olajszivattyú reduktor szelepének nem megfelelő működése okozhatta, valamint esetlegesen az olajnyomás ellenőrizhetőségének, és a műszerfalon a kijelzésének hiánya okozhatta.



Kérem a Szakszervízt, nyilatkozzanak, hogy ez az olajnyomás visszajelzés, az 1800-2400-as fordulatszám tartományban, vagy akörül, az autóiparban általánosan elfogadott módon, vagy esetlegesen bármely más formában, a szóban forgó gépjármű típuson alkalmazva van –e, ha igen a szóban forgó járművön miért nem jelezte a vezetőnek az olajnyomás hiányát, továbbá ha a hibaleírással nem értenek egyet, kérem fejtsék ki álláspontjukat arra vonatkozólag, figyelembe véve az eddig Szegeden előfordult meghibásodások tanulságait.



Ha nem, és semmi egyéb módon a gépjárművezető az olajnyomásról információt menet közben nem kap, akkor miért nem?


Amennyiben ezen fenti kérdésre a megfelelően kimerítő választ meg nem kapom, úgy a megfelelő további lépéseket kénytelen leszek megtenni.



A magyarországi Mercedes-Benz vezérképviselet részemre megküldött álláspontjával kapcsolatosan kívánom megjegyezni, hogy teljességgel osztom a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság álláspontját, miszerint, hogy az importőr által forgalmazott jármű rendelkezik-e valamennyi nemzetközi és hazai jóváhagyással, az a jelen műszaki problémára nézve teljességgel inkompetens, mert az említett jóváhagyások nem garantálják az esetleges tervezési, műszaki, gazdaságossági, és gyártási megfelelőségeket, amint az már bebizonyosodott ugyanezen típus kardántengely csapágyainak porvédő lemez nélküli kivitelezését, majd később, a sorozatosan előforduló meghibásodás miatti műszaki változtatás szükségességét figyelembe véve.



Ebből kifolyólag, kérem az importőrt, vagy a gyártóművet, hogy a jelen meghibásodás miatti költségeimet, megtéríteni sziveskedjék, az egyéb veszteségeink érvényesítésétől ez esetben esetlegesen eltekintünk, jóhiszeműségünket bizonyítandó.



Egyébiránt a Fortuna Bt motorfelújítással kapcsolatos Árajánlatát, megkértük, és megkaptuk, a tőlük származó információ szerint a Pappas szakszervíztől már 4 vagy több motor felújításra kaptak megbízást, amit sikerrel el is végeztek, tehát a munka megfelelőségére vonatkozó referenciákkal rendelkeznek.



Tehát ezen nyilatkozat tükrében a szóbanforgó motor olajnyomással kapcsolatos problémái nem egyediek, ugyancsak sorozatosan előforduló, és a szakszerviz által is megmagyarázhatatlan(?) műszaki meghibásodás.



Maradok Tisztelettel;

2012. szept. 13. 17:36
 9/15 anonim ***** válasza:

Ez az amit úgyneveznek hogy tervezett elavulás,miért hány kilométerre számítottál?Vegyél újat !

Ne hasonlítsd a 30 évvel ezelőttiekhez.

Bocs,ha túl tárgyilagos voltam,csak sajnos ez a fogyasztói társadalom lényege.

2012. szept. 15. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Igen, mivel már nem vagyok 2 éves nyeretlen, az első gondolatom nekem is ekként ötlött fel, mivel a hibajelenséggel a szervízbe bejelentkezve számomra az lett a gyanús, hogy a munkafelvevő és a szerelő a blokkot szemrevételezte alaposan, a hiba okára semmit nem mondtak, holott mivel már amint később kiderült, a sokadik ilyen esetet tapasztalták, és azt mondták menjek haza, pakoljak ki, és majd vigyem vissza az autót. Tőlük másik szervízbe menrem, ott meg azt mondták hallás után, ha nagyobb bajt nem akarok, ne menjek tovább, szétbontják, és adnak egy ajánlatot a javításra.

A Szakszervíz azóta is csak maszatol, érdemi információt nem ad a kérdésemre, hogy miért nincs visszajelzőműszer az olajnyomás mértékére, de új motor beszerelésére ad 2 Millió feletti árajánlatot, holott egy fűzött blokkal orvosolható a probléma, és a MOTORBLOKKON GYÁRILAG KI VAN ALAKÍTVA AZ OLAJNYOMÁSGOMBA HELYE, DE BEÉPÍTVE NINCS! Tehát van mód az olajnyomás kontrolljára!, de nincs racionális magyarázat arra, mért nem láthatja a gépjárművezető, a motor életét és működését leginkább befolyásoló tényező - motorolajnyomás - pillanatnyi alakulását. Vélhetőleg csak az amit te is leírtál.

Öreghal


:wink:

2012. szept. 16. 07:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!