Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Passat 2009-es mennyit...

VW Passat 2009-es mennyit fogyaszt városban?

Figyelt kérdés

2000-res crtdi 170lovas

igazából nem az egész város mer mindennap ugyanarra mennék egykét lámpa van csak nagyrészt folyamatosan mennék és nagyon lazán h. a lehető legkevesebbet egyen.

Így kb mennyi lenne?

ja és autómata de a legújabb fajta váltó van benne azt tudom meg új pd elemek.


2012. dec. 3. 21:08
 1/4 Alex67 ***** válasza:

Amennyiben a kocsi túlnyomó részt csak az általad említett célra kell, akkor NE is gondolkodj ebben a típusban.

Ez a konstrukció egy ízig-vérig utazóautónak lett fejlesztve, és minden eleme ezt a célt szolgálja. Egyáltalán nem városi/városközi autó!


A motor nagynyomású, un. Common Rail rendszerű, ami egyáltalán nem szereti a folyamatos, és rövidtávú (20-40km) városi/városközi andalgást. Nagyon hamar beég/elkoszolódik az EGR szelep, tönkre megy a légtömegmérő, és a nagynyomású részek is sokkal hamarabb elkoszolódnak.

Arról nem is beszélve, hogy ezek a motorok szeretik az üzemi hőmérsékletet, vagyis abszolút nem tolerálják jól, ha "hidegen" hajtják őket. Mivel dízel üzemű motorról van szó, eleve nehezebben melegszik mint egy benzines, viszont kialakításának köszönhetően még nehezebben éri el az üzemi hőfokot, mint egy átlagos dízel. Ebből adódóan a fűtése, és egyéb komfortjellemzője, elvárt menetteljesítménye is sokkal később lesz érezhető.

Az, hogy újak a nagynyomású elemek nem jelent semmit, mert az általad említett használatból adódóan sajnos nem lesznek hosszú életűek.


Ami a váltót illeti:

Lehet, hogy a "legmodernebb" automata van benne (amit azért kétlek, mert a VW 2009 óta két teljesen új váltóval is szereli a járműveit) de az is az autó használatához van hangolva, vagyis nem kifejezetten rövid városi/városközi utakra.

Folyamatos andalgónak számító városi tempó mellett automata üzemmódban vagy alacsonyabb fokozatban pörgetve, vagy le-föl váltogatva fogja "zaklatni" a motort, míg manuális módban egy 60-as tempónál a legmagasabb fokozatban szinte fojtogatni fogja a motort.

Ez a konstrukció egyáltalán nem való városi használatra!

Sokkal többe fog kerülni a karbantartás/javítás nagyon rövid időn belül, mint amit megspórolsz az üzemanyagon.

A folyamatos gyorsulgatás lámpától lámpáig megint csak nem kedvez ennek a motornak, mert bár ha felmelegszik megjön a teljesítmény, de a fogyasztás növekedése is mellé párosul.

Amúgy folyamatosan városban használva 6-6,5l/100km fogyasztásra számíts, ami rendszeres, szinte állandó városi/városközi használat után hamar emelkedni fog, főleg a téli időszakban, ami még inkább nehezíteni fogja a motor üzemi hőfokra történő bemelegedését.

Egyébként erre a célra véleményem szerint teljesen fölösleges egy 170Le-s autót megvenni, főleg ebben a konstrukcióban.


Remélem azért tudtam segíteni :)

2012. dec. 4. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
A kocsi már megvan nem az enyém hanem apémé csak most füzögetem h eljárhassak vele suliba
2012. dec. 4. 08:28
 3/4 Takumi ***** válasza:
Most akkor pdtdi vagy crtdi? Lehet városban dízelt használni, ésszel használod semmi baja nem lesz. Tapasztalat igaz Toyota Avensis-el.
2012. dec. 4. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
crtdi
2012. dec. 4. 12:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!