Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nektek melyik a fontosabb és...

Nektek melyik a fontosabb és miért? Hogy erősebb legyen az autó, és nem számít hogy több a biztosítás, drága az alkatrész, vagy inkább legyen gyengébb és kevesebb a fenntartása?

Figyelt kérdés

A 16 szelepes kocsi erősebb mint a 8 szelepes, viszont az átíratása több, az alkatrész drágább, biztosítás több...


8 v 16 szelepeset vennétek? mennyire fontos a teljesítmény?


2014. okt. 5. 14:58
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
A 8 szelepesnek azért van ám egy nagy előnye a 16 szelepessel szemben. Mégpedig az hogy alacsonyabb fordulaton adja le a nyomatékot mint a pörögni bőszen szerető 16 szelepes. Innentől kezdve ha a mai átlag benzinest használók vezetési stílusát vesszük akkor a 8 szelepes sokkal jobban vezethető. Ugyanis aki fél a dieseltől az vesz benzinest, és inkább alacsony fordulaton használja a kedvezőbb fogyasztás miatt. És ezen az alacsonyabb fordulaton a 8 szelepes motor szépen megy a 16 szelepe meg kínlódik. Legalábbis a 16 szelepeshez képest. Innentől kezdve én ha lehet akkor inkább a 8 szelepest javasolnám. Másik fele hogy megbízhatóbb is.
2014. okt. 5. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
*Legalábbis a 8 szelepeshez képest
2014. okt. 5. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

És egy-egy országúti előzéskor mit tud a 8 szelepes?


Mentem 16 szelepes 1.4-essel. Fura volt hogy sokat pörög 90-nél de ha az ember odalép akkor szedi a lábát, ez tetszett.

Bár én nagy autóhoz vagyok szokva és ehhez képes nekem nem volt újdonság hogy az a kis 1.4-es autó jól megy.

2014. okt. 5. 15:09
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
A gyenge autó is elvisz a-ból b-be...
2014. okt. 5. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:
Tudom hogy elvisz a-ból b-be de ha egyszer befigyel előttem egy kamion akkor azt jó lenne megelőzni és nem 70-80al kullogni utána.
2014. okt. 5. 15:12
 6/18 anonim ***** válasza:
100%
Bármelyik mai autóval lehet kamiont előzni.
2014. okt. 5. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:
tudom hogy lehet, csak nem mindegy hogy mekkora távon belül.
2014. okt. 5. 15:22
 8/18 anonim ***** válasza:
Én kiválóan tudtam elõzni a "8 szelepes" nevezzük OHC-nek az én autóm 12szelepes volt. hengerenként 2szelep. 3500fordulatnál úgy meglódult mint ha hátbarúgtak volna.
2014. okt. 5. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Én a kettő közötti kompromisszumot választanám. 100-120 lóerő bőségesen elegendő normál utcai használatra. És ennek még az adója is megfizethető szerintem. Az átírás sem annyival több és azt úgyis csak egyszer kell kifizetni. Én nem szoktam fél évente autót cserélni.


8 vs. 16 szelep: A mostani autómból nincs is 8 szelepes változat úgyhogy nem kellett sokat gondolkoznom a kérdésen. Na meg dízel, így a nyomatékmaximum sincs a plafonon. Ha lehetne választani akkor ia a 16v-t választanám, mert rengeteget megyek autópályán, ahol nem hátrány a 16 szelep.

2014. okt. 5. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

Most ne 100-120 lóerőről beszéljünk hanem 60-98 lóerőről.


Fiat Punto 1.2 8v 60LE vs. 1.2 16v 80le.

Renault Thalia 1.4 8v 75Le vs. 1.4 16v 98Le.


Én sose megyek autópályán úgyhogy elég a 100Le alatti autó is.

2014. okt. 5. 18:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!