Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » DSG automatás autó is többet...

DSG automatás autó is többet fogyaszt mint egy manuális váltós?

Figyelt kérdés
Autóvásárlás előtt állok, és nagyon vonzz az dupla kuplungos váltók kényelme és praktikuma, de ha ezek olyan modern és kifinomult szerkezetek, hogy hogy mégis többet eszik velük az autó mint ha én kapcsolgatnék? (Vagy nem is?)

2013. szept. 28. 10:08
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
Egy két deci nem hiszem hogy számit.
2013. szept. 28. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
62%
A baj ott kezdődik ,ha javíttatni kell arra rámegy a gatyád is, nem az a 2 deci fog odavágni 100km-enként.
2013. szept. 28. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
92%
Kevesebbet fogyaszt mint a többi modern automata váltó.
2013. szept. 28. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Ráadásul használtat vennék, nem biztos hogy a kényelem megér ennyit.(üzemben tartási költségek) Hosszú autópályázáskor meg mindegy, hogy automata vagy sem.
2013. szept. 28. 11:27
 5/18 anonim ***** válasza:
36%

A DSG egyértelműen a versenysport részére lett kitalálva, ahol számít, hogy egy váltásnál nem 0,1, hanem 0,06 másodperc alatt történik a következő fokozat kapcsolása. A versenyben sokkal többet számíthat az ezzel nyert néhány tized másodperc előny (akár helyezések múlhatnak rajta), mint az, hogy egy ilyen váltómű szerelése egy alsó-közép kategóriás, középkorú autó árának többszörösébe is kerülhet. A DSG váltó a civil életben csak parasztvakítás, használati értékének többlete a normál váltóművekhez viszonyítva a nullával egyenlő. Aki ilyen váltóművel szerelt autót vesz, az vagy nem tudja mit vesz, vagy felelőtlen, vagy nem legális forrásokból szerzi a pénzét.


Mindenesetre lehet vele villogni, hogy nekem DSG váltós autóm van - csak éppen azzal nem villog senki, hogy esetleges meghibásodása esetén a szervizköltségből akár két másik autót is vehetett volna.

2013. szept. 28. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
61%

Jönnek a mitoszok...

Ha rendesen volt karbantartva semmivel sem rosszabb egy hagyományos váltónál,viszont a kényelmi érték a többszöröse és miután megszoktad sosem akarsz majd manuálisat.

2013. szept. 28. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
33%

12:00 istenem de szánalmas és irigy vagy

Mutyukid van és ha már valakinek jobb autóra telik akkor ő csak villogni akar vele.

Tipikus magyar mentalitás.

Gondolom a Volkswagen mérnöke vagy ezért tudod ennyire, hogy mire készült és mennyit bír de le merném fogadni, hogy automata váltós autót még nem is vezettél.

2013. szept. 28. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
70%

#6, #7. Előbb nézzetek utána, hogy mi az a DSG váltó, aztán fikázzátok Scepticet. Adott egy teljesen korrekt választ, az a váltó az utca emberének nem jelent semmi kényelmi pluszt.Nem csupán automata váltóról van szó.


A kérdésre válaszolva: elhanyagolható a többlet fogyasztás.

2013. szept. 28. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
75%

"Ha rendesen volt karbantartva semmivel sem rosszabb egy hagyományos váltónál"


Így van. Nem rosszabb, sőt, jobb. Igaz, mellette aránytalanul drágább is. Pont ezért nem éri meg civil területen alkalmazni egyelőre, amíg nem viszik lejjebb a gyártási-szervizelési költségeit.


"12:00 istenem de szánalmas és irigy vagy

Mutyukid van és ha már valakinek jobb autóra telik akkor ő csak villogni akar vele.

Tipikus magyar mentalitás.

Gondolom a Volkswagen mérnöke vagy ezért tudod ennyire, hogy mire készült és mennyit bír"


Mindenki magából indul ki. :) (Csak tudnám, miből szűrted azt le, hogy irigy vagyok...) Ahhoz pedig egyébként sem kell fócvágenes mérnöknek lenni, hogy tudd: ami elromolhat, az el is romlik. Csak idő kérdése hogy mikor.

Ha meg már a másik jellemzésénél tartunk, ez is tipikus magyar mentalitás, az ismeretek hiányában is atombiztos kategorizálás: két mondat alapján képes vagy komplett pszichológiai jellemzést felállítani egy tökidegenről.

Egyébként sincs Mutyukim, érts alatta bármit is. Valamint esetemben nem igazán számottevő, hogy milyen autóm van, és hogy az automata-e vagy sem; a lábamban lévő kilométerek számának csak kisebb hányadát teszi ki a saját autóban levezetett táv hossza. Volt szerencsém automata váltós autót is vezetni, nem is egyet, és tényleg kényelmes dolog (annak ellenére, hogy nekem inkább dodgem-szerű érzést ad az automaták vezetése, semmint autó-érzést). Szóval ezzel is igencsak mellélőttél. :)


Ennyit rólad és a gyér emberismeretedről, most jöhet a DSG. A kényelmen kívül nem nagyon tudsz olyan szempontot mondani, ami alapján létjogosultsága lenne a DSG-nek a civil szférában. Sőt, még a kényelem is csak ráerőszakolható legfeljebb, semmint egyértelműen előnynek nevezhető.


A DSG-t alapvetően a versenysportra találták ki, a fokozatváltási idő csökkentése érdekében. Egy versenyen olykor helyezéseket jelenthet az, hogy egy autóban két tized, vagy öt század másodperc alatt történik a váltás. Tehát ott tényleg nem mindegy. De közúton? Mennyivel jobb, ha öt tized helyett öt század másodperc alatt történik a fokozatváltás? Közúton semmivel. Nem tökmindegy, hogy a két órás távot 2:01:30 alatt vagy 2:00:55 alatt teszed meg? Dehogynem. Ezért DSG-s váltóval szerelt autót venni már bocs, de hülyeség szerintem. Kényelemben annyit jelent, hogy nem kell váltogatni, az autó automatikusan végzi a fokozatváltásokat. De ugyanezt egy hagyományos automata váltó is meg tudja tenni, ehhez nem kell a méregdrága DSG. Erre írtam, hogy legfeljebb villogásra jó, de ahhoz meg baromi drága. Nem csak maga a váltórendszer, hanem a szervizelése is, ha netán arra kerülne a sor. Más előnye meg nincs a hagyományos váltóval szerelt autókkal szemben.


Tudod, itt alapvetően nem arról van szó, hogy a DSG klasszisokkal jobb lenne a többi váltóműnél, hanem arról, hogy a plebs ne 20 éves használt szarokkal furikázzon, hanem lehetőleg 5 évente vegyen új autót, különben csak vegetál az autóipar. Valahogy rá kell erőszakolni az átlagemberre is azt, hogy 5 évente lecserélje az autóját, és lehetőleg újat vegyen, ne használtat. Még akkor is, ha a családi büdzsé ezt egyébként csak nehezen bírná el. És ezt hogyan lehet elérni "demokratikus", "ortodox" formában? Hát úgy, ha olyan alkatrészekből rakjuk össze az autókat, amelyeknek a javítása egyenként is közel felér egy GTK-val. Így a plebs majd nem javítani akar, hanem inkább újat vesz. A DSG kiválóan teljesíti ezt a szerepet. Egy 8 éves autóban ha elromlik a DSG, az jó eséllyel GTK is lehet. 10 évesen már majdnem tuti.


Pl. a turbó is ilyen dolog: nehogy azt hidd már, hogy valóban a környezetvédelem az első számú szempont az üzletben! Az csak egy ürügy, amivel meg lehet indokolni, hogy miért is van szükség egy egyliteres autóra turbót szerelni gyárilag, annak ellenére, hogy reálisan nézve a dolgokat az égvilágon semmi értelme sincs. Semmivel nem fogyaszt kevesebbet, semmivel nem lesz környezetkímélőbb, sőt. Viszont egy turbó javítása sokszázezerbe kerülhet, és egy 15+ éves autón már nem biztos, hogy megéri megcsináltatni, olcsóbb másik autót venni. Ezzel gyorsabban kopnak ki az idősebb autók, tehát várhatóan több lesz az új autó eladás. A gond az a turbóval, hogy ilyen szempontból nem elég hatékony. 10-15 éves autón még megérheti belefeccölni azt a néhányszázezret a javításba. A DSG ilyen szempontból "előrelépés", hiszen már egy 10 éves autó is GTK-s tehet, ha a DSG elromlik. 10-15 év múlva 10 évesnél idősebb autót megvenni akkora lutri lesz, hogy épeszű ember nem vállalja be. Inkább vesz egy új autót. Nesze neked környezetvédelem!


Ilyen egyszerű a képlet. Pénz beszél, kutya ugat, a környezet meg nagy ívben le van sz@rva.

2013. szept. 28. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
96%
Sceptic ,emelem kalapom ,szép leírás,ezt pofázom én is mindenkinek de hülyének vagyok nézve :D Komolyan nem tudom mit fogok majd venni, ha teljesen kikopnak a jó kis egyszerű jó értelemben véve igénytelen régi kocsik, amit otthon megbütykölök, ha kell egy alap szerszámkészlettel .
2013. szept. 28. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!