Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy sokan azt...

Miért van az hogy sokan azt mondják hogy a nyolchengeres V motornak sokkal jobb a teljesítménye mint a többinek? O, O

Figyelt kérdés

Ha jobb is akk miért, vagy egyáltalán ha van olyan hogy "jobb" akkor melyik a legjobb?

A válaszokat előre köszönöm :)



2013. jan. 13. 09:43
 1/4 anonim ***** válasza:

Önmagában a hengerelrendezés miatt nem nagyobb a teljesítménye, mint a többinek. Vagyis a V8-as nem jobb és nem rosszabb, mint a többi konfiguráció. A soros hathengeres például kiegyensúlyozottabb, mint a V8-as, a V10-esnek meg több hengere van, nagyobb motort lehet belőle kihozni.

Viszont az amerikai autógyártók évtizedek óta az OHV vezérlésű, hengerenként kétszelepes V8-as motorra esküsznek, ha motorról van szó. Jó, most már ott is van mindenféle motor, nem szégyen a keresztben álló OHC V8, de például a Corvette-ben még mindig igyekeznek a régi konstrukcióból kihozni a legtöbbet.

Éppen ezért ez a motorelrendezés legendává vált arrafelé és a rajongók körében itthon is. Hiszen ilyen motorral készültek a hatalmas, tengernyi nyomatékú böhömök, a mindent verő, európai sportkocsikban is használt HEMI-k és még sok-sok híres-nevezetes motor. Ezért mondják, hogy a "V8 az isten" meg "csak a V8".

Ettől viszont nem jobb és nem rosszabb ez az elrendezés a többinél, csak van, amilyen célra jobb. A soros hatos vagy V12-es motorok például jobban kiegyensúlyozottak a V8-asnál. Ráadásul a V8-asból nem is lehet akármekkorát építeni. Két liter körüliek a legkisebbek, de azok már igen aprók, nem biztos, hogy jól használhatóak. Viszont 3,5 litertől 6 literig jó alternatívát nyújtanak, pont megfelelő a hengerenkénti lökettérfogat. Kisebb motorokban tehát kevesebb henger kell, azzal jobb motort lehet építeni.

2013. jan. 13. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi :)
2013. jan. 13. 12:14
 3/4 anonim ***** válasza:
Az alfa romeo gyártott 1.3as v8as blokkott
2013. jan. 13. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Persze, mindig is voltak extrém lökettérfogatú motorok. Volt még kisebb nyolchengeres is: a Moto Guzzi készített 500 köbcentis V8-ast, mondjuk az motorkerékpárban volt. De akadt öthengeres, 125-ös Honda (szintén motor), V8-as 850-es Morbidelli (ez is motor, csak prototípus) és 1,5 literes V12-es Ferrari (ez már autó). Mondjuk az 1.300-as V8-as Alfa-motorról nem hallottam még, de ismerve az olaszok motorépítési szokásait, egyáltalán nem elképzelhetetlen a létezése.

Viszont utcai autóban tudtommal a Ferrari Dino 208GT4 2+2 és a 208 GTB/GTS kétliteres V8-asa volt a legkisebb nyolchengeres motor (a 208 GTB-ben még turbóval is vadították - nem, mintha nem lett volna eléggé különleges anélkül is). Az ennél kisebb V8-asok ugyanis már túlságosan pörgős, nyomatékszegény karakterisztikájúak.

2013. jan. 13. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!