Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 316i és 318i között mi a...

BMW 316i és 318i között mi a különbség?

Figyelt kérdés
1998-2000-es benzinesekre gondolok, ilyen autó vásárlásába gondolkodok most

2013. szept. 25. 21:47
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
51%

"Nem, az Astra G-re 15 colos megy. "

Jó, akkor pontosítsunk. Az E46-ot szerelték gyárilag 6.5Jx15-ös és 7Jx15-ös felnivel is ( egészen 8Jx17-ig). Attól, hogy BMW, még nem feltétlen kell alatta lenni egy M5-ös papucsnak.


60-ért már kapsz FEBI lánckészletet, az meg már bőven elfogadható minőségű. A többiből direkt nem a legolcsóbbakat lőttem, hanem valami normálisabb márkát.


Ezt a túlzott ráköltést nem értem. Annyira túlmisztifikálja mindenki a német trió autóit, még 14 évesen is. 100 000-ből jó ha kettő ember költ üregvédelemre egy használt autónál. A fentebb felsorolt tételek- a vezérléstől eltekintve - nem drágábbak, mint egy G Astra vagy Focus esetében. Után gyártottból meg...


A futás az mindig kérdéses marad, egy használt autó esetében. Az évi 22-33 000km SZERINTEM Magyarországon életszerűtlen ebben a kategóriában, ekkora futásra már biztos, hogy dízelt vett volna az első gazdi - és a többi is. A 20 000 még elmegy, akkor abban van mondjuk 260-280 000km, a többiekben sincs kevesebb. Haverék a WagonR+-ba beletekernek évi 17 000-ret és el sem hagyják a várost. Az Astrában és a Focusban is lesz ugyanennyi km. Hogy honnan hozzák, az tökmindegy, a németek sem az 1.6-ba tekernek bele évi 40-50 000km-t, azért ők sem teljesen hülyék.


Az meg hogy mennyire low cost. Biztos neked is feltűnt, hogy az utolsó E36-okról és az első E46-okról szólt a kérdés. Az 1-es sorozat megjelenéséig - ami 2004-ben volt - az ócó/kicsi BMW a 316/318i és ezek Compact változata volt. Nekem linkelheted a BMW árlistáját, magam is megtalálom. Az, hogy kategórián és érán belül nem tudod értelmezni a low cost fogalmát..


Persze értem én, mindenki aki vesz használt 15 éves 316i-t annak bele kell locsolni 1 millát, mert csak akkor fog elmenni az autója a következő műszakiig. Na ne már .. :D

2013. szept. 26. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
33%

Felni: maradjuk annyiban, hogy valószínűleg 16 colos felni lesz alatta. Jobban mondva elenyésző annak az esélye, hogy 15 colosat fog ki.


A lánckészletre írtam, hogy 60-ért már oké, de az olcsóktól óvakodjunk. Nem értem, hogy akkor mi a gond?


Megteheti, hogy semmit nem költ rá, ahogy sokan mások is teszik. Mert minek? Ugye? Az autó meg csak amortizálódik, pusztul. Aztán szidják a márkát, ha baja lesz. Akkor inkább ne vegyen ilyet. Vegyen olyan márkát, ami alapból olcsóbb és még marad is pénze néhány dolgot megcsináltatni, és nem kár érte, ha lestrapálja.

Ha mindenáron BMW-t akar, akkor inkább E36 és azt kell rendbe rakatni.

Ja kérem, csajozós, vagy mutogatni való autó kell. Csak az nem itt kezdődik, hanem jó néhány millióval feljebb.


Az évi 20 000 kilométer még nálunk is átlagos. Benzinnel is, simán. Néhányan mennek évi 10 ezret, még kevesebben ez alatt teljesítenek. A németek sem hülyék, már amelyik, de egy 2 literes benzines autóba még simán, szívbaj nélkül beletekernek akár évi 30 000 kilométert, vagy többet. A kérdésben említett korú 2 liter körüli 318-asnak még talán kevés is az össz 300 000 km.

Csak körül kéne nézni...


Low cost... A hsz-ed többi része már trollkodás. Nem kellene a többi embert hülyének nézni.


Megértem, neked is valószínűleg ilyen E36, vagy E46 BMW-d van és szeretnéd, ha még több lenne a magyar utakon, nehogy egyedül legyél a BMW-vel.

Nem lenne jobb, ha nem árasztanák el az országot ezek az autók? Kritikán aluli minőségben, mert a magyar kintről sem ám a drágább, jobb állapotú fiatal, keveset futottat hozza, hanem a régi, sokat futott bajosat, mert az elég olcsó. Mert nyakam rá, hogy ez a kérdező terve.

Vagy esetleg van véletlenül egy eladó BMW-d a számára és ezért keresed a pozitív érveket? :)


Jót akarok a kérdezőnek, azért írtam. Ő dönt, ha szívni akar, akkor szívjon.

2013. szept. 26. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
54%

Valamit nagyon félreértettél ( akkor itt álljunk meg egy pillanatra, tudom hogy off, de eddig te vagy az első 81%-os válaszadó a kérdésnél, akkor hogy írhattál bármit is? Esetleg több acc-od van? ejnye bejnye ).


Szóval nem azt mondom, hogy ezekre nem kell költeni. Korábban javasoltak Focust, Astrát. Én azt mondom, hogy ezekre sem kell jelentősen többet költeni. Ebben a korban a BMW alkatrészek felára szerintem nincs több, mint 10% ( ha meg az utángyártottakak nézzük.. ). Egy 316/318i még messze nem az a kategória, hogy pénztemető legyen ( mint pl a jóárasított 20d-k, vagy akármelyik gyártó öreg dízele ), ezért a vásárlás utáni kötelező szerviz és a fenntartás nem lesz lényegesen drágább, mint másnál ( itt ugye legfeljebb egy kategória eltérésre gondolok, nem a Swiftre ).

Fel sem merült, hogy csajozós vagy jaszkarizós autót akar a kérdező.


A futásnál is azért próbáltam külön szedni a magyar és behozott autókat, mert ennél a típusnál az általad leírtak miatt valószínűleg egy igazol eredetű/szervíz előéletű modellnek kisebb a futása ( igaz azt ezen a szemét magyar utakon tette meg ). Én azt már sokallom, hogy odakint is gyakori lenne a benzinesben az évi 30 000, persze nem kizárt, de szerintem nem ez jellemzi az autók többségét. Írtad, hogy körül kéne nézni. Az előző hsz előtt is körülnéztem, nem a hasamra ütöttem. A mobile-n árult 99-02 közötti 3188db eladó 316i és 318i-ből ( így próbáltam a korai E46-okra szűrni ) mindössze 15db van 300 000km felett, a találatok ~ fele meg 200-300 000 között. A többit ott is betudhatjuk az óratekerés faktornak és a jelentősen túlárazott megkímélt gépeknek.


Én sem akarok rosszat a kérdezőnek, nem mondom, hogy vegyen meg mindenféle olcsó hulladékot. Sőt, még árat sem adott meg, így nem is értem miért kell élből azt feltételezni, hogy a legolcsóbb villantós kocsit szeretné megvenni ( bár tudom ez a gyakoribb ).


Amúgy nincs sem E36-om, sem E46-om, nem vagyok kókler, hogy legyen eladó BMWm. Még csak BMW fanatikus sem vagyok. Az sem érdekel, hány ilyen fut az utakon. Az viszont kicsit zavar, amikor általánosítanak ráadásul olyan szinten, mint ahogy te/ti túlmisztifikáltátok a 316i-t.


"Nem kellene a többi embert hülyének nézni. "

Nem nézek senkit hülyének. Véleményem van, amit mondok, azt alá is támasztom valamivel. Egy kis irónia kell néha, az még messze nem trollkodás. Viszont az már erősen a hülyének nézés kategória, amikor egy felhasználó 8 néven írja ugyanazt, ez mi ha nem félrevezetés?

2013. szept. 26. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
55%

Mondd csak, mi közöd van ahhoz, hogy mennyi regisztrációm van?

De segítek feloldani ezt a felfoghatatlan problémát:

Az egyik az irodai gépemen van, a másik az otthonin. Az irodában is mást jegyzett meg a gép és otthon is. De jobb is így, mert egyes kötekedők így lerázhatók, már a melyik, ezek szerint. Persze csak ha úgy is fogalmazok és ez a szándékom.


A szemét magyar utakról annyit, hogy nálunk az autóflottában ez úgy jelentkezik, hogy stabilizátorokat és gömbfejcsuklókat kell cserélni legrosszabb esetben is 50 000 kilométerenként egy olyan sofőr által hajtott autó esettében, aki hajlamos eltalálni a kátyúkat. Egy jobb sofőr keze alatt 100 000 km felett kell hozzányúlni a futóműhöz. Pedig az éves futásnak csak egy kisebbik része autópálya. Ez egy-egy alkalommal csak tízezres tétel.


Én is körülnéztem, ezért írtam azt, amit. Tekerik az órát kint is, igen, ott is kilométer fetisizmus van már.

Az alábbi felvételen legalább egy olyan ember beszél, aki autók behozatalából él:

Égéstér

[link]

43:00 perctől - 46:00 percig kéretik meghallgatni.


Elmondja, amit a többi használt importőr is tud, hogy ami igazi keveset futott, azt te, mint magyar nem fogod tudni megvenni. Mert sec perc alatt elviszi a német. Amit boldogan hoznak olcsón a magyarok, az már e németeknek sem kellett. A km-en meg kár vitázni, a 2-300 000 kilométeresekhez hozzáadnék még egy százast minimum. Az a hülyeség meg nem tudom, hogy hogyan terjedt el, vagy ki terjeszti, hogy egy 2 literes autó nem alkalmas sok száz kilométer megtételére. BAROMSÁG. Ne terjeszd a marhaságokat. Vannak benzines 1.6-osok is 1 millió kilométerrel az órájukban, motorfelújítás nélkül.

Aki nem dízelpárti, az nem vesz ott sem dízelt.

Az említett korú autó meg ha belegondolsz már nem első tulajdonosos, hanem már vagy az ötödik német ül benne. Egyik sem azért vette, hogy a garázsban álljon egész nap. Használták, munkába jártak, hétvégén kirándultak, hazajártak a szülőkhöz, rokonokhoz vele. Miért lenne oly hihetetlen, hogy nem csak a dízeles autóval mennek 100 000 kilométereket?


Jah, a kókler csalót jelent, neppert kellett volna odaírni.


Én miért misztifikáltam túl a 316i-t? Írtam, hogy csuda egy autó? Hogy irdatlanul gyorsul, nagyon kényelmes és tökéletes az úttartása? NEM! Ezzel szemben írtam, hogy drága, lomha, sokat fogyaszt, költségesebb a fenntartása, mint egy átlagautónak és nem jobb, mint az átlag. Ezek ha jól látom, mind negatívumok.

Inkább egy Focust, vagy egy Astrát vegyen, azok korrekt autók.


A troll az, aki elkezd kötekedni, majd hozzászólásokon keresztül folytatja. Most ki kezdte? Én írtam egy választ, majd te már kifejezetten az én válaszomra reagáltál. Itt a válaszok a kérdezőnek szólnak, ha csevegni akarsz, akkor menj a chat.hu-ra, ha még létezik. Vagy ha mindenki számára akarod produkálni magad, akkor jelentkezz amatőrként egy stand-up comedy show-ba. Vagy ha a BMW-kről szeretnéd osztani az észt, menj a powerfanatics.com-ra, de azt hiszem, hogy elvéreznél elég hamar. Itt a gyakorin ugye könnyebb? Mert itt minden suttyó kiélheti magát.


Az a félrevezető, ha valaki marhaságokat ír és mindezt olyan szinten támasztja alá, hogy azt állítja, utánanézett, ami semmit nem ér.

Ahhoz meg ismétlem, semmi közöd, hogy két regisztrációval is írtam, nincs ebben semmi félrevezetés, főleg, hogy utaltam is a korábbi hozzászólásaimra. De te nyilván látsz ebben fantáziát, hisz neked sem csak egy van, és nem abból az okból, mint nekem, hanem nyilván ki is használod valamilyen módon.

Tudod, ha elfogytak az elfogadható érvek, akkor egyes emberek olyan helyeken próbálnak fogást találni, amelyek már nem is igazán a témához tartoznak, ezt csinálod te most.



Megint csak összefoglalnám egy mondatban a lényeget és ha akarsz, ezzel vitatkozz légy szíves: Jobban megéri venni egy alsó-közép kategóriás autót, egy Ford Focust, vagy akár egy Opel Astrát, vagy egy közép kategóriás Vectra-t, vagy Mondeo-t mint egy régebbi BMW-t.


Ezzel megkaptad amire vágytál, a BMW nincs túlmisztifikálva.

2013. szept. 27. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
43%

Akkor még erre válaszolok :)


"Mondd csak, mi közöd van ahhoz, hogy mennyi regisztrációm van? "

Nekem igazából mindegy, de ha jól sejtem mindketten ugyanazokat a felhasználási feltételeket fogadtuk el regisztrációnál. Értékelésnél, pontozásnál, százaléknál és egy tartalmasabb eszmecsere után - mint pl ez is - hamis képet adhat egy kicsit. Azért nem ugyanaz amikor több ember van egy véleményen, vagy egy ember több accountja.


És akkor most térjünk vissza a lényeghez. Tök jó amit linkeltél, ezzel én is tisztában vagyok. De valamit nagyon félreértettél. Én nem írtam kevés km-es autóról. Azt sem írtam, hogy egy mezei benzines nem megy el qrvasokat. Én azt írtam, hogy szerintem nem életszerű, hogy ezeknek az autóknak a nagy részével havi 20-25 000 felett menjenek. Ilyen távon egy 320d évente meghagy egy fél havi fizetést, ez még lehet, hogy ott még nem tétel, de mondjuk ennek a duplája már lehet. De a lényeg, ha csak 25 000-rel számolsz meg 12-13 évvel, akkor is simán megvan a 300 000km, tehát én eddig sem 150 000-re visszatekert autókról beszéltem.


"Én miért misztifikáltam túl a 316i-t? "

Te tényleg nem, egy másik felhasználó viszont igen, ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy nem konkrétan rád vonatkozott, hanem inkább általánosságban.


"A troll az, aki elkezd kötekedni, majd hozzászólásokon keresztül folytatja. Most ki kezdte? Én írtam egy választ, majd te már kifejezetten az én válaszomra reagáltál."

Akkor itt is álljunk meg egy szóra. Első körben a kérdésre válaszoltam (#4), amit ha megnézel 100%-os lenne(mivel a tartalmát nehéz lenne megkérdőjelezni), ha valaki(k) nem pontozzák le. A fel és lefelé nyilakkal a válaszokat illene értékelni, nem a válasz íróját...


Másodsorban tényleg válaszoltam válaszra,de nem a te 72% és 78%-os felhasználódnak, hanem egy 64%-osnak. Persze ez is "szabályellenes", de az én válaszaimra való válaszolást te kezdted ( kivéve, ha már nem kettő hanem 3 accountod van :D ). Szóval a csevegést nem én kezdtem, de azért köszi, hogy elküldesz a chat.hu-ra.

Továbbra sem produkálom magam, csak van véleményem, megfogalmazom, leírom. Úgy látom elég sok mindenben egyet értünk, sok mindenben nem, de így szép az élet. Egy személyeskedésektől mentes ( mert ugye az is szabályellenes...) konstruktív vitában ( amit talán elég jól tükrözünk ) előjöhet annyi állítás, tény és nézőpont, ami után a kérdező több oldalról látja majd a dolgot, ez sokkal előnyösebb mintha csak egy oldal véleményére alapozná a döntését. Egy bizonyos szintig ez jó ( gondolom ezért nem csaptak még a körmünkre a moderátorok ).


"Vagy ha a BMW-kről szeretnéd osztani az észt, menj a powerfanatics.com-ra, de azt hiszem, hogy elvéreznél elég hamar."

Ez azért nem csak a BMWről szól. Ha jobban megnézed, az összes alsó-közép/középkategóriás autó kérdésében ugyanezeket el lehetne mondani.


"Itt a gyakorin ugye könnyebb? Mert itt minden suttyó kiélheti magát."

Ha erre válaszolnék, az szintén az alapelvekbe ütközne. De azért köszi <3


"Az a félrevezető, ha valaki marhaságokat ír és mindezt olyan szinten támasztja alá, hogy azt állítja, utánanézett, ami semmit nem ér."

Mondtam forrást is.


"Ahhoz meg ismétlem, semmi közöd, hogy két regisztrációval is írtam, nincs ebben semmi félrevezetés, főleg, hogy utaltam is a korábbi hozzászólásaimra. De te nyilván látsz ebben fantáziát, hisz neked sem csak egy van, és nem abból az okból, mint nekem, hanem nyilván ki is használod valamilyen módon."

Nekem csak egy accountom van ( bár jó úton vagyok a tiltás felé ). Az, hogy tisztában vagyok vele milyen idióta egymást marcangoló harcok folynak itt a gyakorin több regisztrációs idióták között ( mert akad akinek egész hadserege van 6-8-10 reggel ), az még nem azt jelenti, hogy nekem is több van.


"Tudod, ha elfogytak az elfogadható érvek, akkor egyes emberek olyan helyeken próbálnak fogást találni, amelyek már nem is igazán a témához tartoznak, ezt csinálod te most. "

Erre megint azt tudom írni, olvass vissza. Sehol nem személyeskedtem, néztem hülyének senkit, sőt fogást sem kerestem rajtad. Ha találsz ilyet nyugodtan másold be, de visszaolvastam nem fogsz. Ellentétben a saját hozzászólásaiddal...


"Megint csak összefoglalnám egy mondatban a lényeget és ha akarsz, ezzel vitatkozz légy szíves: Jobban megéri venni egy alsó-közép kategóriás autót, egy Ford Focust, vagy akár egy Opel Astrát, vagy egy közép kategóriás Vectra-t, vagy Mondeo-t mint egy régebbi BMW-t. "


Megint nem figyeltél oda. Azt írtam, hogy nem lényegesen/jelentősen drágább a fenntartása, mint azt általad említett autóknak. Ott van a #13-as válaszban. Anyagilag jobban megéri egy Focus/Astra/Vectra/Mondeo, fenntartásban is olcsóbbak lesznek, ezt eddig sem vitattam.


Normális keretek között még akár folytathatnánk is , de így szerintem is felesleges.

2013. szept. 27. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Megint én vagyok.

A felhasználási feltételeket szerintem olvasd el figyelmesen. Teljesen jogszerűen járok el és nem akarom félrevezetni a kérdezőt, minden állításomért jótállok, le lehet ellenőrizni. Minden állításomat alá tudom támasztani, csak lusta vagyok, egy kérdező kedvéért nem fogok fél órás kutató és gyűjtő munkákat végezni.

Azt, hogy milyen visszaéléseket lehetne véghezvinni, azt a fantáziádra bízom. Mert én ebben úgy látszik fantáziátlan vagyok.

Szerintem nem tudsz olyat idézni, amivel még én néztem hülyének másokat. Ha ez szerinted személyeskedés, akkor nézd meg egy értelmező szótárban ha már magadtól nem ismered ennek a jelentését, mert csak a megnyilvánulásodat kritizáltam.


A vita szó itt a kulcs. Nem szeretek vitázni. Mert itt, ilyen témában valaki vagy az igazságot írja le vagy valamilyen okból torzít. Miért akarod elérni az hogy azt higyje bárki, hogy egy ilyen BMW autóval jól járhat? Nem akarok találgatni, talán csak azért, hogy úgyis neked legyen igazad, és nem is személyeskedésnek szánom, de ez nem az a fórum, ahova a vita kedvéért járnak az emberek. Ez nem meggyőzés amit művelsz hanem veszekedés.


Drágább egy ugyanolyan évjáratú és állapotú használt BMW mint egy Focus? Leellenőrizhetően drágább. Ezt nem azért állítom mert Focusom van. Vehetne akár Golfot vagy Hondát, akkor is jól járna.

Drágábbak az alkatrészek? Igen, valamivel drágábbak. Japános szinten vannak az árak.

De te biztosan jobban tudod, mert ha jól sejtem autókereskedésed van és nyilván autószerelő is vagy, emellett gépészmérnök, aki az autóknak szenteli majdnem minden idejét.


Tudod mit? Igazad van! A BMW E46 a legolcsóbb autó ami létezik! Szinte semmit sem fogyaszt! Az alkatrészek? A legolcsóbbak hozzá! Megbízható? A Toyota elbújhat mögötte!

Na elélveztél az örömtől?

A kérdező meg vegyen ilyen kocsit és hagy sz.pjon vele!

2013. szept. 29. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 karip ludvig válasza:

az e36 316i is 1895cm3 as amúgy XD

csak nem mindegy melyik országba veszed és annak se mindegy melyik részén mert valahol elismerik hogy annyi az annyi de valahol azt mondják rá hogy 1595cm3 de viszont nem tudom hogy a vezérlés is más-e vagy csak a komputer

2016. jan. 11. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
Ti, válaszban beszélgetők, miért nem mentek szobára? 316i meg 1796 ccm. Meg van belőle 1595 is. Egyik 115, másik 105 lóerő körül van.
2020. szept. 18. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
7 éves kérdés...
2020. okt. 6. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!