Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudok úgy vezetni,...

Hogyan tudok úgy vezetni, hogy a fogyasztás minnél kisebb legyen?

Figyelt kérdés
Mire kell odafigyelni?
2014. máj. 11. 22:28
 1/7 anonim ***** válasza:
Kevés plusz súly az autóban, finom gázadás, gyors fölváltás, motorfékkel lassítasz, figyeled a forgalmat hogy fölöslegesen ne gyorsíts ha úgyis meg kell majd állnod, alacsonyabb sebességnél inkább ablakot húzd le és ne a légkondi menjen.
2014. máj. 11. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Értem, ezek jó ötletek, bár kb így is vezetek nagy részt
2014. máj. 11. 22:46
 3/7 anonim ***** válasza:
Váltás 20-35-50-nél, amikor lámpánál állsz ne "hintáztasd" a kocsit, sokan csinálják, hogy ha pl nyomvályús az útszakasz akkor egyesben gurigáznak benne előre hátra, az nem tesz jót a fogyasztásnak (se a kuplungnak). Próbálj minél kevesebbszer megállni, ha sor is van előtted, inkább lassan motorfékkel gurulj, nem kell az utolsó autó mögé menni és megállni, majd másodpercenként elindulgatni álló helyzetből, ugyan is az elindulás nagyságerendekkel több üzemanyagot éget el, mint a gurulás (plusz ha motorfékezel nem fogyaszt semmit az autó). Kb ennyi.
2014. máj. 11. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ne sebességnél válts, hanem kb 1800-as fordulatnál (autónként eltér a váltókiosztás, van hogy 50-et ötösben elviszi, egy másik autó csak 4-esben). Még egy dolog: ne menj túl közel az előtted levőhöz, főleg nagyobb sebességnél. A légáramlatok gonoszak. Autópályán meg nem kell 130-140-nel menni, a légellenállás miatt nagyon megugrik a fogyasztás, főleg 100 km/h fölött.
2014. máj. 11. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

A többiek már írtak pár jó, alapvető tippet. Amivel nem értek egyet, az a finom gázadás (erőteljesebb gyorsításnál nagyobb a terhelés, hatékonyabb a működés) s részben a motorfék (csak akkor jó, ha a lassítására szükség van, amúgy a szabadon gurulás jobb, hisz nem fékezzük el a lendületet). Az erőteljesebb, de nem nyelező gázadás és szabadon gurulás kombinációja az egyik legismertebb hipermiler technika, kifejezetten jót tud tenni a fogyasztásnak, sokkal jobb, mint az egyenletes sebességgel haladás (van kivétel, de azt hiszem, a legtöbb autónál és nagyobb motornál jó ez a technika, nemhiába szokták használni a komolyan fogyasztásra optimalizálók, a hipermilerek). Van, akit ez zavar, van, akit direkt ébren tart és szórakoztat.


A légellenállást ne fokozd feleslegesen: nagyobb sebességnél le legyen lehúzva az ablak, feleslegesen ne hagyd az autón a tetőcsomagtartót.


Az igen jó tanács volt, hogy ne mássz rá az előzőre (már csak biztonsági szempontból sem. normális embernek ez még a fogyasztásnál is fontosabb, akkor is, ha hipermiler, sajna van pár kivétel), sőt. Fogyasztásra optimalizáláskor inkább a szokásosnál nagyobb követési távolság a jó (de pl. városban könnyen előfordulhat, hogy ilyenkor állandóan bejönnek elénk). Ehhez kapcsolódik még, hogy figyeljünk előre (no meg mindenfelé). Jobban, mint az átlagvezető, mert az, valljuk be, nem valami magas szint. A biztonságnak és a fogyasztásnak is jót teszünk vele, de adott esetben a saját idegeinknek is, ha észrevesszük, hogy pl. hárommal előttünk fékeznek.


Az extrémebb, bár bevett technikák ismertetését most is hanyagolom, mint máskor.

2014. máj. 11. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
71%
ha nem sietve közlekedsz, kamion/busz mögé be lehet állni autópályán, a szélárnyékban autózás jelentősen csökkenti a légellenállást, és ezzel a fogyasztást.
2014. máj. 12. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

6-os ezt a megoldást nem javaslom!

- a, lehet az lesz az utolsó rossz cselekedeted az életben esetleges vészfékezéskor.

- b, másik kamionos aki meg szeretné előzni a kamiont útban leszel.

2014. máj. 12. 05:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!