Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mentem 15 ezer km kocsival,...

Yoshimitcu kérdése:

Mentem 15 ezer km kocsival, összeadtam minden javítási, benzin, súlyadó, biztosítási, vizsgáztatási költséget,80ft/km összeg jött ki. Soknak számít?

Figyelt kérdés
Egy 20 éves kocsi. Csináltatni kellett motorgenerál meg ilyenek, de akkor se fizetek havonta 30 ezer törlesztőt.
2014. aug. 17. 12:02
1 2 3 4
 1/37 anonim ***** válasza:
Hülyeség így számolni, mert akkor így bele kéne számolni az autó értékvesztését, amortizációját is.
2014. aug. 17. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/37 anonim ***** válasza:

Volán olcsóbban elvisz, az biztos, de egy robogó vagy motorkerékpár költsége is töredéke ennek.

Tanulság: egyedül nem autózunk oda, ahova nem kell nagy csomagokat vinnünk. Ha lett volna még utasod, azzal is le kéne osztanod, de nem említetted. Igen, így baromi drága.

2014. aug. 17. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/37 anonim ***** válasza:
Kopást nem számoltad. És a szervízt se. Igen így drága. De nem kell 15 ezrenként generálozni. És sokat fogyaszt az autód. Ha van egy megbízható dizel vagy benzines vagy esetleg gázos autód aminél nem kell javításra költened meg nem 15 litert eszik 100km-en azzal feleennyiből tudnál menni. A generálozás megdobja a koltségedet. De ha van egy pár éves autód amin csak szervizre meg benzinre kell költened. Azzal 40 forintos összeget kaptál volna szerintem vagy 50 forintot.
2014. aug. 17. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/37 anonim ***** válasza:
Volán se valami olcsó ha felnőtt kedvezmény nélkuli jeggyel utazol. Olcsóbbra jón ki de viszont időhöz vagy kötve. És nincs meg a vezetési élményed
2014. aug. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/37 anonim ***** válasza:

Először azt akartam írni, hogy szerintem elírtál egy nullát. De ha benne volt a motorgenerál, akkor már érthető... Viszont ez így nem reális számítás, mert gondolom nem generáloztatsz évente...


De így is borzasztóan sok. 15.000 x 80 = 1.200.000Ft.

Én kb fél év alatt autózok ennyit, de tuti nem költök ez alatt 1,2 milliót a kocsimra. És akkor már beleszámoltam mindent, szervizt, biztosítást, adót, autópályadíjat, üzemanyagköltséget.


A Volán témához: nekem kb egálra vagy jön ki, mert a munkáltatómtól kapok az autóra költségtérítést. Viszont, ha azt számolom, hogy autóval 2-2,5 óra alatt otthon vagyok, míg Volánnal 5,5-6 óra, kvázi fél nap, ha nem késik, akkor ezerszer jobban megéri autózni.

2014. aug. 17. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/37 anonim ***** válasza:

Kicsit sok, de nyilván igy is olcsóbban jössz ki, mintha vennél egy új autót.

A Volánt meg az ilyeneket meg hagyjuk, nyilván akkor mindannyian, ahányan itt vagyunk, eladhatnánk az autót, mert minden esetben olcsóbb a busz.

2014. aug. 17. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/37 anonim ***** válasza:

"A Volánt meg az ilyeneket meg hagyjuk, nyilván akkor mindannyian, ahányan itt vagyunk, eladhatnánk az autót, mert minden esetben olcsóbb a busz."


Ez a tömegközlekedés lényege. Mindenki maga tudja, hogy szüksége van-e saját autóra vagy mikor akarja használni, de Magyarországon mégis tömegesen látsz családi autókat 1 emberrel 0 csomaggal. Ne hagyjuk a tömegközlekedést, mert pont azon sír a fél ország hogy milyen drága autót fenntartani, közben meg egy csomó útra teljesen feleslegesen indítják be a kocsit. Én úgy "kampányolok" a felesleges autóhasználat mellett, hogy a szakmám is autókhoz kapcsolódik, tehát nekem csak megérné, ha mindenki 4 kerekűvel járna még a WC-re is, mert lenne munkám bőven.

Viszont néha az az érzésem, hogy ez a tömeges autóhasználat ami egyre csak terjed (Mo.-n a válság ellenére is évek óta egyre több autó van forgalomban és egyre többet autóznak az emberek), ez csak valami drága passzió, mert ténylegesen nincs szükségük a dologra. Már rég nem a közlekedésről szól a dolog, csak arról, hogy egyesek akkor érzik magukat megfelelő rangban, ha beülhetnek a külföldről behozott vagy használt autótelepről kukázott roncsukba és sokat költhetnek rá. Aztán persze mikor elfogy a pénz, megy a sírás, hogy nem erre számított, meg minek van megint benzináremelés és a többi... Persze, megvannak azok a rétegek is, akiknek munkára kell a járgány vagy egyszerűen irreálisan nagy hátrányokkal jár számára a tömegközlekedés, de nem ez az általános.

2014. aug. 17. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/37 anonim ***** válasza:
ti miről beszéltek? Elhayott eyy nullát? Jó reggelt 420 ft az üzemanyag! Egy átlag, főleg régebbi autó simán 7 liter átlag körül ,egy ami 29 ft/ km. És akkor ez csak benzin, semmi más!
2014. aug. 17. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/37 anonim ***** válasza:

Drágább a tömegközlekedés?! Akkor nézzük:


Elindulok otthonról, el kell jutnom a buszpályaudvarra. Nem is taxival megyek, csak helyi tömegközelkedéssel felmálházva cuccokkal. Szerencsére nem kell átszállnom, így csak egy buszjegy árán elvisznek: 280Ft és kb 40 perc buszvárással, mindennel időben.

Felszállok a Volán buszra, szerencsére még hely is van, hurrá! A jegyérét fizettem 4050Ft-ot. Utaztam 4 órát, mert rengeteg faluba be kellett menni, van ahol 15 percet muszáj vesztegelni.

Megérkeztem, vasárnap este van. A helyi buszra várok 20 percet, utazok vele 10-et, 320Ft. Átszállás a hévre, 10-15 perc gyaloglás a hév megállóig felmálházva sötétben, akár hidegben, zuhogó esőben... A megállóban ismét 20 perc ácsorgás. A hévvel újabb 10 perc utazás, újabb 320Ft-ért. Leszállok. Vagy várok még egy buszt amivel 3 megállót kell mennem újabb 320Ft-ért, vagy újabb 10 perc gyaloglás, ingyen. (De ezt már nem is számolom bele...)


Hol is tartunk eddig:

Árban: 280+4050+320+320=4970Ft.

Időben: 40+240+20+10+15+20+10+10=365 perc, azaz kis híján több mint 6 óra.


Autó:

Elindulok otthonról, 2 óra 20 perc alatt megérkeztem. Közben nem vagyok kénytelen más csacsogását, gyerekbömbölést hallgatni, nem vagyok kénytelen más fasírtos szendvicsét szagolni, nem ülök 4 órát behúzott elzsibbadt lábakkal, nem fulladok meg mert a sofőr belső levegőkeringetésen hagyja a klímát, nyáron nem főlök meg, mert természetesen a klíma nem jó, nem gyalogolok esőben hidegben, nem ácsorgok a megállókban, mikor lenne épp más dolgom is, nem vagyok időhöz kötve stb, stb...


Ár:

Dízel autóm van, igaz nagy tempónál, pályán ez is fogyaszt vagy 5,5 litert 100 km-enként. Noha a gyári adat 4,2 lenne országúton, de tudjuk ezeket az adatokat hogy szokták megadni...

220km-t autózok. Ez alatt fogy: 12,1 liter gázolaj. Ez árban: 12,1 x 420 = 5082Ft. Ebből lejön a költségtérítésem, ami km-enként 9Ft, tehát 1980Ft mínusz.

Az útiköltségem így: 3102Ft!!!!!

Akkor melyik is a drágább a buszos utazáshoz képest?!


Oké, hogy nem számoltam hozzá, hogy az autóra kell biztosítást, adót, autópályadíjat fizetni, a műszaki vizsga sincs ingyen és szervizeltetni is kell.

De ezért írtam, hogy költségeket tekintve kb egálban van.


Időben: 2 óra 20 perc szemben a 6 órával! A kényelmemről már nem is beszélek. Akkor miről beszélünk?!

Szumma szummárum: nem éri meg a tömegközlekedés.

2014. aug. 17. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/37 anonim ***** válasza:

Én másképpen számolok.

Nekem évi 15000 kilométer megtételéhez kell 825 liter benzin. Ez 410 forintos átlagárat alapul véve 338250 forint.

A KGFB-m havi 1131 forint, a Casco havi 3329 forint, ezek éves szinten 53520. Az éves "súlyadóm" 23800 forint.

Ez összesen évi 415570 forint, vagyis 27,70 forint kilométerenként.

Egyedül drágább, de például retúr 250 kilométer megtétele egy házaspárnak vonat 2. osztályon 10080 forint, autóval csak 6925 forint.

A vezetési élmény és az időkorlát nélküli kényelmes utazás miatt egyedül is megéri furikázni. (pár fillérrel megemeli a költséget, ha autópálya matricát kell venni)

Ja, új az autóm és csak 3 év múlva kell vinnem műszaki vizsgára.

2014. aug. 17. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!