Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezik, hogy ennyit kibírt a...

Létezik, hogy ennyit kibírt a vezérműszíj?

Figyelt kérdés

Vásároltam egyMitsubishi Galantot 11 éves , 155e km-t futott , és ma sikerült beszélnem a volt tulajával , és azt mondta,hogy nem volt cserélve a vezérműszíj. Hát az ütő rögtön megállt bennem,mert délelőtt voltam Mitsubishi szervízbe,és azt mondták,hogy a csere az 148e Ft-ból jön ki meg hozzá a külső ékszíjak cseréje (generátor,klíma) az még 40e. Szóval ma kb. majdnem 2x állt meg a szívem. Hogyan jöhetnék ebből ki a legolcsóbban. Mert most már kb. nem fogom merni beindítani az autót.. Jah és még ráadásnak.. a tulaj rendszeresen hordta szervízbe, van szervízkönyve is , és azt mondta,hogy neki azt modnta mindig a szerlelő,hogy nem látja okát,hogy cseréljék a szíjat.. Nah itt se kicsit döbbentem le. Vagy valamit nagyon tud az a szerelő vagy..


Valami jó tanács jól jönne,hogy hogy jöjjek ebből ki a legolcsóbban..



2014. szept. 8. 14:38
 1/9 anonim ***** válasza:
94%

Nekem a Tipo 148 ezernél szaggatta el a vezérszíjat.


Ha nem a márkaszervizbe viszed, hanem a márkatársak által fórumokon ajánlott maszekhoz, akkor máris 100 alatt lesz a vezérműszíj és járulékos alkatrészeinek cseréje!

A többi ék- vagy hosszbordás szíj se kerül 40 ezerbe, csak nézz körül.

2014. szept. 8. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm!! Hát igen.. nekem is elég átverés gyanús az egész,mert előtte én is nézegettem,hogy nagyjából mennyi.. az hittem a generátor szíjnál mondjuk,hogy simán kijön egy 15ezerből. erre meg rámodnták,hogy 40e..


És úgy érdemes,hogy én megrendelem az alkatrészt és elviszem maszekhoz? Attól félek,hogy ha esetleg nem jó az alakatrész,akkor mi van..

2014. szept. 8. 15:00
 3/9 anonim ***** válasza:
90%

Volt amikor magam vettem az alkatrészt, mert úgy gondoltam, hogy sokkal olcsóbban jövök ki, de olyankor a szerelők nem szeretnek garanciát vállalni, és ha nem jó a cucc, akkor vihetem vissza cserélhetem ki, addig is áll az autó. Ha a szerelő veszi, neki is van bőven kedvezménye, ha pedig nem jót vesz, akkor neki órákon belül kiviszi a futár a cseredarabot. Ilyenkor minden garanciát a szerelő vállal, ha gond van, akkor minden az ő sara.

Nekem kényelmesebb, és max 1-2 ezressel kerül többe, ha a szerelő veszi a cuccokat.

2014. szept. 8. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
76%
Ha pesti vagy, akkor tudok ajánlani olcsó és profi szerelőt.
2014. szept. 8. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Az én autómra 100.000km vagy 10 év a gyárilag ajánlott csereperiódus. De ez csak egy ajánlás. Nem azt jelenti hogy 10 év után az 1. napon el fog szakadni vagy hogy 100.001km-t ne bírna ki. Lehet hogy kétszer ennyit is kibír, de ha elszakad, akkor csak magadat okolhatod, hogy mért nem cseréltetted ki.

Én cseréltetném, hogy nyugodtam aludjak/autózzak, a fenti módszerrel mint amit a többiek is írnak.

Nekem más márkájú autóm van, de szerencsére olyan szerelőt találtam, aki márkaszervizben dolgozik, de munkaidő után maszekként is vállal munkákat a márkaszerviz műhelyében. Így gyakorlatilag ugyan azokat a célszerszámokat, segédanyagokat, diagnosztikai hátteret, hozzáértést megkapom harmad áron.

2014. szept. 8. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Egyértelmű,hogy cserélve lesz.. Pénteken került hozzám az autó , és holnap már viszem is be cseréltetni komplett vezérlést.. Nekem csak,az a hihetetlen mint leendő gépészmérnök,hogy valaki ennyire tegyen az ilyen dolgokra.. hogy rajta hagyjon 11 évig egy szíjat meg hagyja 155 km-t futni..


Köszi,hogy írtatok. Most délután voltam bent Unixba és lerendeltem az összes alkatrész , 95 ezerből kijött , szerelésre meg 25-öt mondtak. Hát még igy is jobb mint a Mitsubishi szervíz csaknem 190ezres ajánlata..


Egyébként biztos jó a gyári alkatrész,hiszen ezért valahogy mégiscsak kibírt ez a szíj ennyit.. De most arra nem lett volna pénzem, pláne,hogy még más is kell cserélnem benne..

2014. szept. 8. 21:40
 7/9 anonim ***** válasza:

Leendő gépészmérnökként tudnod kell, hogy az élettartamot nagyban befolyásolja a használat és a környezet. Ha valami tanyán csapatott volna vele valaki padló fék, padló gáz stílusban, akkor már rég szétment volna. Míg egy vidéki kisvárosban többet bír. A VW csoport szervizkönyveiben le is van írva, hogy poros környezetben nem 120 ezer, hanem csak 90 a csereperiódus. Ha pedig valaki le mer írni egy 120 ezres csereperiódust, akkor annak a szíjnak ki kell bírnia 200 ezret gond nélkül.


Szerintem.

2014. szept. 9. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
elég hüje volt az a szaki aki elengedte 150E km-ig. a gumi is elöregszik ennyi idő alatt, attól hogy nincs rajta külsérelmi nyom. még mák hogy nem állt be alattad. hogy 120 -ért cserélik ki az elég durva. ilyenkor örülök neki hogy Suzukim van, 20-ból megvan a vezérlés +munkadíj. :)
2014. szept. 9. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Persze,hogy befolyásolja a használat , de ez akkor is felelőtlenség. Ugyanis semmit nem szólhatott volna a csávó,ha szétment volna már vagy 3 éve neki a szíj és újítathatta volna fel az egész motort.. Hát valakit nem aggasztanak különösebben ezek a dolgok úgy látszik. Gondolom úgy vannak vele,amíg megy addig megy.. Érdekes hozzáállás mindenesetre.
2014. szept. 9. 09:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!